• 1
  • 2
2025-10-18, 08:30
Medlem
Dvs, är alla vita lika mycket värda eller finns det ett extra värde i att vara svensk?
Citera
2025-10-18, 09:20
Medlem
oldtimedrunks avatar
Det är helt meningslöst på individnivå men man kan på gruppnivå skapa preferenser.
Citera
2025-10-18, 09:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Dvs, är alla vita lika mycket värda eller finns det ett extra värde i att vara svensk?
Hudfärg eller rättare sagt yttre attribut är viktigast.

Hellre en rågblond och vit muslim som beter sig som en svenne än en flock negrer som är kristna eller sekulära.

I min värld är vita mer värda då jag tycker dom oftast beter sig bättre och dessutom är vackrare. Speciellt blonda/vita brudar. Bara min personliga åsikt.
Citera
2025-10-18, 09:40
Medlem
Nationaliteten går först.

Har vi en svart, arab, asiat som sätter Sverige först och dess befolkning.

Dessa går före en vit svensk som är vänster som sätter araber först och hata sin egen hudfärg och befolkning.

Jag har träffat många med utländsk påbrå som är mer svenskar än svenskar.

Allt handlar om hur du tänker, inte hudfärgen. Alla som sätter andra människor än Svenskar i Sverige är inte svenskar i mina ögon.

Det finns invandrare i Sverige som är födda här men har noll koll på Sverige, inte heller sätter dom Sverige först utan kommer deras föräldrars hemländer till Sverige och möter ex Svenska fotbollslandslaget ja då hejar dom inte på Sveriges landslag. Många pratar inte svenska utan bryter.

Ibland kan saker och ting handla om hudfärg men det beror på vad vi snackar om. Jag tycker det är tråkigt att den Europeiska befolkningen försvinner, den underbara identitet som gör varje land unik. Åker jag till England så vill jag träffa engelsmän, samma sak med alla Europeiska länder men det gör man inte längre. Det är helt meningslöst att åka utomlands i Europa nu förtiden. Man ser Afrika och Araber överallt, scammers, helt förfallet är det och polisen gör ingenting åt det i dessa länder.

AFA forskaren Tobias Hubinette säger att den vita rasen kommer försvinna i Sverige inom 50år.

Det är lite otäckt och tyvärr får man inte diskutera detta på ett sakligt sätt då detta tydligen är en rasistisk myt även om det kommer från en vänsterextremist.
Citera
2025-10-18, 09:41
Medlem
Landsbygdens avatar
Varken hudfärg eller nationalitet, har något värde för mig.
Citera
2025-10-18, 09:56
Medlem
Unobosss avatar
Jag bedömer individer efter deras gärningar och uppsåt samt uppvisad hjärnkapacitet.

Alla folk är bra på sina vis.

Men det är klart att en skara flyktingar och invandrare inte har samma kvalifikationer som dom som bor kvar i flyktingarnas hemländer. Människor på flykt är ofta skadade och i grupp blir dem värre.
Senast redigerad av Unoboss 2025-10-18 kl. 09:59.
Citera
2025-10-18, 10:07
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Nationaliteten går först.

Har vi en svart, arab, asiat som sätter Sverige först och dess befolkning.

Dessa går före en vit svensk som är vänster som sätter araber först och hata sin egen hudfärg och befolkning.

Jag har träffat många med utländsk påbrå som är mer svenskar än svenskar.

Allt handlar om hur du tänker, inte hudfärgen. Alla som sätter andra människor än Svenskar i Sverige är inte svenskar i mina ögon.

Det finns invandrare i Sverige som är födda här men har noll koll på Sverige, inte heller sätter dom Sverige först utan kommer deras föräldrars hemländer till Sverige och möter ex Svenska fotbollslandslaget ja då hejar dom inte på Sveriges landslag. Många pratar inte svenska utan bryter.

Ibland kan saker och ting handla om hudfärg men det beror på vad vi snackar om. Jag tycker det är tråkigt att den Europeiska befolkningen försvinner, den underbara identitet som gör varje land unik. Åker jag till England så vill jag träffa engelsmän, samma sak med alla Europeiska länder men det gör man inte längre. Det är helt meningslöst att åka utomlands i Europa nu förtiden. Man ser Afrika och Araber överallt, scammers, helt förfallet är det och polisen gör ingenting åt det i dessa länder.

AFA forskaren Tobias Hubinette säger att den vita rasen kommer försvinna i Sverige inom 50år.

Det är lite otäckt och tyvärr får man inte diskutera detta på ett sakligt sätt då detta tydligen är en rasistisk myt även om det kommer från en vänsterextremist.

Omöjligt. Skaffar dessa barn föds det inte svenskar utan något annat, det är det allt handlar om i slutänden.
Citera
2025-10-18, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Omöjligt. Skaffar dessa barn föds det inte svenskar utan något annat, det är det allt handlar om i slutänden.

Så du sätter en vänsterextremist som hatar Sverige, svenskar och vita människor än en svart kille/arab/asiat som sätter Sverige, Svenskar före alla andra länder?
Citera
2025-10-18, 10:20
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Det är helt meningslöst på individnivå men man kan på gruppnivå skapa preferenser.
Precis. Och kultur är det viktigaste. Varför ska jag göra skillnad på nån finne som hänger med somalier som inte kan svenska?

Varför ska jag värdera en iranier som är tandläkare och en iranier som är gängkriminell samma?
Citera
2025-10-18, 10:20
Medlem
Unobosss avatar
För en ren ras krävs isolering.
Mitt råd är till alla vitmakts dyrkare är, flytta till Island och yngla av er.
Annars vakna och inse att man kan vara i Asien på några timmars flyg vilket gör att man kan inte vara isolerad inom frihandel och korta förbindelser.
Människan är samma art neger som vit.
Men man ska kunna ha fördomar för allt handlar inte om ras utan mer om uppväxt och socioekonomiska förhållanden.
Citera
2025-10-18, 10:53
Medlem
psaks avatar
Att inte bry sig om hudfärg överhuvudtaget leder i längden till förstörelse. Undanträngning.
Med tanke på den lilla befolkningen svenskar och öppna gränser-politik. Total demografiförändring är bara en tidsfråga, vilket vi ser.

Nationalitet är bara en pappersstämpel som vem som helst tydligen kan få bara de befinner sig på svensk mark i några år.
Citera
2025-10-18, 10:57
Medlem
Ducadreams avatar
Ingen av dessa. Jag dömer folk individuellt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in