Citat:
Ursprungligen postat av
Revoltera
Av vilka anledningar anser du att Trump är en korrupt skurk då?
Jag anser inte att han är en korrupt skurk, men jag är kritisk till en hel del av beslut man gjort som man inte talar om i Sverige, främst att man tar bort federal grants till grundskolor och lägger det på staterna.
Jag anser att han är en opportunist och populist vad gäller utnämnanden av t ex RFK jr. Han har varit oerhört naiv vad gäller den teknokrati han är delaktig i att utveckla men inte verkat förstå konsekvenserna av.
Men, även om jag anser att det är riskabelt för USA's ekonomi, så är målet redan satt. Han är inte den som är shot caller, det håller på att ske ett regimbyte bakom skynket där Hillary Clinton är på väg ut och Peter Thiel är på väg in. När Thiel tröttnat sätter han Vance på tronen.
Du gör samma misstag som Hillary Clinton gör: "du skor dig på systemet". Ja, men Clintons vänner gör det också, och hon har aldrig någonsin försökt ändra systemet p g a sina vänner.
Om du kan bevisa korruption, så gör det. I fallet Pelosi så finns hög grad av misstanke av insider trading t ex. Kan du ge källor till det du skriver, eller har du högt blodtryck av TDS bara?