• 1
  • 2
2025-10-20, 14:32
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Regimen de vurmat för och som många länder har erkänt som egen stat begår nu de mest vidriga brott mot mänskligheten. Kommer palestinavänstern att markera mot detta eller se åt andra hållet?

Svensk vänster har haft en tradition av terroromantik tex hyllade vänstern Polpots folkmord och även Stalin, Mao, Castro och Che Guevarra m.fl. massmördare.

Så, vad säger vänstern om sina älsklingar hamas? Speak up!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/r...a-avrattningar
SVT Nyheter har fått ett ljudmeddelande inifrån Gaza från en kvinna som tillhör Doghmush-familjen, en mäktig och beväpnad klan som Hamas strider mot för att upprätthålla sin makt på Gazaremsan.

– Många av dem som har avrättats kallblodigt var helt oskyldiga, säger ”Ghada”, som vi kallar henne.

I en video som Hamas själv har släppt visas hur åtta män med bakbundna händer och ögonbindel avrättas ute på gatan bland människor. Det heter att man avrättar kollaboratörer och brottslingar. Kollaboratör med Israel är bland det värsta man kan anklagas för i Gaza.

– Jag kommer ihåg när jag var barn och Hamas attackerade, brände hus och grep unga personer för att utöva sin kontroll över folket. Jag minns det så väl från 2007-2008. Nu är det tillbaka igen 2025, säger ”Ghada”.
Senast redigerad av WTFSTHLM 2025-10-20 kl. 14:34.
Citera
2025-10-20, 14:52
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Kan dom verkligen vara så jävliga?
Citera
2025-10-20, 14:58
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Kan dom verkligen vara så jävliga?
Ja, det er ille nu. Hamas anvender nu sjukhusene Al-Shifa, Al-Ahli, Al-Aqsa og Nasser som forhørs- og forvaringssted for civile
som de mener ikke har vært tilstrekkelig pro-Hamas i sociale medier under konflikten.
Familiene har ikke hørt et ord fra dem efter at Hamas tog dem i forvaring.

Om ikke vestmaktene intervenerer og kontrollerer Hamas snarest, vil det ikke bli noen vitner igjen som kan berette om Hamas`
grusomheter mot det egne folket under konflikten.
Citera
2025-10-20, 15:01
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Ja, det er ille nu. Hamas anvender nu sjukhusene Al-Shifa, Al-Ahli, Al-Aqsa og Nasser som forhørs- og forvaringssted for civile
som de mener ikke har vært tilstrekkelig pro-Hamas i sociale medier under konflikten.
Familiene har ikke hørt et ord fra dem efter at Hamas tog dem i forvaring.

Om ikke vestmaktene intervenerer og kontrollerer Hamas snarest, vil det ikke bli noen vitner igjen som kan berette om Hamas`
grusomheter mot det egne folket under konflikten.
Men tänk ifall det är lögner och propaganda.
Citera
2025-10-20, 15:06
Medlem
Citat:
The war began on 7 October 2023, when Hamas and other Palestinian militant groups launched a surprise attack on Israel, in which 1,195 Israelis and foreign nationals, including 815 civilians, were killed. (och våldtagna inför sina barn.)
Hur många palestinska falanger har tagit avstånd från det? ingen vad jag kan tro så att de strider inbördes ger dem inget skyddsvärde. Är man smutsvarelse är döden det enda rätta. Man får skylla på kusin inavel.
Citera
2025-10-20, 15:12
Medlem
Citat:
Men tänk ifall det är lögner och propaganda.

Eftersom det numera inte går att veta vad som är lögner och prapagande när det är på andra sidan jorden, får man börja kolla i sin omgivning.

