Citat:
Ursprungligen postat av
Lobengula
Så kan det vara. Fan vad jag pallade plommon i villaområden som liten pojk, sedan satte man sig på en säker plats och mölade i sig dem så att man nästan blev i komatillstånd.
Men det jag misstänker är att plommon helt enkelt inte längre är lika efterfrågade i butikerna. Livsmedel är inte immuna mot modesvängningar. Se bara på bostongurka som många korvmojar har slutat med. Den anses gubbig.
Ja det går nog lite hand i hand det där, inte många som efterfrågar plommon längre verkar det som vilket är trist.
Dom tog ner flera fina fruktträd (två plommon) ett stenkast från hemmet för några år sedan när dom byggde nya bostadsrätter för några år sedan. Inte för att det behövdes, det blev en ren gräsplätt istället. Trist!
Men ser det när man går runt i villaområdena med, många som tar över gamla hus kapar snabbt ner fina fruktträd. Sen kan man ju förstå det om man ändå inte tar hand om frukten.. är ju trist att klafsa runt i rutten fallfrukt.
Men det är väl så det är idag.
Ändå förvånad över att det inte finns plommon i stockholmsbutiker. Det finns det iaf gott om här, gula, röda, blåa.. iaf en viss tid.
Har inte märkt av att bostongurka försvunnit häromkring men det skulle inte förvåna mig, nu ska det va sriracha-majjo, kimchi, sjögräs och fan vet allt!