• 1
  • 2
2025-10-22, 21:27
Avstängd
Vashegos avatar
Jag har funderat på detta. Är det hälsosamt att försöka göra så här? Jag vet ju redan att det är bra för ekonomin (därför jag fick för mig det) i dessa tider. Så vad tycks? Är det bra för kroppen och sinnet att bara leva på morötter Måndag till Fredag och sedan tillaga något annat Lördag och Söndag?
Citera
2025-10-22, 21:29
Medlem
mikaelss avatar
Komplettera med kokt ägg är du hemma.
Bara morötter är lite lågt på både fett och protein.
Citera
2025-10-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vashego
Jag har funderat på detta. Är det hälsosamt att försöka göra så här? Jag vet ju redan att det är bra för ekonomin (därför jag fick för mig det) i dessa tider. Så vad tycks? Är det bra för kroppen och sinnet att bara leva på morötter Måndag till Fredag och sedan tillaga något annat Lördag och Söndag?

Variera lite mellan morötter och andra saker typ frukter och grönsaker. Mycket bra.
Citera
2025-10-22, 21:35
Medlem
zombie-nations avatar
Om du har riktigt taskigt med pengar och samtidigt kanske vill gå ned lite i vikt, och har en mage som tål, är ju en tjock soppa rätt trevligt. Ploppa i både skuren vitkål, morötter och gärna något protein och koka i buljong. Kål känns väldigt matigt för billigt pris. Skulle nog inte ge mig på att äta råa morötter mer än som snacks.
Citera
2025-10-22, 21:52
Medlem
Potatis är bättre
Citera
2025-10-22, 21:55
Medlem
Citat:
Det tror jag inte att man klarar sig på särskilt länge. Kanske om man bara sover hela tiden men har man ett aktivt liv, orkar troligen inte kroppen särskilt lång tid.
Citera
2025-10-22, 21:57
Avstängd
pojkpingiss avatar
Ät havregrynsgröt en månad istället. Billigare och nyttigare och mer mättande, komplettera med ett kokt ägg om dagen.
Citera
2025-10-22, 21:59
Avstängd
Vashegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Det tror jag inte att man klarar sig på särskilt länge. Kanske om man bara sover hela tiden men har man ett aktivt liv, orkar troligen inte kroppen särskilt lång tid.

Jag har ett jobb jag pendlar med buss till.

Och det är ju bara fem dagar. Sen äter jag ju mer ordentligt på helgen hade jag tänkt. Jag tror knappast jag kommer gå undernärd.
Citera
2025-10-22, 22:03
Medlem
Citat:
Jag har ett jobb jag pendlar med buss till.

Och det är ju bara fem dagar. Sen äter jag ju mer ordentligt på helgen hade jag tänkt. Jag tror knappast jag kommer gå undernärd.
Inte undernärd kanske men frågan är om kroppen får alla vitaminer och mineraler, för att du ska må bra i längden.
Citera
2025-10-22, 22:04
Avstängd
Vashegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Ät havregrynsgröt en månad istället. Billigare och nyttigare och mer mättande, komplettera med ett kokt ägg om dagen.

Försöker undvika spannmål. Det är inte så nyttigt som du tror, boomer. Men missta mig inte. Det är väl inget fel med spannmål i sig i lagom mängd eller så men då är nog morötter med dess vitaminer bättre att leva på fem dagar i sträck åt gången än degklumpar.
Citera
2025-10-22, 22:06
Avstängd
Vashegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Inte undernärd kanske men frågan är om kroppen får alla vitaminer och mineraler, för att du ska må bra i längden.

Morötter innehåller väl sjukt mycket vitaminer i alla fall?
Citera
2025-10-22, 22:09
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Försöker undvika spannmål. Det är inte så nyttigt som du tror, boomer. Men missta mig inte. Det är väl inget fel med spannmål i sig i lagom mängd eller så men då är nog morötter med dess vitaminer bättre att leva på fem dagar i sträck åt gången än degklumpar.

Boomer? Är du bakom flötet? Givetvis är det det nyttigare och bättre för hälsan och orken att äta en portion havregrynsgröt än en lite skål rivna morötter. Läs på.

Degklumpar? Läs på. Skaffa dig en inkomst och gör rätt för dig, din slacker. Då slipper du bekymret att leva på morötter och kan leva ett värdigt liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in