• 1
  • 2
2025-10-20, 18:01
Medlem
SoberZealots avatar
Ja, säga vad man vill om Trump, men han har ju ganska mycket fart i sig. Kan han kanske rädda de kristna Nigerianerna från islamister också?

Ren slakt på dem, och pastorn ropar på hjälp från Trump:
https://www.facebook.com/reel/1365092548658538

Skamligt, att detta får fortsätta. FN har ju spelat ut sin roll totalt.
Citera
2025-10-20, 18:46
Medlem
Frågan är bara hur han ska hjälpa? Med hot om handelstullar?

Men annars håller jag med. De kristna som lever i länder där muslimerna härjar runt har det inte lätt.
Citera
2025-10-20, 18:49
Medlem
Mullrets avatar
Be Taco Boy först peka ut landet på en karta. Redan där blir det fel …
Citera
2025-10-20, 19:54
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Be Taco Boy först peka ut landet på en karta. Redan där blir det fel …
Jag skulle inte heller veta om jag fick frågan. Kanske inte du heller.

Dessutom har du hamnat i den där kasta bajs på Trump genren.

Afrikanen vill ha hjälp. Och det är nog bara Trump som kan ge han den hjälpen. För alla andra bryr sig inte om kristna. Men Trump går från klarhet till klarhet.
Citera
2025-10-21, 00:02
Medlem
Man kan ju hoppas att det sätts press på Nigeria från världssamfundet. Det här kan man verkligen kalla för folkmord. Kanske kan USA hjälpa till med insatser mot jihadisterna men tveksamt om nuvarande president i Nigeria är intresserad. Blir nog inga boots on the ground i vilket fall som helst.
Citera
2025-10-21, 06:19
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Man kan ju hoppas att det sätts press på Nigeria från världssamfundet. Det här kan man verkligen kalla för folkmord. Kanske kan USA hjälpa till med insatser mot jihadisterna men tveksamt om nuvarande president i Nigeria är intresserad. Blir nog inga boots on the ground i vilket fall som helst.
Ja, och jag undrar hur de där kristna som gapar om palestina fungerar om de inte tar upp Nigeria.
Citera
2025-10-21, 06:56
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Ja, säga vad man vill om Trump, men han har ju ganska mycket fart i sig. Kan han kanske rädda de kristna Nigerianerna från islamister också?

Tror du ärligt talat Trump ger blanka faan i detta?
Citera
2025-10-21, 13:34
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Har dom olja eller andra naturresurser USA kan exploatera, utan sådana tror jag inte på att hjälp kommer. Pengar brukar väga tyngre än religion även om religion ofta används som skäl för diverse idiotier (Gazaremsan).
Citera
2025-10-21, 13:38
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

Trump är mer rasist än kristen. Slutsats: Han kommer inte rädda nigerianerna.
Citera
2025-10-21, 19:41
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Trump är mer rasist än kristen. Slutsats: Han kommer inte rädda nigerianerna.
Jag är inte säker på detta. Vi får se, skulle inte förvåna mig om det vänder lite nu.
Citera
2025-10-21, 22:48
Medlem
Citat:
Jag är inte säker på detta. Vi får se, skulle inte förvåna mig om det vänder lite nu.
Ja i Trumps tal nu senast i FN tog han upp om förföljelserna av kristna (ej specifikt i Nigeria) och när han talat i möten i muslimska länder har han fördömt det muslimska våldet. Så visst bryr han sig, vi får se vad som händer. För tillfället har han händerna fulla med fredsavtal och narkotikabekämpning.
Citera
2025-10-22, 04:40
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Har dom olja eller andra naturresurser USA kan exploatera, utan sådana tror jag inte på att hjälp kommer. Pengar brukar väga tyngre än religion även om religion ofta används som skäl för diverse idiotier (Gazaremsan).
Nigeria har mängder med olja, är väl ett av de länderna med störta reserver så där är det inga problem. Tror faktiskt absolut att Trump kan komma att ställa upp med hjälp här på ett eller annat sätt. Med det sagt borde Nigeria delas i två, en sydlig kristen stat och sedan kan muslimerna härja bäst de vill i norr bland varandra. Vi i väst/kristna länder kan sedan stötta den kristna staten så de kan hålla en välbevakad gräns.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in