2025-11-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Är det en lag bara för ET grejen? Om det är Department of Energy (DOE) som ska driva processen så bör det ju höra till det - eller sköter DOE alla processer för alla typer av hemligstämplade uppgifter? Verkar konstigt isf?

Jag är ingen expert, men teorin inom UFO-kretsarna är att det mesta som avser det utomjordiska har hemligstämplats med stöd av "Atomic Energy Act" från 1954 (i och med att den lagen möjliggör att den amerikanska staten sekretessbelägger allt som avger någon form av strålning).

Utsidan/skalet på de utomjordiska farkosterna avger, som bekant, någon form av strålning.

Personligen tror jag inte alls på den teorin.
Citera
2025-11-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Det sistnämda. Majoriten av dom som är med i filmen är inte behov av några pengar. Dom sitter på välbetalda tjänster redan.

Det jobbar hundratusentals människor kring och runt amerikanska säkerhetsmyndigheter, i politiken och i försvarsmakten. Klart som fan det finns mer än en handfull galenpannor eller människor som av olika motiv drar vinning i sånna här historier på ett eller annat sätt. Man behöver inte ens spekulera i hur eller varför. Man kan göra en video och samla människor från vilken myndighet som helst om Bigfoot också.

Många får ju sparken och några av dem kanske hoppar på tåget som sin sista desperata utväg. Andra är rena galenpannor. Det är förmodligen dessa du deg på film.

Du tror att det finns massa farkoster från andra civilisationer i rymden samt kvarlevor från Aliens, trots att inte en enda lite cell eller något material har presenterats som bevismaterial?

Vad är det som övertygar dig? Människor som är bra på att prata? Varför håller det som bevis? Tror du på spöken också?
Citera
2025-11-24, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Det jobbar hundratusentals människor kring och runt amerikanska säkerhetsmyndigheter, politiken och i försvarsmakten. Klart som gan det finns mer än en handfull galenpannor eller människor som av olika motiv drar vinning i sånna här historier på ett eller annat sätt. Man behöver inte ens spekulera i hur eller varför. Man kan göra en video och samla människor från vilken myndighet som helst om Bigfoot också.

Många får ju sparken och några av dem kanske hoppar på tåget som sin sista desperata utväg. Andra är rena galenpannor. Det är förmodligen dessa du deg på film.

Du tror att det finns massa farkoster från andra civilisationer i rymden samt kvarlevor från Aliens, trots att inte en enda lite cell eller något material har presenterats som bevismaterial?

Vad är det som övertygar dig? Människor som är bra på att prata? Varför håller det som bevis? Tror du på spöken också?

Ursäkta mig men du kanske skall ta och se dokumentären innan du slänger ur dig det ena och det andra?
I dokumentären påstår dom ju just att det finns alla dom bevis du efterfrågar men att locket är kraftigt på i form av sekretess och ett av målen med dokumentären ska ju vara att trycka på ytterligare för att sekretessen skall släppas och vi då får se bevisen, inte att den skall visa några bevis. Det har Ingen förväntat sig.

Tokiga inlägg vissa gör bara för att häva ur sig saker....

Nu behöver du ju inte tro på det dom säger ifall du ser dokumentären men du hade defintivt inte skrivit sådana inlägg om du nu hade gjort det, oavsett vad du sedan väljer att tro.
Citera
2025-11-24, 19:34
Medlem
Citat:

Youtube (och andra sidor) är fyllda av bevis.

Här kan du exempelvis se en död utomjording liggandes i snön.

Skulle bokstavligt talat kunna lägga upp 1000 liknande bevis, och du hade ändå inte blivit övertygad.
Citera
2025-11-24, 19:40
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Det jobbar hundratusentals människor kring och runt amerikanska säkerhetsmyndigheter, i politiken och i försvarsmakten. Klart som fan det finns mer än en handfull galenpannor eller människor som av olika motiv drar vinning i sånna här historier på ett eller annat sätt. Man behöver inte ens spekulera i hur eller varför. Man kan göra en video och samla människor från vilken myndighet som helst om Bigfoot också.