Vilka är det som skräpar ner är kriminella, våltar, rånar gamlingar och matar hundar med spik, är ständigt kränkta och krävande

arbern eller juden

INTeALLA!
men rent historiskt

vilka har skapat mest problem här i sverige; juden eller araben

den ska du tro på

I mitt fall betvivlar jag inte ett dugg att Hamas avrättar sina egna nu, inte entt dugg med tanke på vad de utförde 7 okt. Och hur araberna i sverige firade terrorangreppet i Malmö 8 okt. Ej glömt.
Senast redigerad av Emoist 2025-10-20 kl. 15:14.
Citera
2025-10-20, 15:14
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Kaozvänstern kämpar för att alla världens "offer" ska kunna kaoza obehindrat med varandra, inget nytt mao.
Man kan ju bara tänka sig hur Israel skulle ha sett ut om 5 år om Greta Gris och hennes kompisar hade fått som de velat.
Senast redigerad av KurtSchweinsteiger 2025-10-20 kl. 15:17.
Citera
2025-10-20, 15:15
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Eftersom det numera inte går att veta vad som är lögner och prapagande när det är på andra sidan jorden, får man börja kolla i sin omgivning.

Vilka är det som skräpar ner är kriminella, våltar, rånar gamlingar och matar hundar med spik, är ständigt kränkta och krävande

arbern eller juden

INTeALLA!
men rent historiskt

vilka har skapat mest problem här i sverige; juden eller araben

den ska du tro på

I mitt fall betvivlar jag inte ett dugg att Hamas avrättar sina egna nu, inte entt dugg med tanke på vad de utförde 7 okt
Men det är kanske också propaganda.
Det kanske inte finns några riktiga våldtäkter och jävelskap.
Jag har inget märkt iallafall.
Mina muslimer sköter sig bra, vad jag ser med egna ögon varje dag.

Kanske judar klär ut sig till muslimer och går ut och rånar pensionärer och pissar i din mun, så du ska stötta Israel.
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2025-10-20 kl. 15:19.
Citera
2025-10-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ja det är lätt hänt att tveka inför allt som händer när det är så lugnt i ens vardag, inget händer, skär tristess, men på internets bevittnar man full kalabalik med både våld & otroliga & roliga händelser. En del säger att det finns oändligt med dimensioner så det är väl förklaringen. Sen kan det ju va så att det är som Sim City nytt som spårat ur, halv bottar osv.
Citera
2025-10-20, 15:21
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
Kaozvänstern kämpar för att alla världens "offer" ska kunna kaoza obehindrat med varandra, inget nytt mao.
Man kan ju bara tänka sig hur Israel skulle ha sett ut om 5 år om Greta Gris och hennes kompisar hade fått som de velat.

Palestinavänstern fortsätter ju att bröla antisemitiskt. Låtsas inte om att pallarna är vidriga mördare.
Citera
2025-10-20, 15:22
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:

Kanske judar klär ut sig till muslimer och går ut och rånar pensionärer och pissar i din mun, så du ska stötta Israel.
Oj ! En til som ble opprørt og derved visade sitt sanne jeg ....
Citera
2025-10-20, 15:23
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Regimen de vurmat för och som många länder har erkänt som egen stat begår nu de mest vidriga brott mot mänskligheten. Kommer palestinavänstern att markera mot detta eller se åt andra hållet?

Svensk vänster har haft en tradition av terroromantik tex hyllade vänstern Polpots folkmord och även Stalin, Mao, Castro och Che Guevarra m.fl. massmördare.

Så, vad säger vänstern om sina älsklingar hamas? Speak up!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/r...a-avrattningar
SVT Nyheter har fått ett ljudmeddelande inifrån Gaza från en kvinna som tillhör Doghmush-familjen, en mäktig och beväpnad klan som Hamas strider mot för att upprätthålla sin makt på Gazaremsan.

– Många av dem som har avrättats kallblodigt var helt oskyldiga, säger ”Ghada”, som vi kallar henne.

I en video som Hamas själv har släppt visas hur åtta män med bakbundna händer och ögonbindel avrättas ute på gatan bland människor. Det heter att man avrättar kollaboratörer och brottslingar. Kollaboratör med Israel är bland det värsta man kan anklagas för i Gaza.

– Jag kommer ihåg när jag var barn och Hamas attackerade, brände hus och grep unga personer för att utöva sin kontroll över folket. Jag minns det så väl från 2007-2008. Nu är det tillbaka igen 2025, säger ”Ghada”.
Har verkligen någon på vänsterkanten hyllat hamas regim?
Inte vad jag vet...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in