2025-10-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Du kanske var kvinna i ditt förra liv.

Precis som 95% av den kvinnliga befolkningen tvingas göra under en stor del av deras liv

Nu tror jag att TS bara trollar. Docl ska inte någon behöva utsättas för sexuella trakasserier på arbetsplatsen även om hjärnan har förlorat en betydelsefull funktion och därmed levererar ett ohämmat beteende.

Gällande krogen så har jag uppnått den ålder då det vore kul att testa och gå ut och se om man kan flörta med en ung karl

Kör på, nu vet inte jag hur gammal du är men du skulle blir förvånad över hur många det är som gillar äldre kvinnor
Citera
2025-10-19, 13:43
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja hjärnsjukdomar är inget bra. Det är säkert förklaringen till många äldre personers olämpliga sexuella beteenden.

Haha då är tanken på dig sittandes i en bar med en drink väldigt mycket trevligare ❤️ Dock så skulle jag verkligen inte kalla fröken för gammal.
Ja, jag läste nyligen dock att det feämst är männen som blir utmanande och då blir det osäkert vad som är hjärnsjukdom och vad som är "beteende". Redan som barn uppfattade jag äldre kvinnor (dock kanske från 30 och inte lastgamla) som något "frispråkiga". Det kändes alltid konstigt som barn eller tonåring med kvinnor som uttryckte sig kring yngre män. Kan tänka mig att det inte blir bättre när de kvinnorna blir dementa

Jag är medelålders. Ser väldigt exakt ut som min ålder faktiskt. Varken yngre eller äldre. Tack och lov har jag inte drabbats av de där vanföreställningarna kvinnor och män, födda mellan 1960-1985 lider av där de tror att de druckit ur ungdomens källa.

Citat:
Ursprungligen postat av Braddock
Kör på, nu vet inte jag hur gammal du är men du skulle blir förvånad över hur många det är som gillar äldre kvinnor
Jag märker att jag får en del "dold" uppmärksamhet när jag är i väg och handlar i det större köpcentrumet och butikerna omkring. Inte så mycket men det ser ibland ut som en del unga män faktiskt kollar in en 😂 Att det inte är alltför ofta känns mer bekvämt dock.
Citera
2025-10-19, 14:00
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Arbetar i åldringsvården och det förekommer sexuella närmanden då och då och oftast från samma personer. Mest män, men även kvinnor och detta mot båda könen.👨👩‍⚕️

Då jag var ny märkte jag att hon tittade på mig med speciell blick och sa: "Vad är du för sorts sockerkaka då? Kyss mig så får jag smaka."

Hon fick inte smaka sockerkaka.🍮
Jag blev kallad "äppelkaka" när jag var 15 år och jobbade på ett bygge. Jag var en mycket vacker pojke. Men det var alltså manliga arbetskamrater, gifta familjefäder, som kallade mig det. En gång hände något olämpligt, en målare tryckte upp mig mot en vägg och juckade snabbt en gång mot min bak. Det hela gick mycket fort och jag blev förstås illa berörd. De andra tyckte också att han gått över gränsen. Hade jag varit tjej skulle det blivit polissak av det, åtminstone idag.

Men nu handlar tråden om "tanter" och då hoppar jag femton år framåt i tiden för att hitta ett bra exempel:
Jag hade ett AMS-jobb på en statlig forskningsinstitution. Jag var biträde och förberedde forskningsmaterialet för doktorerna och docenterna. En av mina överordnade var en drygt 20 år äldre kvinna. Hon var näst högst i rang på stället.
Jag tyckte genast om henne, som människa och inte som sexpartner alltså, det bör sägas. Hon var förvisso vacker och hade garanterat varit en mycket vacker tjej en gång i tiden. Men jag hade verkligen inget sådant intresse, just då var jag dessutom (olyckligt) kär i en modellsnygg tjej.
När jag jobbat där i två veckor delade vi hiss en dag. Då säger hon till mig att jag är den bästa som nånsin har börjat där - rent professionellt alltså. Det gjorde mig naturligtvis glad att höra.

Så, enkelt uttryckt gick jag omkring och mådde bra på jobbet och blev glad när jag såg henne, inget konstigt med det. Men mina snabba leenden skickade fel sorts signaler, eller misstolkades. Efter ett tag upptäckte jag dock att hon hade heta känslor för mig. Jag minns inte hur, tror inte att det hände något större att skriva om hur som helst.
Men en konsekvens var att hon pratade om mig vitt och brett i sitt eget hem. Hon var alltså gift och hade unga vuxna barn (bl. a. en extremt vacker dotter). Detta så till den milda grad att hennes he-man dök upp på jobbet och liksom "pinkade in revir". Även hennes äldsta dotter dök upp då och då, för att liksom bevaka sin mor - och ge mig ilskna blickar.
Då hade jag alltså inte gjort något alls för att "stjäla" eller förföra deras fru/mor, eller ens ett försök till närmande i någon form. Jag hade bara varit glad. Detta går under "kåt olämplig tant" även om det mesta var implicit. Den här "situationen" blåste dock över efter en tid och vi blev sedan goda arbetskamrater i ett par år.

