2026-08-13, 21:14
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Undrar detsamma.
Hans anhöriga bör väl veta?

Det talades något om att han hade haft sex med någon minderårig? Men det var väl bara spekulationer?
Citera
2026-08-13, 21:47
Medlem
PapayaCubanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlammableEspresso
Absolut är det så, men den psykiska biten är också avgörande. Om han exempelvis utsatts för misshandel/tortyr, utnyttjas sexuellt eller tvångsstimulering skapar det psykiska sår som tar bra mycket längre tid att läka än fysiska åkommor. Speciellt eftersom han är en ung man. När han frisläpps blir det oerhört viktigt att han får intensivt stöd och hjälp av den svenska vården att bearbeta allt han tvingats utstå!

Sexuell tvångsstimulering? Lägg av med era fantasier. Fysiologiska behov är den grundläggande gruppen och står för till exempel hunger, törst, sömn och sex.
Citera
2026-08-14, 17:32
Medlem
Tjena! Jag tror jag kan ha varit den sista svenska personen som den här killen träffade innan han åkte in. Jag har info från Kuba som kanske skulle hjälpa att få lite tydlighet kring situationen. Jäkla cliffhanger… men har jag en skyldighet att gå till polisen eller någon som har en rekommendation på vad som är bäst att göra i mitt fall?
Citera
2026-08-14, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Georggeorggeorg
Tjena! Jag tror jag kan ha varit den sista svenska personen som den här killen träffade innan han åkte in. Jag har info från Kuba som kanske skulle hjälpa att få lite tydlighet kring situationen. Jäkla cliffhanger… men har jag en skyldighet att gå till polisen eller någon som har en rekommendation på vad som är bäst att göra i mitt fall?
Du har ingen skyldighet att gå till polisen, om det inte handlar om ett pågående grovt brott.
Vad som är bäst att göra går inte att avgöra utifrån ditt inlägg.
Det beror ju på vad det är för information du har och om den kan skada dig eller någon annan..
Gillar att du känner dig för och tänker efter, innan du säger något som kan få konsekvenser.
Väntar med spänning på trådens första riktigt relevanta inlägg, även om det kanske inte ger så mycket så är det iaf inte en massa mer trams.
Om det nu inte råkar vara en massa mer trams, isf är det så
Citera
2026-08-14, 18:28
Medlem
Citat:
min rekomendation är att berätta allt här i tråden
Citera
2026-08-15, 09:09
Medlem
Citat:

Det beror helt och hållet på typen av uppgifter som du har tillgång till.

Gäller det misstanke om brott, har polisen och Åklagarmyndigheten befogenhet att utreda och lagföra privatpersoner som har begått brott i utlandet. Det krävs dock mycket för det och regeringen behöver utfärda ett särskilt åtalsförordnande. Det har inte framkommit i tråden om han är föremål för utredning i Sverige.

Om uppgifterna är till Lindströms fördel bör de lämnas direkt till UD och ambassaden i Havanna. Det är ambassaden som handlägger ärendet och har de diplomatiska kontakterna för att utöva påtryckningar. Uppgifter som visar på eventuella missförhållanden i regimens hantering av fallet Lindström är därmed av stort intresse.

Vad är det för uppgifter?
Senast redigerad av Fyrariddare 2026-08-15 kl. 09:19.
Citera
2026-08-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PapayaCubana
Sexuell tvångsstimulering? Lägg av med era fantasier. Fysiologiska behov är den grundläggande gruppen och står för till exempel hunger, törst, sömn och sex.

Om situationen på La Condesa är sådan att han tvingas ”köpa” skydd av starkare medfångar genom att tillfredsställa deras fysiologiska behov kan det ge psykiska sår som läker väsentligt saktare än spruckna ögonbryn, brutna revben och knivstick i armen.
Citera
2026-08-15, 17:21
Medlem
PapayaCubanas avatar
Citat:

Jag uppmanar dig starkt att berätta här i tråden vad som hänt på Cuba så att A**reas kan få upprättelse.
Citera
2026-08-15, 17:31
Medlem
PapayaCubanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlammableEspresso
Om situationen på La Condesa är sådan att han tvingas ”köpa” skydd av starkare medfångar genom att tillfredsställa deras fysiologiska behov kan det ge psykiska sår som läker väsentligt saktare än spruckna ögonbryn, brutna revben och knivstick i armen.

Du beskriver ett obehagligt scenario men A**reas är först och främst en affärsman och mer troligt att medfångarna kommer vara intresserade av hans affärssinne och kontaktnät.
Citera
2026-08-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PapayaCubana
Jag uppmanar dig starkt att berätta här i tråden vad som hänt på Cuba så att A**reas kan få upprättelse.

Vad gör dig så övertygad om att sanningen skulle leda till upprättelse? Man sitter inte fängslad i 13 månader om man är oskyldig.
Citera
2026-08-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AeroFlux
Vad gör dig så övertygad om att sanningen skulle leda till upprättelse? Man sitter inte fängslad i 13 månader om man är oskyldig.

Hur kom du fram till den geniala slutsatsen?
Citera
2026-08-15, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trettonaktiernaim
Hur kom du fram till den geniala slutsatsen?

Jadu, det var mer ett konstaterande. Det känns som att många rätt självklara saker i den här tråden måste förklaras väldigt tydligt för vissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in