Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
Nä såna skeva och diffusa paralleller förekommer inte, för det har inget med varann att göra huruvida hur många män som föds som begår brott eller inte, kontra oreglerad invandring som har föräldrar som begår brott och eller för det vidare till sina barn.
Läs om punkt 2. Ifall man ställer sig bakom punkt 2 så blir den logiska följden den som jag beskrev. Det är precis det som är hela poängen att illustrera absurditet (googla reductio ad absurdum). Eftersom de flesta nyktra människor på högerkanten inte kommer att vilja vara för att begränsa barnafödandet av pojkar så måste punkt 2 förkastas, gör man inte detta så uppstår en logisk konflikt (ett konsekvens problem).
Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
Det är helt 2 olika ämnen som har noll och inget med varann att göra.
Det spelar ingen roll om de inte har något med varandra att göra eftersom den oundvikliga logiska följden av punkt 2 blir den som jag beskrev. Om du ogillar den logiska följden, så finns det ingen anledning att ställa sig bakom punkt 2.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
Man måste alltid utgå ifrån en norm och standard vad man vill tjäna och vad utgångspunkten är. Om invandringen hade begått betydligt färre och smärre allvarliga brott än
svenskar
Varför skulle antalet brott vara den relevanta måttstocken? Invandrare misstänkts (skäligen) för färre brott än inrikesfödda. Inte för fler. Men varför skulle detta ha statistisk relevans för menar du? Det är inte så man gör rättvisa jämförelser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
Nä det är du som tänker ologiskt för du blandar ihop saker och vem som bestämmer ifrågan
Nej, jag tänker korrekt. Googla reductio ad absurdum så kommer du förstå mer vad för typ av strategi som jag har tillämpat.
Det jag gör är att jag höjer ribban på diskussionerna på det här forumet genom att introducera statistiska och logiska koncept. Det kommer göra att folk kommer bli mycket skickligare på att resonera.
Men ja, det kan vara förvirrande första gången om man är ovan.
Inga felaktigheter har begåtts. Jag har dubbelkollat.