• 1
  • 2
Igår, 16:39
Medlem
Damen101s avatar
Tja FB.

För alla er män som lever ensama. Var får ni eran energi ifrån till träning och arbete. Jag tränade nästan varje dag, styrketräning och löpning men har nu tappat den motivationen.

Jag vill inte göra något annat än att ligga i sängen. Mina dagliga vitaminer är, Zink, Magnesium, Sport vitamin, D vitamin och Omega 3.

Jag vill hitta motivationen till att träna igen, just nu tränar jag kanske 1-3 ggr i veckan. Och så vill jag hitta motivationen till arbete igen och då menar jag arbeta på mina studier för vidare studier på högskole nivå.

Ska kolla med läkaren om jag kan återgå till Voxra igen.

Var får ni eran energi ifrån?

Hälsningar!
Citera
Igår, 16:46
Medlem
Så du tappade din motivation pga du plötsligt började leva ensam??

Skaffa en sambo då?

Zink eller voxtra vad det nu är, har inget med motivation att göra. Motivation är att vilja något pga tillräckligt stark anledning. Saknar man anledning, eller förlorar den tidigare anledningen, så tappas motivationen.

Det finns ingen anledning att anstränga sig utan tillräcklig belöning. Antagligen är det där det brister för dig.
Citera
Igår, 16:47
Medlem
Crabbofixs avatar
du kanske kan hitta en träningsform som känns roligare eller något som du inte provat tidigare? vissa träningsformer görs till och med kvinnor
Citera
Igår, 16:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Tongkat Ali, funderar fan på att testa en odling av det i ett växthus nästa år.
Citera
Igår, 16:59
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Jag har ingen energi men jag tränar ändå. Vad är det för fel med att träna 1-3 gånger i veckan? Så länge du ger 100% så går det utmärkt att träna 1-3 gånger i veckan med bra resultat.
Citera
Igår, 17:01
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Så du tappade din motivation pga du plötsligt började leva ensam??

Skaffa en sambo då?

Zink eller voxtra vad det nu är, har inget med motivation att göra. Motivation är att vilja något pga tillräckligt stark anledning. Saknar man anledning, eller förlorar den tidigare anledningen, så tappas motivationen.

Det finns ingen anledning att anstränga sig utan tillräcklig belöning. Antagligen är det där det brister för dig.

Jag blev inte plötslig ensam, men tänkte om det fanns något särskilt för andra människor som var ensama. Har man partner eller barn så kan det ge en extra boost i vardagen.

Vad rekommenderar du då?

Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
du kanske kan hitta en träningsform som känns roligare eller något som du inte provat tidigare? vissa träningsformer görs till och med kvinnor

Haha ah det kan ju vara något gruppträning med kvinnor. Men i min by finns det inga gruppträningar .

Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Tongkat Ali, funderar fan på att testa en odling av det i ett växthus nästa år.

Tongkat, ska googla, tack för tipset.
Citera
Igår, 17:31
Medlem
Du har ju blivit lat - då du intar Quetapin varje dag.
Citera
Igår, 17:55
Medlem
Citat:
Tja FB.

För alla er män som lever ensama. Var får ni eran energi ifrån till träning och arbete. Jag tränade nästan varje dag, styrketräning och löpning men har nu tappat den motivationen.

Jag vill inte göra något annat än att ligga i sängen. Mina dagliga vitaminer är, Zink, Magnesium, Sport vitamin, D vitamin och Omega 3.

Jag vill hitta motivationen till att träna igen, just nu tränar jag kanske 1-3 ggr i veckan. Och så vill jag hitta motivationen till arbete igen och då menar jag arbeta på mina studier för vidare studier på högskole nivå.

Hälsningar!

Nyckeln är att hitta ngt som faktiskt är roligt. Gymmande är bland det tråkigaste som finns. Monotont skit som man varje gång man ska dit känner "ugh" innan man börjat.

Hitta ngt du tycker om som inkluderar träning. Så fort du hittar en fysisk hobby du gillar kommer du vilja göra det och den drivkraften blir lättare att följa.

Visst får man försöka dejta samtidigt men även om man är ensam så finns det iaf ngt annat än enbart jobbet att leva för.

Ta inga vitaminer om du inte blivit ombedd att göra det. De flesta gör mer skada än nytta långsiktigt. Vitaminer är inte ngn fix för dålig kost. Ät bättre istället. Behöver inte vara finmiddag men så länge innehållet är bra.

Min energi kommer ifrån att jag hittade en fysisk hobby jag verkligen gillar och kan koppla bort allt annat skit i livet när jag gör det. Jobbet är också ganska fullpackat så då slipper jag sitta i en deprimerad hjärna för länge. Finns inte så mkt annat att göra. Finns ingen magisk fix. Bara att kämpa igenom utan att låta sig bli en av de sorgligaste människor som finns på jorden; incels som följer tate eller andra "alfa" mentalt störda män.
Citera
Igår, 18:19
Medlem
Paatiences avatar
Folk snackar hela tiden om motivation för att orka träna. Det handlar inte om om det, du kan leta efter motivationen hela ditt liv, du kanske aldrig hittar den. Det handlar 100% om disciplin. Jag kör 4 pass i veckan och är jag någonsin taggad på att göra det? Nej, men jag gör det för jag måste.
Citera
Igår, 18:35
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Folk snackar hela tiden om motivation för att orka träna. Det handlar inte om om det, du kan leta efter motivationen hela ditt liv, du kanske aldrig hittar den. Det handlar 100% om disciplin. Jag kör 4 pass i veckan och är jag någonsin taggad på att göra det? Nej, men jag gör det för jag måste.
Exakt. Att sitta och vänta på att motivationen ska komma är döfött.

Jag brukar tänka såhär: Herregud vad soffan är skön men jag går till gymmet och gör EN övning sen går jag hem. Slutar alltid med att jag kör ett helt pass.

Har jag någonsin gått ut från gymmet och tänkt fan vad dåligt jag mår? Nej.
Citera
Igår, 19:09
Medlem
Citat:
Tja FB.

Hälsningar!

Leva länge och må undvika sjukdomar är motivationen
Citera
Igår, 19:39
Medlem
Skaffa fler sociala kontakter du tycker är värdefulla så kommer "motivationen" tillbaka. Vi människor är flockdjur. En hund som bara ligger ensam hela dagen kommer inte va särskilt aktiv det säger sig självt, vi människor är inte mer komplicerade än så.
Senast redigerad av dcim2 Igår kl. 19:42.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in