Citat:
Ursprungligen postat av
Xavian
Vilken hjärndöd NPC du är. Du säger att något är bra bara för att sidor som IMDB och Rotten Tomatoes visar höga betyg. Det är lätt att manipulera siffror, särskilt med tusentals falska konton. Det är en del av marknadsföringen.
Iaf, har blandade åsikter om serien. Gillade 60-tals temat, och introlåten är bra. Älskade så klart alla scener med Pennywise. Han är brutalt ond, men även rolig på ett mörkt sätt, då han vill ställa till med en show med sång och dans bara för att han kan. Bill Skarsgård är grym som alltid. Skrattade när Pennywise blev bitchslappad. Gillade hur slutet knöt ihop storyn med filmerna, att Pennywise vet att han kommer att dö. Jag kunde förstå att militären ville studera DET, men att släppa honom fri var ju rena galenskaper! Riktigt dåligt skrivet.
Men som andra har påpekat, det var gott om anti-white grejer i serien. Vita (vuxna) människor är onda, giriga, rasistiska, och våldsamma. Medans svarta och indianer är modiga, kloka, och goda som löser problem och kämpar för att besegra DET.
Hahaha är väl snarare du som är en npc som sitter och tror att det manipuleras siffror till en tv serie, en npc med en foliehatt på sig, mongo.
Jag sa aldrig att serien är bra pga dennes betyg, jag ifrågasatte kommentaren "skit serie" då JAG anser att den är bra och att den generella åsikten lutar starkt mot att den är bra kontra dålig så objektivt är det uppenbarligen inte en skit serie.
Räcker med att kolla på sociala medier överlag, instagram, TikTok, Reddit etc, apparna som mest folk använder för att se hur den generella åsikten ser ut, jag har inte sett ett enda klagomål angående hur woke serien är och det ser man KONSTANT när en serie faktiskt är woke, då blir dom totalsågade då alla är jävligt trötta på det vid det här lagret.
Är en serie dålig så får den också kritik, både i form av kommentarer och via betyg och här har det enbart blivit positivt, Derry > stranger things om man säger så, det är för fan ingen som sitter och manipulerar siffror till tv serier på imdb hahaha, fan det dummaste som sagts i tråden hittills och det säger en del.