2025-10-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazyqueenbee
För det första han är häktad, inte dömd, så sluta prata som om du vet sanningen.
Tro mig, hon är långt ifrån oskyldig det är inte första gången hon haft sex på en toalett.

Och om du faktiskt hade läst ordentligt, så hade du sett att det där med filmerna handlar om en helt annan 34-åring enligt NT, inte honom.

Så varför allt hat? Bara för att du inte gillar någon betyder det inte att du kan döma honom efter dina känslor eller avundsjuka. Vänta tills sanningen kommer fram innan du kastar sten.

Man kan inte sitta häktad från den 18:e och sedan några dagar senare bli dömd för något helt annat utan rättegång. Det är du som blandar ihop olika artiklar och personer för att försöka få ihop dina hatiska teorier.

Det jag säger är bara att han inte är dömd han är misstänkt. Tills vidare borde man därför inte anta en massa saker, speciellt inte när de inte ens stämmer

Oj vad känslig. Jag vet inte ens vem människan är, således ingen som helst aning om han är skyldig till våldtäkt eller ej - därmed har jag ju inte heller skrivit något om det.
Citera
2025-10-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R33GTR
Kommer han avsäga sig sin chefsroll? Eller ska tjejer fortsätta gå till klubbarna Hugos, Puls & Vila vetandes att chefen drogar ner och våldtar dem?

Den där killen har ingen chefsroll.
Citera
2025-10-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Oj vad känslig. Jag vet inte ens vem människan är, således ingen som helst aning om han är skyldig till våldtäkt eller ej - därmed har jag ju inte heller skrivit något om det.

Du skrev själv att han är ett svin som filmar i smyg, så det är klart jag reagerade. Om du inte ens känner personen kanske du inte ska uttala dig innan du vet sanningen.

Jag skyddar ingen, men jag tycker inte om när folk hoppar på eller mobbar någon utan att veta vad som faktiskt hänt. Vi vet inte sanningen än, och man ska vänta tills allt kommer fram.

Om det nu skulle visa sig att tjejen har hittat på allt, då är det synd om personen som blir uthängd, för sånt har hänt i många fall tidigare. Det är därför jag säger vänta innan ni dömer
Citera
2025-10-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazyqueenbee
Du skrev själv att han är ett svin som filmar i smyg, så det är klart jag reagerade. Om du inte ens känner personen kanske du inte ska uttala dig innan du vet sanningen.

Jag skyddar ingen, men jag tycker inte om när folk hoppar på eller mobbar någon utan att veta vad som faktiskt hänt. Vi vet inte sanningen än, och man ska vänta tills allt kommer fram.

Om det nu skulle visa sig att tjejen har hittat på allt, då är det synd om personen som blir uthängd, för sånt har hänt i många fall tidigare. Det är därför jag säger vänta innan ni dömer

Ja, en person (oavsett vem personen är) som filmar tjejer denne har sex med utan dennes medgivande ÄR ett svin. För mig helt irrelevant om det är min bror, min vän eller en okänd. Personen är ett svin om denne gör så.
Citera
2025-10-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Ja, en person (oavsett vem personen är) som filmar tjejer denne har sex med utan dennes medgivande ÄR ett svin. För mig helt irrelevant om det är min bror, min vän eller en okänd. Personen är ett svin om denne gör så.

Trögaste jag hört. Visa mig den bevisen och länka den artikel där det står att han har filmat, för det framkommer ingenstans. Artikeln ni tidigare pratade om gäller en helt annan person som nyligen blivit dömd för något liknande inte detta fallet. Man kan inte bli dömd för ett brott medan man sitter häktad misstänkt för ett annat.

Det här handlar mer om att smutskasta någon som ännu inte är dömd, och du vet mycket väl vad jag menar men ändå kör du med efterblivna argument och påståenden. Det blir lika irrelevant som om jag skulle skriva “ja, det är fel att döda ehh, självklart, men vad har det med det här fallet att göra?
Citera
2025-10-31, 11:47
Medlem
Döma folk redan innan rättegången?
Då kan vi ju lika gärna skrota hela rättssystemet, eftersom vissa “experter” här inne ändå verkar veta allt i förväg.

Det handlar inte om att försvara någon, utan om att vara logisk och rättvis.
Man borde vänta tills sanningen faktiskt kommer fram inte bygga sina åsikter på spekulationer och rykten.
Jag hoppas verkligen att rättvisan får tala inte hatet, inte fördomarna.

Ingen är skyldig förrän motsatsen är bevisad och det borde gälla oavsett vem det handlar om.
Det är farligt när folk dömer baserat på rubriker istället för fakta.

I dagens samhälle ser vi hur människor anmäler till höger och vänster, och man vet inte alltid om det finns en agenda bakom eller inte.
Detta kan faktiskt hända vem som helst.
Du kan ha haft en relation, umgåtts, haft samtycke och flera timmar eller dagar senare bestämmer sig någon för att anmäla.

