2025-10-25, 02:42
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
Svensk NEET här, även om det inte kliar mig att placeras i ett fack. Jag e ca 35, bor själv, och lever oftast på a-kassa. Någon gång på aktivitetsersättning, o ett tag för många år sedan gick jag på socbidrag.

Haft många olika jobb sedan jag blev 18, men aldrig lyckats behålla något längre än 7-8 månader, oftast kortare än så (runt 3-4, sen får jag krupp på hur man inte har tid till något annat än jobb och vardagssysslor). Jag har inget större fritidsintresse som tar mycket tid, så jag tar det mest lugnt. Youtube, läsa lite böcker, vara ute i naturen, ta lite lättare droger då och då. Oftast blir det bara gräs. Dricker en hel del, men det är inte särskilt problematiskt och jag tar uppehåll från det också för att inte fastna.

Ser ingen framtid. Ser helt okej ut, men orkar inte dejta. Tröttnar alltid på tjejer (och folk i allmänhet). Enda som kan "slita mig ur" det här e väl om man mot förmodan träffar någon tjej man råkar gilla och gör på smällen. Får jag kids (hemska tanke) får jag väl ta mig i kragen och fixa iaf deras försörjning. Funderar ibland på att göra mig av med hyresrätten och köpa en isolerad skåpbil och bara bila runt i landet eller Europa, men min initiativförmåga är irreguljär och kommer och går. Blir det av så blir det av

Har ni några frågor så kör på. Då jag bryr mig om de flesta människor ungefär lika mycket som sandloppor i Sahara är det helt okej att ni 9-5-slavar i er totala lunchvrede får hjärnblödning och skriker över att era skattepengar går till mig. Hehe

Edit: 15:25 är lunch för mig, och här är det min klocka som gäller. Rätta er i ledet...

Jag tänker inte håna dig utan blev glad av att du berättar. Jag tycker att ditt liv verkar väldigt fascinerande och jag har så mycket frågor. Är det så att du helt enkelt är nöjd med det "lilla" rent materialistiskt eller har du helt enkelt bara gett upp karriär, egendom och familj? Hur ser det ut med det sociala? Har du t.ex. några vänner?
Citera
2025-10-25, 03:06
Medlem
murder4hires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Jag tänker inte håna dig utan blev glad av att du berättar. Jag tycker att ditt liv verkar väldigt fascinerande och jag har så mycket frågor. Är det så att du helt enkelt är nöjd med det "lilla" rent materialistiskt eller har du helt enkelt bara gett upp karriär, egendom och familj? Hur ser det ut med det sociala? Har du t.ex. några vänner?

Hmm, trots att jag (mina inlägg till trots, där jag håller en medvetet kort ton. Hehe) är relativt vältalig är det svårt att riktigt understryka exakt vad fan som är mitt problem. Jag är udda, men jag är inget autistiskt CP-fall som inte kan föra sig bland folk. Jag smälter in bra om jag bemödar mig, men jag orkar inte spela samhällsspelet, bara. När jag väl jobbar (händer väl i snitt varannat/var tredje år att jag landar nytt kneg jag kör på i några månader-halvår, innan a-kassan kickar in) smälter jag in som en kameleont och är ofta uppskattad av kollegor både socialt och rent prestationsmässigt.....

Jag har inga direkta vänner nu (i normal bemärkelse), nej, och har inte haft det sedan jag pluggade sist för snart 10 år sedan. Går ingen egentlig nöd på mig heller.... Visst hade det varit reko med folk som är i liknande sits och delar min syn på samhället - och dess totala jävla förfall - och min smak på kultur (när det kommer till musik/TV/politik, etc.), men jag tänker inte gå över ån efter vatten för att "skaffa" vänner. Jag har inga problem med att dö ensam, och helt ärligt hade jag aldrig trott jag ens skulle bli 35, så i min sinnesvärld lever jag redan på någon form av lånad tid. Å då lever jag ändå ganska stillsamt numera, kör mig grej och skiter i allt annat. Ser det som mest som brus i tillvaron jag gärna reducerar.

