2025-10-20, 22:36
Medlem
Nu är jag trött på ryssjäveln!
Har vuxit upp med att vi ska vara rädd för ryssarna.

Vi hade ju delar av ryssland redan för 1000 år sedan och även senare med Kexholms län norr on St Petersburg.

Jag tycker vi borde göra som Putin och ta tillbaka gamla territorier. Om inte annat så inser han hur jävla idiotiskt det är att drömma om gamla kartgränser.

Tänk vad Ukrainarna skulle bli glada om vi anfaller Ryssland från väst mha finnarna o norrmännen.

Vi blåser på allt vi har i ett "blixtkrig" mot Petersburg och Moskva.

Vi börjar med underrättelser om var karljäveln befinner sig o dundrar på där först med några JAS piloter i kamakazistil...
Citera
2025-10-20, 22:41
Medlem
triptykens avatar
Känns jättedumt.

Jag vill inte bomba sönder en massa civila ryssar.
Citera
2025-10-20, 22:51
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Känns jättedumt.

Jag vill inte bomba sönder en massa civila ryssar.

Jag vill varken starta krig mot Ryssland eller bomba några civila, men ger de sig på NATO/Västeuropa så ser jag gärna att vi förpassar deras militära förmågor tillbaka till pilbågestadiet.
Citera
2025-10-20, 22:58
Medlem
Tratten52s avatar
Det behövs inte. Det är mycket enklare om bara alla hycklare slutade att göra affärer med dom och alla länder som i 2:a och 3:e hand gör affärer med ryssarna skulle totalbojkottas. Det är fortfarande en hel del eu länder som köper både direkt och indirekt olja och gas från dom. 👎👎👎
Citera
2025-10-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auscultatory
Intressant. Kommer svenskarna att byta namn på Priozersk till Kexholm? Och kommer inte finnarna att förklara krig mot svenskarna efteråt för att byta namn på Kexholm till Käkisalmi?
Nä vi kör dubbla namn som vi vrukar med finnarna
Citera
2025-10-20, 23:07
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Det behövs inte. Det är mycket enklare om bara alla hycklare slutade att göra affärer med dom och alla länder som i 2:a och 3:e hand gör affärer med ryssarna skulle totalbojkottas. Det är fortfarande en hel del eu länder som köper både direkt och indirekt olja och gas från dom. 👎👎👎

Problemet där är att i stort sett alla länder har en viss import från Ryssland, inklusive Sverige.
Men visst de som har väldigt stor import, och kanske rent av ökande, borde kanske pressas att minska/avsluta handeln med ryssarna.
Citera
2025-10-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn

Vi hade ju delar av ryssland redan för 1000 år sedan och även senare med Kexholms län norr on St Petersburg.

Jag tycker vi borde göra som Putin och ta tillbaka gamla territorier. Om inte annat så inser han hur jävla idiotiskt det är att drömma om gamla kartgränser.

Tänk vad Ukrainarna skulle bli glada om vi anfaller Ryssland från väst mha finnarna o norrmännen.

Vi börjar med underrättelser om var karljäveln befinner sig o dundrar på där först med några JAS piloter i kamakazistil...
Kör hårt, men tala bara om någon månad i förväg så jag hinner emigrera till Nya Zeeland eller något ställe med mindre radioaktivt nedfall efter att ni är klara. Att det finns miffon som vill ha krig och förkastar konceptet diplomati, kommunikation och handel förklarar väl varför världshelvetet ser ut som det gör i dag, med USA, Israel, Ryssland, Ukraina m.fl. som anser att våld är lösningen på alla problem.
Citera
2025-10-20, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn

Det verkar inte så smart att göra!
Citera
2025-10-20, 23:15
Medlem
daligts avatar
Det med att det inte skulle finnas kapitalister under sovjettiden är inte sant - och inte heller som de menade i mellankrigstidens avmilitäriserade sovjetbasinkomstuniformer. Det har funnits på sentid ingående försökmässigare att ingå där all verksamhet gett vika för språkliga och byråkratiska komplikationer återvändandes.
Citat:
Det vore fantastiskt! Men EU vill vänta till 2028:
"EU energy ministers agreed on Monday to ban all Russian energy imports as of 1 January 2028"
https://www.euronews.com/my-europe/2...-ban-from-2028
Är det inte dags att byta ut de europeiska politikerna och omedelbart sluta använda rysk gas?
Ungersk och slovakisk olja och naturresurser likt skulle vara ägt av den ryska staten stämmer inte ens under sovjetisk tid. Skulle det hända skulle ryska arbetslöner vara underminerade skattvist av inkomsten som det för med sig.
Citera
2025-10-20, 23:17
Medlem
Citat:
Det vore fantastiskt! Men EU vill vänta till 2028:
"EU energy ministers agreed on Monday to ban all Russian energy imports as of 1 January 2028"
https://www.euronews.com/my-europe/2...-ban-from-2028
Är det inte dags att byta ut de europeiska politikerna och omedelbart sluta använda rysk gas?
Jag föreslår att vi byter ut de europeiska politikerna och startar upp Nord Stream för att köpa billig rysk gas. På så sätt kan vi få fart på den energi som Europa behöver, vilket gör oss mindre beroende av Trump. Samtidigt bör vi tvinga Zelenskyj att gå med på det territoriella byte som USA och Ryssland föreslår. Detta skulle innebära att Ryssland återlämnar Zaporizjzja med flera områden, i utbyte mot att få annektera Luhansk och Donetsk, de regioner som har haft störst andel etniska ryssar, och där inbördeskriget har pågått sedan 2014.
Citera
2025-10-20, 23:41
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag vill varken starta krig mot Ryssland eller bomba några civila, men ger de sig på NATO/Västeuropa så ser jag gärna att vi förpassar deras militära förmågor tillbaka till pilbågestadiet.
Med "vi" menar du inte "du"? Utan du menar någon annan?
Citera
2025-10-20, 23:47
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Med "vi" menar du inte "du"? Utan du menar någon annan?

Nej, skulle ryssarna angripa oss så är jag beredd att försvara oss, även om det innebär att jag riskerar mitt liv.
I första hand för mina barn/efterlevandes skull, men även för övriga i vårt samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in