• 5
  • 6
2025-10-25, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hennes föräldrar hade inte diabetes.

Du får nog läsa på lite hur det fungerar att ärva gener.

Du kan ärva gener som tillåter dig att utveckla vissa sjukdomar, men det betyder inte att du får sjukdomen.
Citera
2025-10-25, 03:36
Medlem
Gitarrvalpens avatar
Du är lite rolig och jag respekterar dig som person.

Bära en diagnos med stolthet.. men vilken diagnos då?

Existerar den diagnoser i övriga världen?
Senast redigerad av Gitarrvalpen 2025-10-25 kl. 03:47.
Citera
2025-10-27, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Du är väldigt unik, Diabetes 2 ÄR ärftligt, men de allra flesta får det inte av ärvda gener, utan genom levnadssätt.

Nej jag är inte unik. Man kan få diabetes typ 2 av vanliga steroider (kortison) som används för att minska svullnader vid vissa autoimmuna sjukdomar (t.ex. artros). Kallas för sterioidinducerad diabetes.
Citera
2025-10-28, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Nej jag är inte unik. Man kan få diabetes typ 2 av vanliga steroider (kortison) som används för att minska svullnader vid vissa autoimmuna sjukdomar (t.ex. artros). Kallas för sterioidinducerad diabetes.

Nej inte HELT unik, men du försvarar något oförsvarbart nu...

Ett annat exempel, JA några få, ytterst få, kan inte hjälpa att de blir överviktiga, men 99,99% blir det för att de käkar fel och för mycket och inte rör på sig.

Så ja, NÅGRA få stackare förtjänar inte Diabetes typ 2, men en extremt tydlig majoritet gör det, för de har valt en livsstil där det är en stor risk.
Citera
Igår, 14:39
Medlem
echodelta5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteBoySummer
Vem är du att döma? Jävla fascist… jag får väl definiera mig själv som jag vill och uppleva verkligheten som jag själv bestämmer? Säger du annat bör du skickas till Haag för brott mot mänskligheten, tycker jag, och du får inte tycka annorlunda för jag tyckte och kände först i den här frågan, så jag har alltid rätt.
Den här typen av retorik är lika intelligent som effektiv, inte direkt så man applåderar över detta inlägg. Trams! Men du får uppmärksamhet, troligen det enda sättet att få uppmärksamhet, genom att vara patetiskt provokativ, inte genom substans i alla fall.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in