Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-04, 21:46
  #1
Medlem
Resistances avatar
Nu har jag råkat ut för något mycket irriterande och jag lyckas inte få bort det. När jag har varit uppkopplad i ungefär en timme så börjar Internet att krångla, även program kan sluta fungera och jag får upp ett meddelande i stil med "Programmet kunde inte visas. Det kan bero på att du inte har behörighet till programmet bla bla". När detta inträffar så är det bara att starta om datorn och sen kan man vara uppkopplad i drygt en timme till, sen är det dags att krångla igen.

Jag har kört diverse antivirus/trojan/worm-program utan resultat. Finns det något virus som beter sig på det här viset? Som har dessa symtom? Bilder och flashfiler får det röda krysset när krånglet inträffar. Vad fean kan detta vara? Jag blir tokig snart.
2006-09-04, 22:24
  #2
Medlem
Ikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Nu har jag råkat ut för något mycket irriterande och jag lyckas inte få bort det. När jag har varit uppkopplad i ungefär en timme så börjar Internet att krångla, även program kan sluta fungera och jag får upp ett meddelande i stil med "Programmet kunde inte visas. Det kan bero på att du inte har behörighet till programmet bla bla". När detta inträffar så är det bara att starta om datorn och sen kan man vara uppkopplad i drygt en timme till, sen är det dags att krångla igen.

Jag har kört diverse antivirus/trojan/worm-program utan resultat. Finns det något virus som beter sig på det här viset? Som har dessa symtom? Bilder och flashfiler får det röda krysset när krånglet inträffar. Vad fean kan detta vara? Jag blir tokig snart.
vad är det för program som slutar funka ?
är det "internet" program eller olika
2006-09-04, 22:28
  #3
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ike
vad är det för program som slutar funka ?
är det "internet" program eller olika
De flesta program slutar fungera. Även spelen som är med i operativsystemet kommer jag inte in i. Den säger bara att jag inte har behörighet till dem.
2006-09-05, 16:10
  #4
Medlem
Ikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
De flesta program slutar fungera. Även spelen som är med i operativsystemet kommer jag inte in i. Den säger bara att jag inte har behörighet till dem.
ockej då kan man ju utesluta att internet har nåt att göra med det eller ja att bara internet program dör.
tyvär ingen anning
2006-09-05, 20:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
De flesta program slutar fungera. Även spelen som är med i operativsystemet kommer jag inte in i. Den säger bara att jag inte har behörighet till dem.

testa att göra en ny användare och logga in med den.
2006-09-05, 21:06
  #6
Medlem
Resistances avatar
Jag blev arger som fan och formaterade om burken så nu fungerar allt som det ska igen. Tack i alla fall!
2006-09-06, 10:38
  #7
Medlem
lika bra du köper en ny dator
2006-09-06, 18:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaJohan
lika bra du köper en ny dator

Eftersom han formaterade och blev av med problemet så bevisade du precis att man inte kan hålla en Löst tråd öppen.

Grattis.

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback