Citat:
Ursprungligen postat av
Minkapten
Snälla berätta hur bra bänkpress är? Och berätta gärna hur hårt du kan träna på en pass med 3x12?
Jag kan nog mer om träning än många andra men om man tycker tex då 3x12 är grejen så man bara en vanlig gymmare som också tycker proteindryck är det bästa som hänt mänskligheten. Samt gärna tränar i ”träningsmärken”.
Vad tränar du för då? För att se cool ut?
Sen den där recycling du pratar om. Räcker med en googling så är ditt påstående bortblåst. Nej det räcker inte. Nej du slutar inte förlora muskler pga detta. Ja , du måste styrketräna. Att stoppa muskelnedbrytning i fasta är direkt dumheter. Den lagar det som är skadat men nu behöver fortsatt styrketräningen för att inte förlora muskler.
Så sluta försöka skriva fancy grejer nu och ta på dig din gasp tröja, svep en shake och kör bänk
"den där recycling" snyggt bevisat att du inte fattar någonting om fysiologi öht. Bänkpress är en flerledsövning som tränar hela överkroppen samt benen om man gör rätt, kan du istället berätta varför bänkpress är "töntigt"?
3 set till fail är tungt, även om det är 12 reps. Är det verkligen så svårt att förstå? Du är ju så okunnig att du inte ens förstår att det är totalvolymen under en lång period som är det relevanta, inte om man kör 4x8 eller 3x12
Jag har dessutom endast skrivit extremt grundläggande fysiologiska fakta, att du inte förstår det är inte mitt problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
baradumheter
Eller kan det vara så att du inte har koll på det?

. Eftersom protein ensamt inte kan trigga igång muskeluppbyggnad är det inte en stimuli.
Om protein nu är en stimuli för att bygga muskler så gäller exakt mitt påstående, varför skulle det inte vara så för? Kom med något konkret som visar att jag har fel i mitt resonemang. Bevisa att jag har fel istället för att bli otrevlig?
Bara för att du upprepar något om och om igen så blir det inte en sanning.
edit, protein är en substrat och inte en signal.
Som jag har sagt flera gånger, du förstår inte vad stimuli betyder. Det finns många olika typer av stimuli, protein är ett av dom som leder till anabolism.
Och grattis, du har kommit till att märka ord istället "pRoTeIn äR eTt sUbStraT", ja, som gör att anabola signaler skickas.