Ser ned på arbetare, arbetsmyror och familjefäder i min ålder som nyttiga idioter som slavar blint för att upprätthålla ett system de antagligen själva inte ens uppskattar. Med lika stor sannolikhet ser samma typ av människor ned på mig. Det är jag övertygad om, då jag fan inte ens kan handla utan att bli misstänkliggjord. Jag både ser och är så svensk man blir, men jag är reslig och klär mig "aggressivt", svart skinnjacka, svarta kängor, tatueringar och bla, bla, bla. Att jag dessutom bär synliga spår efter fysiska konfrontationer (nä, tänker inte outa mig själv vidare än så. Använd fantasin) gör nog att folk instinktivt ryggar tillbaka och ser mig som mer av ett potentiellt hot än en potentiell vän. Må så vara. Lite trist bara dem få gånger mellan fullmånar man träffar någon som bär en bandtröja man gillar, o ger en komplimang till, o ibland blir bemött som om jag bett om deras barn eller plånböcker. Haha, vilken jävla värld. En jävla tur att man slipper skiten om +/- 50 år.

Tror inte ens gemene flashbackare hade haft ett uns kuk kvar om de såg mig, helt ärligt. Minns knappt sist jag behövde göra mer än att kolla på någon lite noggrannare för att avstyra en konflikt. Vilket är bra, jag letar inte bråk, men då jag också verkar dra till mig spännbögar som vill mäta sig så är det en olustig och ohelig kombination där jag konstant är fast mellan att undvika bråk och ofrivilligt bjuda in till dem.

Jaja, skit samma. Hade jag inte varit lätt full hade jag inte ens bemödat mig det den här utläggningen. Hoppas du fick lite svar, annars får du utveckla så återkommer jag. Hade ett nytt album att lyssna igenom, så i min skalle multitaskar jag just nu...
Citera
2025-10-26, 11:27
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Några exempel jag kommer på rak arm
Massor med olika hantverksyrken, då unga människor idag hellre blir youtubers
Arbetsterapeuter
Officerare
Inom hantverk vill väl ingen ta in ungdomar eftersom alla arbetsgivare kräver fem års erfarenhet?
Citera
2025-10-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Hade han en egen toalett inne på rummet också?

Jo det var mera utav en halv källarvåning där toa ingick, så "rummet" kanske var missvisande.
Tragiskt hursom och en otrolig tur att han blev räddad av en donna. Nu vet jag inte hur lyckat det blev, men vad som helst måste spöa 24/7 muskelförtvining och dekadens till FPS-spel de bästa åren av livet.
Citera
2025-10-26, 21:59
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Jo det var mera utav en halv källarvåning där toa ingick, så "rummet" kanske var missvisande.
Du skrev något om en lucka, men man har väl inte luckor till en källarvåning? Hade de kanske en mathiss?
Citera
2025-10-27, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
Generationen män som föredrar att vara pank och NEET i Amerika kan komma att smitta Sverige snart. Om dom inte redan är här. Det är oroväckande att stora mängder unga män väljer denna livsstil i USA. De kan varken köpa något eller göra något som kostar pengar och de bryr sig inte. Så länge de slipper arbeta själva. På Reddit finns det hela gemenskaper där de diskuterar den panka och NEETa stilen. Drivor av män är medlemmar på dessa forum och pratar om hur de njuter av sin tid, att vara fri. Att de är pank och NEET gör dem inget så länge de kan fortsätta vara hemma. Jag misstänker att den här filosofin även börjar komma till Sverige.

lol, ja ifall människor istället kan vara hemma och göra något dom tycker är kul samtidigt som dom får pengar av föräldrar eller släkt eller a kassan eller socialen , varför i helvete skulle dom då vilja släpa sig ut i detta skit samhälle för att utföra något jävla jobb?

Det är ju ett friskhetstecken att homosapiens gör uppror mot slavägarna och säger till företagen, gör ni själva era skitjobb till låg lön!
Citera
2025-10-27, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Inom hantverk vill väl ingen ta in ungdomar eftersom alla arbetsgivare kräver fem års erfarenhet?