Allt är inte svart eller vitt.
Därför ska man vara försiktig med att döma innan man vet sanningen. Och dem flesta vet vad jag pratar om.
Citera
2025-11-01, 10:13
Medlem
Någon som vet om han är släppt eller anhållen numera?
Citera
2025-11-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamell98
Döma folk redan innan rättegången?
Då kan vi ju lika gärna skrota hela rättssystemet, eftersom vissa “experter” här inne ändå verkar veta allt i förväg.

Det handlar inte om att försvara någon, utan om att vara logisk och rättvis.
Man borde vänta tills sanningen faktiskt kommer fram inte bygga sina åsikter på spekulationer och rykten.
Jag hoppas verkligen att rättvisan får tala inte hatet, inte fördomarna.

Ingen är skyldig förrän motsatsen är bevisad och det borde gälla oavsett vem det handlar om.
Det är farligt när folk dömer baserat på rubriker istället för fakta.

I dagens samhälle ser vi hur människor anmäler till höger och vänster, och man vet inte alltid om det finns en agenda bakom eller inte.
Detta kan faktiskt hända vem som helst.
Du kan ha haft en relation, umgåtts, haft samtycke och flera timmar eller dagar senare bestämmer sig någon för att anmäla.

Allt är inte svart eller vitt.
Därför ska man vara försiktig med att döma innan man vet sanningen. Och dem flesta vet vad jag pratar om.

Fast det händer ju _OFTAST_ inte vem som helst, eller hur? Oftast inga normala män som blir dömda, och är det tjejen som felaktigt anmält, så är det ju fel på bruden. Då är det automatiskt fel på killen som valde att doppa en psykopat.
Citera
2025-11-02, 02:13
Medlem
Aha, så nu ska man vara tankeläsare också när man träffar någon? Bra där, Einstein. Ska börja kräva utdrag ur belastningsregistret innan man säger hej till en tjej för att inte bli falsk anklagad antar jag. Ingen säger att någon är skyldig eller oskyldig, men att döma på känslor gör bara att oskyldiga riskerar att förstöras på vägen. Och där vi är idag i samhället så är det knappast första gången anmälningar flyger från höger och vänster. Du fattar ju exakt vad jag menar, men väljer att missförstå bara för att kunna låta “smart”. Du säger själv att det inte är “normala män” som blir dömda men han är ju inte ens dömd? Så vad ger dig rätten att avgöra vem som gjort vad? Om du nu sitter på hela sanningen så kan du väl lika gärna ringa polisen och hjälpa till med utredningen, du verkar ju veta mer än både åklagare och domare tillsammans.
Citera
2025-11-02, 03:18
Moderator
Parongatans avatar
Datum tillagt.

/Moderator
Citera
2025-11-02, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamell98
Aha, så nu ska man vara tankeläsare också när man träffar någon? Bra där, Einstein. Ska börja kräva utdrag ur belastningsregistret innan man säger hej till en tjej för att inte bli falsk anklagad antar jag. Ingen säger att någon är skyldig eller oskyldig, men att döma på känslor gör bara att oskyldiga riskerar att förstöras på vägen. Och där vi är idag i samhället så är det knappast första gången anmälningar flyger från höger och vänster. Du fattar ju exakt vad jag menar, men väljer att missförstå bara för att kunna låta “smart”. Du säger själv att det inte är “normala män” som blir dömda men han är ju inte ens dömd? Så vad ger dig rätten att avgöra vem som gjort vad? Om du nu sitter på hela sanningen så kan du väl lika gärna ringa polisen och hjälpa till med utredningen, du verkar ju veta mer än både åklagare och domare tillsammans.

Är du hans syster eller varför blir du så himla kränkt av sanningen? Han kanske ska tänka ett steg längre innan han har sex/våldtar någon på sin arbetsplats.
Citera
2025-11-02, 16:19
Medlem
Vem är du egentligen någon som hatar personen så mycket att du måste hitta på saker bara för att få bekräftelse? Så fort någon ifrågasätter det du skriver, eller påpekar att det handlar om helt andra personer, blir du defensiv och börjar kasta ur dig ännu fler spekulationer.

Så fort någon inte håller med dig, då är man plötsligt “närstående”? Du verkar ha svårt att skilja på att diskutera sakligt och att försöka tysta folk som säger emot.

Han är fortfarande inte dömd, så du kan tro och säga vad du vill men du får också räkna med att folk reagerar när du sprider lögner om både krögarna och den misstänkta personen.

Att ha sex är en sak, att våldta är en annan men varken du eller jag vet ens om de haft sex eller inte. Allt det där du påstår står ingenstans, och artikeln du hänvisar till gäller dessutom en helt annan person. När man ser igenom ditt spel och fattar vad du egentligen är ute efter här, då blir du bara arg för att din version inte håller. Men du verkar sitta med bevis och veta mer än åklagaren och domaren så hör gärna av dig till polisen om du nu vet vad som hänt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in