Har gått igenom allt förut. Kolla min historik. Inget som behöver upprepas just nu om bevisbördan
Men gå du till riksdagen och se om du kan få ihop en dokumentär om näcken och bergatrollens existens om det nu är så lätt

Jag har svarar på spökfrågan förut flera gånger.
Och nej tror inte på platt jord
Citera
2025-11-24, 20:22
Medlem
karlgunnars avatar
1h50 min jag aldrig får tillbaka av mitt liv... vilken smörja
Citera
2025-11-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Finns massor av bevis för att UAPs existerar

Gällande bevis för NHI så kan inte visselblåsare gå ut med det pga att det inte är lagligt att offentliga göra materialet. Den som gör det riskerar fängelsestraff. Lagen måste alltså ändras innan det blir tal om det.
Och nej det är inget som de hittar på. Lagen ser helt enkelt ut så.

Att UFO existerar är det ingen som förnekar. Finns massa oförklarliga oidentifierade saker k luften. Men att det skulle vara farkoster från en annan civilisation med kvarlevor från Alien finns det noll bevis för. Det är det som är hela grejen.

Att det finns saker som folk inte vet vad de är är ju helt irrelevant.
Citera
2025-11-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Ursäkta mig men du kanske skall ta och se dokumentären innan du slänger ur dig det ena och det andra?
I dokumentären påstår dom ju just att det finns alla dom bevis du efterfrågar men att locket är kraftigt på i form av sekretess och ett av målen med dokumentären ska ju vara att trycka på ytterligare för att sekretessen skall släppas och vi då får se bevisen, inte att den skall visa några bevis. Det har Ingen förväntat sig.

Tokiga inlägg vissa gör bara för att häva ur sig saker....

Nu behöver du ju inte tro på det dom säger ifall du ser dokumentären men du hade defintivt inte skrivit sådana inlägg om du nu hade gjort det, oavsett vad du sedan väljer att tro.

Jag har sett den. 2 ggr dessutom.

Jag är helt ointresserad av att det påstås finnas massa bevis. Jag vill se dem. De måste offentliggöras och examineras av ett par oberoende tredjeparter.

Det finns alltså inte en enda cell eller ett litet korn hittills. Noll, nada, ingenting.

Jag är helt övertygad om att så kommer det förbli, för det är ingen som har besökt oss. Om 10-15 år kommer vi ha samma diskussion och noll bevis. De har hållit på såhär sedan 40-talet. Deg är bara mer utbrett nu pga internet.

Hur länge ska du tro på deg utan att de visar konkreta fysiska verifierbara bevis?
Citera
2025-11-24, 20:55
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Att UFO existerar är det ingen som förnekar. Finns massa oförklarliga oidentifierade saker k luften. Men att det skulle vara farkoster från en annan civilisation med kvarlevor från Alien finns det noll bevis för. Det är det som är hela grejen.

Att det finns saker som folk inte vet vad de är är ju helt irrelevant.

Det kan vi omöjligt veta när allt ligger under sekretess. Just där som problemet ligger att visselblåsare inte kan gå ut och officiellt lägga fram bevisen för det. Lagen måste ändras.

Även om det nu inte finns bevis för det är ämnet inte på nåt vis irrelevant. Farkoster som uppenbart använder sig av en avancerad teknologi måste undersökas vidare eftersom att det kan påverka hela världen, positivt som negativt.
Citera
2025-11-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren2021
Youtube (och andra sidor) är fyllda av bevis.

Här kan du exempelvis se en död utomjording liggandes i snön.

Skulle bokstavligt talat kunna lägga upp 1000 liknande bevis, och du hade ändå inte blivit övertygad.

Hahaha är du seriös nu?! Tror du verkligen det där är en riktig Alien? Komplett bullshit.

