Citat:
Ursprungligen postat av
kyrkstocken
Jag ber dig nämna var dessa fantastiska guldkorn finns så att det går att verifiera eller ens förstå din definition.
Det är väldigt lätt att som en femåring påstå att "hemma på vår gata i stan, där är många kvinnor minst lika kompetenta som män".
Din fru kan säkert var ett guldkorn men det är inte det du påstår. Du påstår att det finns flera. Jag vet inte heller vad som gör henne till ett guldkorn.
Jag anser att det inte är så svårt.
Du letar där den typen av positiva egenskaper du eftersöker finns.
Jag röstar inte, mycket på grund av att jag anser Sveriges riksdag är ett jävla kackelforum där prestige är viktigare än faktiska resultat, så att finna en fenomenal kvinna i Sveriges riksdag är en högoddsare ur mitt perspektiv.
Men om poitiska värderingar är viktiga för dig, så letar du exempelvis kvinnor ur det politiska parti som tilltalar dig, inte på motståndarsidan, eller hur?
Andra bra ställen att leta på:
-Gymmet, jag vet det är uttjatat, men personer som håller sig i form drar oftast med sig så mycket mer positiva egenskaper.
-Föreningar, det du är intresserad av, är också hon intresserad av.
-Barnaktiviteter, Föräldrar som är uppe med sina barn på Jympa klockan 10.00 på Lördag morgon är helt enkelt bättre än föräldrar som ligger och sover ruset av sig.
Du kanske tycker mina exempel är tarvliga, men samma metodik går igen oavsett vad du söker i livet.
Så vad värderar du?