Citat:
Ursprungligen postat av
Korv-Bajs
Jag antar att det är någon sorts bedrägeri att utge sig för att vara någon man inte är.
Men annars, vad är problemet?
Är inte tanken med aktier att man ska kunna köpa och sälja dem på en aktiemarknad,
där köpare och säljare kommer överens om priset.
Är det inte bara det som har hänt här?
Om det riktige Adam Gerge sagt åt tanten att köpa några aktier till ett pris som sedan sjunkit.
Hade han straffats då?
Har den riktige Adam Gerge en kristallkula?
Precis, Adam Gerge har utnyttjas som reklampelare för ett upplägg som han inte är inblandad i.
Vanliga banker har ett regelverk att följa vid investeringar, och Finansinspektionen kontrollerar att det följs.
Det är viktigt att vi påminner allmänheten ofta om att sådant förekommer, och att de inte ska gå på det.
Catherine Bråkenhielm säger i intervjun med SVT att det inte föll henne in att "Adam Gerge" inte var Adam Gerge. Vi måste plantera den tanken i folks huvuden genom att skriva dessa inlägg på Flashback.
https://www.flashback.org/t3661747
I Ekonomibyrån sades också att bara en tredjedel anmäler, när de ser bedrägerier. Men de sa inte vad som händer med dessa anmälningar. När jag sett en falsk annons på Facebook och anmält den, har ingenting hänt. Facebook skriver tillbaka till mig att det "inte är något fel på annonsen".
Och när jag såg en annons på Facebook om att "Erik Thedéen" rekommenderade att du skulle ladda ner en app, ringde jag till Riksbanken, hon som svarade tackade mig för att jag ringde, men sedan har jag inte hört något mer: Vilka rättsliga åtgärder har Riksbanken tagit mot Facebook och deras annonsör?