2025-10-19, 07:22
Medlem
Obolenskys avatar
Jag har tidigare postat önskemål om offerter via servicefinder.se vid mindre ROT/RUT-arbeten, kan jag även posta offertförfrågningar där gällande större arbeten? Finns det alternativ?
Citera
2025-10-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obolensky
Jag har tidigare postat önskemål om offerter via servicefinder.se vid mindre ROT/RUT-arbeten, kan jag även posta offertförfrågningar där gällande större arbeten? Finns det alternativ?

Varför inte ta kontakt direkt med lämpliga företag? Varför gynna dess parasitföretag som tar betalt av de som vill lämna offerter? De företag som är duktiga och har arbeten kommer du inte k kontakt med genom desss tjänster då de inte behöver betala för att få jobb.
Citera
2025-10-19, 12:45
Medlem
Obolenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Varför inte ta kontakt direkt med lämpliga företag? Varför gynna dess parasitföretag som tar betalt av de som vill lämna offerter? De företag som är duktiga och har arbeten kommer du inte k kontakt med genom desss tjänster då de inte behöver betala för att få jobb.

Hur ska jag hitta de ”lämpliga företag” du vill att jag ska ta kontakt med, om jag inte har den blekaste om vilka de är? Det är ju därför jag ställer frågan! Tipsa mig gärna ett inom solcellsanläggning (kaffe köper jag ofta och vet vad jag ska undvika, men typ solpaneler eller takpannor till huset köper jag inte varje år …).
Senast redigerad av Obolensky 2025-10-19 kl. 12:54.
Citera
2025-10-19, 12:54
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Tipsa mig gärna om ”lämpliga företag” inom solcellsanläggning!

Har inte detta själv men då det på jobbet varit mycket snack i många år om införa detta på våra fastigheter , så fick jag för flera år sedan tipset att gå med i en Facebook grupp som heter "solceller & solenergi forum &tips" så den rekommendera jag dig att gå med i om du vill ha tips.

läser inte den regelbundet längre men där varit mycket om olika företag som var bra eller dåliga.

Det har varit lite vilda västern över detta innan och många företag verkar ha konkursat efter hand så det gäller nog vara vaksam när man väljer
Citera
2025-10-19, 13:49
Medlem
Citat:
Hur ska jag hitta de ”lämpliga företag” du vill att jag ska ta kontakt med, om jag inte har den blekaste om vilka de är? Det är ju därför jag ställer frågan! Tipsa mig gärna ett inom solcellsanläggning (kaffe köper jag ofta och vet vad jag ska undvika, men typ solpaneler eller takpannor till huset köper jag inte varje år …).

Har inga erfarenheter av just solceller men det är här ditt eget nätverk kommer in. Fråga vänner, bekanta, arbetskamrater och inte minst knacka på hos grannar som installerat.
Citera
2025-10-19, 15:59
Medlem
svengörans avatar
Citat:

Inte för att jag vill vara taskig men din frågeställning är ganska tokig.
Hade du lagt ner 3 minuter på att använda Google så hade du hittat dom och om du hade lagt ner 10 minuter på att läsa på om vad solpaneler är för något och om du överhuvudtaget bör skaffa såna så hade du hittat företagen också.
Varför begära in offerter på ett arbete som du inte verkar ha en aning om det är ju som gjort för att göra en dålig affär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in