2025-10-18, 01:57
Medlem
IanMcEwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av def321
https://chatcontrol.se/status I bästa fall är vissa partier oklara i frågan. Ingen kan grundläggande stå bakom att det aldrig är okej med grundlös övervakning. På samma sätt vill väl inget parti i riksdagen avskaffa att FRA spårar all din kommunikation som går över Sveriges gräns (det vill säga typ allt).
Okej. Visst, det lär stämma.

Dock inte samma sak som att införa Bank-ID kontroll eftersom detta förutsätter att det är den som intygar koden för Bank-ID som står för åsikten.

Skriver jag ett anonymt inlägg - som jag gör nu - kan ingen verifiera att det är specifikt jag som skrivit texten. Speciellt om jag använder VPN eller om flera personer delar på inlogget eller om det bor flera personer i hushållet.
Citera
2025-10-18, 02:01
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Kanske göra tvärtom om bygga en virtuell mur runt det svenska internet så att inga utländska influenser och krimtänk kommer in? Lite som Nordkorea. SweNet? Om den russofobiska sverigedemokraten själv får välja?

Ingen dum idé alls om man helt bortser från att då är man uppkopplad... Eller att det priset blir för dyrt... Själv tänker jag att är det en dålig koppling man har så drar man ut den.

Speciellt roligt blir det när allt detta faktiskt tas och ogillas sen av ryssen, det blir lite som få shack matt mot någon inne på mentalsjukhuset..
Senast redigerad av buhbye 2025-10-18 kl. 02:25.
Citera
2025-10-18, 02:49
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
åratal har framför allt sverigedemokrater och deras anhöriga utsatts för en systematisk stigmatisering. Om varje publikt inlägg med hjälp av e-legitimation som bank-id kan kopplas till en verklig person minskar incitamentet för anonyma hot, skriver Gunnar Riegertz, ordförande för Sverigedemokraterna i Bollebygd.

https://www.dn.se/insandare/svar-tvi...vanda-bank-id/

Vilket dåilt förslag. Vad anser ni?

Dårar. Med allt ifrån den godtyckliga HMF-lagen, statligt finansierade "hatinläggsjagare" djurplågaren Tomas, till skattetödda EXPO osv så vill de nu hjälpa till att tysta all kritik mot den förda vansinniga politiken som förvandlat världens bästa land till ett splittrat invaderat brottssamhälle.

SD, far åt helvete.
Ni kommer aldrig få min röst igen.
Citera
2025-10-18, 02:50
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av def321
Vilket parti är för ett fritt internet och det fria ordet?
AfS.
Citera
2025-10-18, 03:09
Medlem
Citat:
åratal har framför allt sverigedemokrater och deras anhöriga utsatts för en systematisk stigmatisering. Om varje publikt inlägg med hjälp av e-legitimation som bank-id kan kopplas till en verklig person minskar incitamentet för anonyma hot, skriver Gunnar Riegertz, ordförande för Sverigedemokraterna i Bollebygd.

SD är ett polisstatsparti. det har man enkelt kunnat lista ut genom att läsa deras ofta återkommande motioner i polisfrågor. Papiren BITTE!
Citera
2025-10-18, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
SD är alltså för åsiktsregistrering. Jag vet inte vad jag ska säga längre om partiet.

Det är därför som jag har gått över till AfS.
SD har vänt om mycket, dom vill inte gå ut ur EU, dom ville ha NATO, dom har typ vänt om återvandringen också.
Citera
2025-10-18, 07:32
Medlem
scoremaxs avatar
Ganska intressant.

Efter årtionde av diverse Ryssland/Trollanklagelser mot SD, så blir det gnäll när just SD föreslår det.
Citera
2025-10-18, 08:10
Medlem
Citat:

Är det ett förslag som SD står bakom?
Citera
2025-10-18, 08:12
Medlem
SmarterThanYous avatar
Såg Expressens porträtt av deras Ungdomsförbund, blond brud från Solna som inte vill göra lumpen.

("ja e faktiskt tjeeeej", som en transa.)

De börjar bli de nya liberalerna tbh, massa provokativt skit och vågmästarroll samt broilers.

De håller på att bli besuttna så det blir nog KD nästa år tbh.

Som flashbackare så tänker jag att det är det första auktoritära människor vill göra är att sätta dit folk så det är en extremt dålig idé.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2025-10-18 kl. 08:17.
Citera
2025-10-18, 08:15
Medlem
Läskigt det där med registrera folks åsikter även om det låter bra så kommer det som vanligt utnyttjas.
Citera
2025-10-18, 08:21
Medlem
SmarterThanYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Läskigt det där med registrera folks åsikter även om det låter bra så kommer det som vanligt utnyttjas.

Det avslöjar en auktoritär hållning.

Det är det de inte fattar, uppfostrar man människor behöver man inte slå dem med batong.

Det har mycket att göra med vilken sorts uppfostran man fått själv att se detta i människor.

Man håller människor mot en standard. Jag antar att ett så progressivt folk som svenskar iaf har standarder?
Senast redigerad av SmarterThanYou 2025-10-18 kl. 08:24.
Citera
2025-10-18, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
AfS.

Riktiga partier som har möjlighet att påverka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto