Citat:
Ursprungligen postat av
gotet
Hur kan jättelika arméer av män vilja sitta hemma utan lön och spela datorspel? Vad tror de kommer att hända med dem i framtiden?
Vad jag tror att man måste väga in i detta är att mycket av motivationen för män att göra saker handlar om utsikterna att i slutändan belönas med fitta. Det har i alla tider drivit män. När detta incitament försvinner, antingen genom att kvinnorna får den sexuella makten via appar eller att män svarar genom att engagera sig i incel/volcelsekter som MGTOW, så försvinner incitamenten att skaffa sig en materiell grund för att bygga en familj på. Många unga män i väst inser att de aldrig kommer att få familj. Det är ingen slump att AI-appar börjat erbjuda unga män ett slags substitut för flickvänner. Så varför kämpa? Varför bry sig?
En annan viktig aspekt är generationsklyftan mellan folk här i tråden och gissningsvis även du, TS. Jag får för mig att du är över fyrtio och det är även en majoritet av de som läser och skriver här. Ni är uppväxta i ett annat samhälle där IRL-kontakter var det normala och där man träffades och umgicks på dans och via föreningar. Så ser samhället inte längre ut. Särskilt inte i USA. Och där ligger en del av problemet. Det finns inga naturliga överlappningar mellan grupper av unga män och grupper av unga kvinnor. Skolsystemet är kraftigt viktat för kvinnor och överallt annars är västvärlden uppdelad efter kön. Unga män umgås med varandra, unga kvinnor med varandra och de möts inte särskilt ofta på ett naturligt ooch avspänt sätt. Så det blir inga relationer. Och varför ska då unga män lägga manken till för att kunna snärja en kvinna och kunna erbjuda henne ett liv? Lika bra att spela/runka/scrolla och låta åren gå.
Lägg därtill den enorma psykiska ohälsa som råder. Jag läste häromdagen att en jättehög siffra av unga under 25 hade varit i kontakt med psykvården under de senaste åren. Jag kommer inte ihåg exakt siffra men det var över hälften. Det skapades en tråd om det här på forumet. Sånt spelar naturligtvis in.
Västvärlden är dysfunktionell och håller på att tappa sin tidigare dominans. Framtiden ligger i Öst, framförallt då i Asien. Väst har avskaffat sig själva genom att skapa ett antihumant samhälle som skapar psykiskt instabila enstöringar. Det är huvudskälet till varför unga män känner att ”skitsamma”. För varför ska de kämpa? Vad finns i potten framöver? Samma ensamhet men med mindre fritid?