2025-10-21, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Han är medveten om min sorg och skam, men det hjälper inte.
Har er kontakt i stor grad handlat om dine känslor, så som sorg och skam? Din son skall inte bära dina känslor, dom är jobbiga för honom, och dom är dina. Har du försökt att vara nyfiken på hans känslor i stället? Låtit honom berätta om värfor han är arg/besviken, utan att bli defensiv eller förklara "din sida"? Bara lyssnat?
Senast redigerad av OT-och-trams 2025-10-21 kl. 19:42.
Citera
2025-10-21, 19:35
Medlem
Citat:
Men hur?
Rent praktiskt?
Om han inte vill ha kontakt, hur ska jag då kunna visa att jag finns där för honom?
Jag tycker du bör börja med att fråga dig själv varför du ska finnas där för honom. Är det för att det vore bra för honom eller för att det vore bra för dig?
Citera
2025-10-21, 19:38
Medlem
Citat:
Ja, jag har verkligen bett om ursäkt, flera gånger.
Han är medveten om min sorg och skam, men det hjälper inte.
Nä det ändrar ju inte hans barndom direkt.
Citera
2025-10-21, 19:42
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Jag var inte den bästa förälder till min son; jag var lynnig och kunde ibland blir våldsam, men jag älskade verkligen min son.
Jag bär på skam, och jag har varit öppen mot min son om att jag är medveten om mina tillkortakommanden, att jag bär på sorg.
Sonen är nu 32 år, och i 17 år har jag verkligen försökt att förbättra vår relation.
Jag får nobben.
Han har byggt en mur mot mig som jag inte lyckats ta mig igenom.
Han är ibland genuint elak.
Denna sorg är så djup i mig att livet ibland känns meningslöst.

Tycker ni att jag ska ge upp min strävan efter en relation till sonen, kapa bandet, och försöka bygga upp ett liv utan honom?
Att du påstår att du älskar honom är bara ord. I handling visade du annat när du hade övertaget. Våldsamhet och lynnighet. Det är handling som spelar någon roll och som sätter avtryck, inte vad du snackar om.

Du får helt enkelt acceptera att din inte älskar dig tillbaka och vill ha så lite med dig att göra som möjligt. Man väljer inte sina föräldrar men man väljer åtminstone som vuxen hur mycket man vill ha med dem att göra. Och det är inte något du kan köpslå om.

Jobba med dig själv och acceptera att du fuckade upp detta. Det är inte mycket annat du kan göra.
Senast redigerad av Galejan 2025-10-21 kl. 19:47.
Citera
2025-10-21, 19:59
Medlem
Citat:
Jag var inte den bästa förälder till min son; jag var lynnig och kunde ibland blir våldsam, men jag älskade verkligen min son.
Jag bär på skam, och jag har varit öppen mot min son om att jag är medveten om mina tillkortakommanden, att jag bär på sorg.
Sonen är nu 32 år, och i 17 år har jag verkligen försökt att förbättra vår relation.
Jag får nobben.

Tycker ni att jag ska ge upp min strävan efter en relation till sonen, kapa bandet, och försöka bygga upp ett liv utan honom?

Nej gör inte det försök tills du lyckas!
Citera
2025-10-21, 20:12
Bannlyst
Det är lite sent. I den åldern har man fullt upp med egen familj
Citera
2025-10-21, 20:17
Avslutad
Citat:
Jag får nobben.

HItta ett annat barn att älska. Gör om. Gör rätt.

Det finns så mycket barn i den här världen som behöver dig som du är idag.

Visa för dig själv vem du kan vara.

Lycka till.
Citera
2025-10-21, 20:18
Medlem
Conams avatar
Ge inte upp, men tagga ner och invänta bättre tider, så småningom blir det bättre.
Citera
2025-10-21, 20:23
Medlem
pn222jws avatar
Kanske kan du i detalj försöka förklara exakt varför du gjorde (felen) som du en gång i tiden gjorde. I form av ett brev. Ni två minns förmodligen dåtiden på lite olika sätt, men det är bara naturligt.

Se gärna filmer som "The Wrestler" 2008 och "Den blomstertid nu kommer" 2018 som delvis handlar om trasiga förälder/vuxna barn-relationer. Kanske tillsammans eller själv.
Citera
2025-10-21, 20:30
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
.. men jag älskade verkligen min son
Du ska förstås inte ge upp. Det får man inte.

Antar att sonen är redigt sne för att reagera så starkt. Tycker du att det är förtjänt eller ej?
Citera
2025-10-21, 20:36
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Men hur?
Rent praktiskt?
Om han inte vill ha kontakt, hur ska jag då kunna visa att jag finns där för honom?

Utgå ifrån din son. Vad behöver han nu?
Hur visar du (konkret) att du bryr dig? Hur ser hans ekonomiska och sociala situation ut?

Edit* Vill du träffas för hans skull, eller för din skull? Håll inte på och älta det förflutna, du har redan bett om ursäkt, vad sa han när du gjorde det?
Senast redigerad av skoputs 2025-10-21 kl. 20:45.
Citera
2025-10-21, 20:39
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
HItta ett annat barn att älska. Gör om. Gör rätt.

Det finns så mycket barn i den här världen som behöver dig som du är idag.

Visa för dig själv vem du kan vara.

Lycka till.

Håller med, har man verkligen bett om ursäkt får det räcka. Jag skulle gå vidare men såklart skicka grattiskort och presenter. Man har alltid sina barn i hjärtat men en del barn är svåra att orka med. Dagens barn har heller ingen respekt för sina föräldrar som förr i tiden vilket är bedrövligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in