Förstår du vilken fullständigt historisk sensationsnyhet som skulle vända uppochner på hela världshistorien i ett nafs om det där visade sig vara en riktig Alien. Det skulle vara den överlägset största världsnyheten genom alla tider utan konkurrens och hamna på alla löpsedlar och i alla nyheter. Extrainsatta nyheter och sighten skulle rulla upp nyheter dygnet runt i flera veckor.

Men… Varför blev det inte mer än en kort grynig video på YouTube? Varför tog de inte vara på kvarlevorna? Lämnade de in dem till examination? Sparade på resterna. Varför dokumenterade de inte mer och bättre? Vad är farkosten? Eller spåren i snön. Osv osv. Varför hörde vi inget mer? Är det frågor som gått dig helt förbi? Tänker du ens i de banorna?

Jag kan svaret på varför det där inte blev en världsnyhet: Det är ett par rastlösa ryssar som lekt med kyklingrester och modellerat lite.

Man ja, snälla! Lägg upp det du anser vara de 10 bäst ”YouTube-bevisen” av alla 1000 bevis.

Du behöver inte rangordna dem kronologiskt. Bara en lista på de 10 bästa bevisen.
Senast redigerad av Seasons15 2025-11-24 kl. 21:06.
Citera
2025-11-24, 21:12
Avslutad
Citat:
Jag har sett den. 2 ggr dessutom.

Jag är helt ointresserad av att det påstås finnas massa bevis. Jag vill se dem. De måste offentliggöras och examineras av ett par oberoende tredjeparter.

Det finns alltså inte en enda cell eller ett litet korn hittills. Noll, nada, ingenting.

Jag är helt övertygad om att så kommer det förbli, för det är ingen som har besökt oss. Om 10-15 år kommer vi ha samma diskussion och noll bevis. De har hållit på såhär sedan 40-talet. Deg är bara mer utbrett nu pga internet.

Hur länge ska du tro på deg utan att de visar konkreta fysiska verifierbara bevis?

Alltså, kollar du mina tidigare inlägg så tror jag ju att det är en coverup för teknologi USA har utvecklat, så jag köper definitivt inte allt dom säger. Och det har dom ju gjort tidigare och erkänt.

Jag menar bara att Om dom nu talar sanning och att dokumentären bara är för att fler skall våga prata ut, visa intresse och kräva svar, så känns det ju lite dumt att klanka ner på den och allt dom sägs enbart för att dom inte visar några bevis, som ingen förväntat sig.

För OM dom nu talar sanning så skall vi ju vara tacksamma att några vågar ta "första steget" mot disclosure. Hur skall vi annars få svar?
Men OM det är en coverup så skall man ju inte lita på det blint för då faller men rätt in i fällan.
Öppet sinne är dock bra.

Pratas ju mycket om att det kommer allt fler visselblåsare och även bevis av någon form, skall bli spännande att se. Skall även bli spännande att se om Trump blandar sig i.
Tills dess så tycker jag vi ska vara öppna för båda möjligheter, faktisk disclosure på g eller coverup, men något av dom två är det 100%, för många inblandade för att det skall ha en annan logisk förklaring.
Citera
2025-11-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Det kan vi omöjligt veta när allt ligger under sekretess. Just där som problemet ligger att visselblåsare inte kan gå ut och officiellt lägga fram bevisen för det. Lagen måste ändras.

Även om det nu inte finns bevis för det är ämnet inte på nåt vis irrelevant. Farkoster som uppenbart använder sig av en avancerad teknologi måste undersökas vidare eftersom att det kan påverka hela världen, positivt som negativt.

Vi kan inte veta att det inte finns ett svävande spagettimonster heller.

Hela grejen är att det finns noll bevis på att aliens har besökt oss. Det har påståtts frekvent sedan 40-talet, ironiskt nog när sci-fi började.

Man kan självklart tro på att det föreligger massa sekretess osv, men varför ska man tro på någonting utan bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in