Citat:
Ursprungligen postat av
Damen101
Tja FB.
För alla er män som lever ensama. Var får ni eran energi ifrån till träning och arbete. Jag tränade nästan varje dag, styrketräning och löpning men har nu tappat den motivationen.
Jag vill inte göra något annat än att ligga i sängen. Mina dagliga vitaminer är, Zink, Magnesium, Sport vitamin, D vitamin och Omega 3.
Jag vill hitta motivationen till att träna igen, just nu tränar jag kanske 1-3 ggr i veckan. Och så vill jag hitta motivationen till arbete igen och då menar jag arbeta på mina studier för vidare studier på högskole nivå.
Ska kolla med läkaren om jag kan återgå till Voxra igen.
Var får ni eran energi ifrån?
Hälsningar!
Nyckeln är att hitta ngt som faktiskt är roligt. Gymmande är bland det tråkigaste som finns. Monotont skit som man varje gång man ska dit känner "ugh" innan man börjat.
Hitta ngt du tycker om som inkluderar träning. Så fort du hittar en fysisk hobby du gillar kommer du vilja göra det och den drivkraften blir lättare att följa.
Visst får man försöka dejta samtidigt men även om man är ensam så finns det iaf ngt annat än enbart jobbet att leva för.
Ta inga vitaminer om du inte blivit ombedd att göra det. De flesta gör mer skada än nytta långsiktigt. Vitaminer är inte ngn fix för dålig kost. Ät bättre istället. Behöver inte vara finmiddag men så länge innehållet är bra.
Min energi kommer ifrån att jag hittade en fysisk hobby jag verkligen gillar och kan koppla bort allt annat skit i livet när jag gör det. Jobbet är också ganska fullpackat så då slipper jag sitta i en deprimerad hjärna för länge. Finns inte så mkt annat att göra. Finns ingen magisk fix. Bara att kämpa igenom utan att låta sig bli en av de sorgligaste människor som finns på jorden; incels som följer tate eller andra "alfa" mentalt störda män.