Jag kan ge exempel på en "lämplig" tant också. Detta hände rätt nyligen, för bara några år sedan. Jag hade då ett annat jobb med forskarservice utåt. Vi hade besökare från allmänheten och en gång var det en parant dam i 70-årsåldern (stor inom konstvärlden) som kom några dagar i rad. I vilken grad hon fattade tycke för mig vet jag inte. Likaså om jag verkligen ska utelämna ordet "kåt". Men det slutade i varje fall med att jag i princip blev glad.
Hon sa, precis innan hon gick för sista gången, utan något förföriskt, bara som ett konstaterande:
"Du har vackra ögon".
Det är rätt och slätt en komplimang men att jag inte blev jätteglad beror på att jag blev påmind om att kvinnor i fertil ålder aldrig ger komplimanger. Åtminstone jag får komplimanger bara av äldre kvinnor eller minderåriga flickor. Men det är en annan diskussion.
Citera
2025-10-19, 14:00
Medlem
Du kanske är en väldigt attraktiv man.

Tyvärr blir vi kvinnor också intelligensbefriade av snygga personer...
Citera
2025-10-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ja, jag läste nyligen dock att det feämst är männen som blir utmanande och då blir det osäkert vad som är hjärnsjukdom och vad som är "beteende". Redan som barn uppfattade jag äldre kvinnor (dock kanske från 30 och inte lastgamla) som något "frispråkiga". Det kändes alltid konstigt som barn eller tonåring med kvinnor som uttryckte sig kring yngre män. Kan tänka mig att det inte blir bättre när de kvinnorna blir dementa

Jag är medelålders. Ser väldigt exakt ut som min ålder faktiskt. Varken yngre eller äldre. Tack och lov har jag inte drabbats av de där vanföreställningarna kvinnor och män, födda mellan 1960-1985 lider av där de tror att de druckit ur ungdomens källa.

Jag märker att jag får en del "dold" uppmärksamhet när jag är i väg och handlar i det större köpcentrumet och butikerna omkring. Inte så mycket men det ser ibland ut som en del unga män faktiskt kollar in en 😂 Att det inte är alltför ofta känns mer bekvämt dock.

Om du är medelålders så bör väl du var född mellan 1960-1985 eller tänker jag fel?😅

Ja men det är man själv skyldig till, nu har ju jag träffat nästan 20 år äldre kvinnor men är en kvinna fin så är hon fin, även om hon är 60. Men har aldrig gjort mer än att slänga en blick på såna kvinnor.
Citera
2025-10-19, 14:07
Medlem
Ja de äckligt. Rynkor hängande bröst etc
Citera
2025-10-19, 14:32
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braddock
Om du är medelålders så bör väl du var född mellan 1960-1985 eller tänker jag fel?😅

Ja men det är man själv skyldig till, nu har ju jag träffat nästan 20 år äldre kvinnor men är en kvinna fin så är hon fin, även om hon är 60. Men har aldrig gjort mer än att slänga en blick på såna kvinnor.
Ja men jag syftade på alla galna idéer om att just de ser ut som om de druckit ungdomens källa. Ofta i kombination med skönhetsbehandlingar. Jag har inte gjort sådana men kommer göra i framtiden. Vill iallafall bli 45 först. Sedan så vet jag att sminket påverkar hur jag ser ut då jag knappast ser likadan ut osminkad. Filter använder jag inte på bilder.
Menade mer det med att de tror att de ser ut som 20. Har hört detta tjat i hela mitt liv från kvinnor och såklart än mer ju äldre jag blir att alla säger att de ser unga ut. Ja folk säger så till mig också, men de menar att man inte ser ung ut, utan att man ser pigg och glad ut. Fräsch kanske, vilket är trevligt när man använder rena kläder, smink, parfym och tvättar sig regelbundet just för att få den effekten.

Jag upplever att det är störande till märkligt skrytigt. Jag tyckte att det var kul att jag fick visa ID fram till 40-41 eller vad det var på bolaget men det berodde inte på att jag togs för under 20 utan för att de ska kolla åldrarna på människor som kan antas vara äldre. Människor idag tolkar sådant som att de måste gå runt och se ut som 19 när det kontrolleras så att de inte är en särskilt sliten, ung människa. Att t.ex behöva visa id på bolaget är inte detsamma som att se ut som en tonåring. Sedan gör de teådar efter trådar på social medier där de ämnar lägga upp bilder för att de vill skryta av det faktum att de fått några komplimanger av olika människor som om det är unikt. Som sagt i kombination med skönhetsbehandlingar såsom botox och fillers.