Inte när det är brist, vet många barn till kollegor som utbildat sig inom olika hantverksskrå som fått jobb direkt efter skolan.

Samma hemma, äldsta grabben har jobb direkt efter skolan i sommar redan säkrat.
Citera
2025-10-27, 17:14
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Jävlar vad några gillar att skriva "pank" och NEET i sina inlägg.
Farsot? Hur? Drabbar det dig?
Problem? Vilket? Drabbar det dig?

Vill en inte jobba så går det ju uppenbarligen leva sitt liv så.

Det är inte bara män som är frivilligt utan jobb, finns gott om personer som lever på bidrag osv.

Det känns som att TS bara vill klanka ner på lata killar som gillar tv-spel mer än arbete. Ja det är dumt, men det drabbar inte dig.
Citera
2025-11-07, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Du läste uppenbart inte vad jag skrev utan fortsätter traggla om feminism. Om det var feminism som var förklaringen så skulle dessa personer inte funnits i t.ex. Japan.

Om du eller jag för den delen är mongo som är missanpassade i samhället så lurar man sig själv om man hittar på yttre förklaringar som feminism att förklara sina misslyckanden. Fördelen med att hitta på förklaringar som feminism är att man kan vara nöjd med sig själv och fortsätta leva som ett missanpassat mongo för det är någon annans fel att det har blivit på dettta viset.

Spelar egentligen ingen roll om det är feminismens "fel" eller inte, kvinnor bör i vilket fall som helst inte ha några rättigheter. För resten är Japan också feministiskt.
Citera
2025-11-07, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhsruta
Spelar egentligen ingen roll om det är feminismens "fel" eller inte, kvinnor bör i vilket fall som helst inte ha några rättigheter. För resten är Japan också feministiskt.

Nej Japan är inte feministiskt tror du det så vet du inget om Japan.
Citera
2025-11-07, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
Svensk NEET här, även om det inte kliar mig att placeras i ett fack. Jag e ca 35, bor själv, och lever oftast på a-kassa. Någon gång på aktivitetsersättning, o ett tag för många år sedan gick jag på socbidrag.

Haft många olika jobb sedan jag blev 18, men aldrig lyckats behålla något längre än 7-8 månader, oftast kortare än så (runt 3-4, sen får jag krupp på hur man inte har tid till något annat än jobb och vardagssysslor). Jag har inget större fritidsintresse som tar mycket tid, så jag tar det mest lugnt. Youtube, läsa lite böcker, vara ute i naturen, ta lite lättare droger då och då. Oftast blir det bara gräs. Dricker en hel del, men det är inte särskilt problematiskt och jag tar uppehåll från det också för att inte fastna.

Ser ingen framtid. Ser helt okej ut, men orkar inte dejta. Tröttnar alltid på tjejer (och folk i allmänhet). Enda som kan "slita mig ur" det här e väl om man mot förmodan träffar någon tjej man råkar gilla och gör på smällen. Får jag kids (hemska tanke) får jag väl ta mig i kragen och fixa iaf deras försörjning. Funderar ibland på att göra mig av med hyresrätten och köpa en isolerad skåpbil och bara bila runt i landet eller Europa, men min initiativförmåga är irreguljär och kommer och går. Blir det av så blir det av

Har ni några frågor så kör på. Då jag bryr mig om de flesta människor ungefär lika mycket som sandloppor i Sahara är det helt okej att ni 9-5-slavar i er totala lunchvrede får hjärnblödning och skriker över att era skattepengar går till mig. Hehe

Edit: 15:25 är lunch för mig, och här är det min klocka som gäller. Rätta er i ledet...

Fy fan vilket tragiskt inlägg....

Men bra med varandra exempel att visa för ungarna!
Citera
2025-11-07, 14:38
Medlem
Eftersom många amerikanska trender tillslut når Sverige, så kommer troligen samma sak hända här så småningom. ATM är det ungefär 475 000* personer som var arbetslösa 2025. Siffran kommer antagligen öka tyvärr.

* https://www.ekonomifakta.se/sakomrad...t_1212507.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in