Citat:
Ursprungligen postat av
kutis123
Av vilken anledning är det rimligare att vi som hellre väljer lättare droger framför dom tunga (alkohol) bara skall sluta? skall vi kapitulera och misshandla våra kroppar för att regeringen valt att lägga cannabis marknaden på kriminella invandrare menar du?
Vi rökte cannabis långt innan Sverige fick problem med gängkriminalitet, vi har skrikit under alla dessa år som invandrarklanerna byggt stora kapital - den som inte lyssnat och inte agerat är boven i dramat, inte vi som använder cannabisen, desto tidigare folk med din mentalitet kan sammankoppla detta desto tidigare kan vi börja sponsra vita marknader istället.
Nej vi kommer INTE vika oss hur mycket du än tjatar om det, hade hellre suttit i fängelse halva livet än att begränsa mig till att berusa mig med enbart lösningsmedel, för berusa mig kommer jag passa på att göra så fort det finns utrymme till det i vardagen, livet är på tok för kort för att inte berusa sig vid varje tillfälle man får.
Exakt. Folk rökte på 70-80-90-00 talet.
Problemet är Sveriges och många svenskars syn på droger samt brukarna/missbrukarna.
Stigmatisering leder bara till problem.
De som missbrukar droger gör det oftast av en anledning, dåligt mående. Lösningen är inte då att putta dessa individer ännu längre bort från samhället genom att skuld och skambelägga dessa, göra dem arbetslösa/bostadslösa och stjäla deras körkort.
Dessutom är det så att om du brukar eller missbrukar och vänder dig till psykiatrisk vård så blir du nekad i Sverige. Detta eftersom "du måste vara ren" innan du kan få vård. Vilket är ett jäkla moment 22. Självklart ska man kunna få vård för att kunna sluta självmedicinera...
Ja hela cirkusen är så galen. Sen importerar man massa kriminella från andra länder och i stället för att ta ansvar för detta så skyller man på ofta sjuka individer som självmedicinerar eller missbrukar, helt galet är det.
"Du mår dåligt, men visste du att ditt dåliga mående gör så att folk blir skjutna och bomber spräng."
En tragedi är det verkligen.
Sverige har kört en otroligt repressiv och skadlig narkotikapolitik i många år. Ändå ser vi bara problemen växa.
Bara en idiot försöker med samma sak om och om igen och förväntar sig ett annat resultat.