Jag är inte 60 men det är just det med när man får vissa blickar kastade. Dock kommer de ofta med att karlarna också hälsar på mig trots att jag aldrig träffat dem förr och i butiker blir det lite random då det inte tillhör det vanligaste att främmande hälsar på en när man handlar på stormarknader och liknande. Iallafall inte jättevanligt men det sker ibland.
Citera
2025-10-19, 14:43
Medlem
Citat:
Ja men jag syftade på alla galna idéer om att just de ser ut som om de druckit ungdomens källa. Ofta i kombination med skönhetsbehandlingar. Jag har inte gjort sådana men kommer göra i framtiden. Vill iallafall bli 45 först. Sedan så vet jag att sminket påverkar hur jag ser ut då jag knappast ser likadan ut osminkad. Filter använder jag inte på bilder.
Menade mer det med att de tror att de ser ut som 20. Har hört detta tjat i hela mitt liv från kvinnor och såklart än mer ju äldre jag blir att alla säger att de ser unga ut. Ja folk säger så till mig också, men de menar att man inte ser ung ut, utan att man ser pigg och glad ut. Fräsch kanske, vilket är trevligt när man använder rena kläder, smink, parfym och tvättar sig regelbundet just för att få den effekten.

Jag upplever att det är störande till märkligt skrytigt. Jag tyckte att det var kul att jag fick visa ID fram till 40-41 eller vad det var på bolaget men det berodde inte på att jag togs för under 20 utan för att de ska kolla åldrarna på människor som kan antas vara äldre. Människor idag tolkar sådant som att de måste gå runt och se ut som 19 när det kontrolleras så att de inte är en särskilt sliten, ung människa. Att t.ex behöva visa id på bolaget är inte detsamma som att se ut som en tonåring. Sedan gör de teådar efter trådar på social medier där de ämnar lägga upp bilder för att de vill skryta av det faktum att de fått några komplimanger av olika människor som om det är unikt. Som sagt i kombination med skönhetsbehandlingar såsom botox och fillers.

Jag är inte 60 men det är just det med när man får vissa blickar kastade. Dock kommer de ofta med att karlarna också hälsar på mig trots att jag aldrig träffat dem förr och i butiker blir det lite random då det inte tillhör det vanligaste att främmande hälsar på en när man handlar på stormarknader och liknande. Iallafall inte jättevanligt men det sker ibland.

Jag förstår dig helt, det är en sån hets hur man ska se ut nu. Att kolla in någon ute på affären eller liknande eller ju lite roligt men brukar inte hälsa där. Helt annat när man är ute på en bar och får ögonkontakt med någon. Det är liksom allmänt accepterat att introducera sig ute på barer.

Det låter som att du är i samma ålder som kvinnor jag har träffat förr. Ser inte dig som ”äldre” så utan mer som kvinna än tjej.
Citera
2025-10-19, 14:50
Medlem
Skillnaden med "gumslem" är nog att män inte behöver vara oroliga för att bli våldtagna.

Vi är djur i grund och botten och med drifter och lite får man väl för tåla speciellt som man.

Har varit med om gumslem och kåta kärringar som kladdat när man var yngre.

Tog jag skada av det? Nej, det är inget som jag bär med mig och mår dåligt av.

För jag har aldrig träffat på en kärring som skulle kunna våldföra sig på mig.

Män är som regel större och starkare.

Skillnad om det är en kille på 15 och kärringen är typ 45 då är det faktiskt olämpligt.

Som man är det bara att säga nej och tack för visat intresse.

Har varit med om bögar stött på en och till och med kladdat men det är ju bara att säga tack men nej tack.

Fan vad alla är lättkränkta idag.
Citera
2025-10-19, 15:31
Medlem
1754s avatar
En äldre kvinna "råkade" komma åt min stjärt idag med sin hand. Jag låtsades inte om det, men jag njöt av det.
Citera
2025-10-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Ja, om det stannar vid rara komplimanger. Men att komma in hos en gränslös vårdtagare som det första han säger är: "Dig vill jag knulla."

Väldigt roligt att höra en måndag morgon.🤯🤯
Han kanske var ärlig.....
Citera
2025-10-19, 16:28
Medlem
Citat:

Det är säkert väldigt olika hur känsliga killar är när det gäller snuskiga tanter.

En kvinna får missköta sig rejält innan jag hade blivit illa berörd, jag hade nog bara skrattat om jag mötte snuskiga tanter ute i mörkret 😂

Jaha se där ja killarna spanar på dig alltså när du är och handlar. Hmmm då tycker dom nog inte att du är någon obehaglig tant i alla fall, det låter mer som tvärtom 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in