• 1
  • 2
2025-10-18, 01:17
Medlem
åratal har framför allt sverigedemokrater och deras anhöriga utsatts för en systematisk stigmatisering. Om varje publikt inlägg med hjälp av e-legitimation som bank-id kan kopplas till en verklig person minskar incitamentet för anonyma hot, skriver Gunnar Riegertz, ordförande för Sverigedemokraterna i Bollebygd.

https://www.dn.se/insandare/svar-tvi...vanda-bank-id/

Vilket dåilt förslag. Vad anser ni?
Citera
2025-10-18, 01:20
Medlem
IanMcEwans avatar
SD är alltså för åsiktsregistrering. Jag vet inte vad jag ska säga längre om partiet.
Citera
2025-10-18, 01:22
Avstängd
buhbyes avatar
Bättre att koppla ur Europas internet ifrån att vara uppkopplade emot Kina, Mellanöstern och sedan Ryssland.. Och sedan tvinga politiker att ta ansvar för vår utveckling...
Citera
2025-10-18, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
SD är alltså för åsiktsregistrering. Jag vet inte vad jag ska säga längre om partiet.

Vilket parti är för ett fritt internet och det fria ordet?
Citera
2025-10-18, 01:27
Medlem
IanMcEwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av def321
Vilket parti är för ett fritt internet och det fria ordet?
Piratpartiet förstås.

Eller försöker du vara ironisk nu?
Citera
2025-10-18, 01:30
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Bättre att koppla ur Europas internet ifrån att vara uppkopplade emot Kina, Mellanöstern och sedan Ryssland.. Och sedan tvinga politiker att ta ansvar för vår utveckling...
Ja, drömmen för Europas politiker hade helt klart varit att lägga ner internet och återgå till samhället före uppkopplingen. Det var lättare att kontrollera folks åsikter då. Statens propaganda sändes i SVT och all konkurrens var förbjuden.

Det är vad boomern Gunnar drömmer om hemma på torpet i Bollebygd. Han har inte den mentala kapaciteten att tänka steget längre vad hans förslag kommer att leda till i förlängningen. Men så är han ju ledare för den lokala SD-avdelningen också. Det brukar inte borga för något överflöd av hjärnceller.
Citera
2025-10-18, 01:32
Medlem
Citat:
Piratpartiet förstås.

Eller försöker du vara ironisk nu?

Nä jag håller med på den punkten. Men det är ju inte som att Sverigedemokraterna är så mycket värre än resterande riksdagspartier tänker jag. Ingen av dem gillar frihet.
Citera
2025-10-18, 01:34
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ja, drömmen för Europas politiker hade helt klart varit att lägga ner internet och återgå till samhället före uppkopplingen. Det var lättare att kontrollera folks åsikter då. Statens propaganda sändes i SVT och all konkurrens var förbjuden.

Är inte full kontroll jag tänker på, utan är bara trött på att se en massa kinesiska namn i Europa och på en massa efterblivna cheaters..

Gissar på att det finns en internetkontakt i något hus någonstans i Sverige som man bara kan dra ut så att vi i Sverige slipper se dem.

Och dom kontakterna som vi drar ut, det blir då Kina, Ryssland, Balkan..

När det är klart, så kan man se vilka det är som saknar hjärnceller..
Senast redigerad av buhbye 2025-10-18 kl. 01:52.
Citera
2025-10-18, 01:39
Medlem
IanMcEwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av def321
Nä jag håller med på den punkten. Men det är ju inte som att Sverigedemokraterna är så mycket värre än resterande riksdagspartier tänker jag. Ingen av dem gillar frihet.
Jag tror inte alla är så radikala som SD i frågan.

Vad fan - åsiktsregistrering är ju något som borde avskräcka folk från att rösta på partiet som föreslår det. Det är ju 1792 och Franska Revolutionen-dags igen.
Citera
2025-10-18, 01:39
Medlem
TordesPungs avatar
Väldit dåilt!
Citera
2025-10-18, 01:51
Medlem
Citat:
Jag tror inte alla är så radikala som SD i frågan.

Vad fan - åsiktsregistrering är ju något som borde avskräcka folk från att rösta på partiet som föreslår det. Det är ju 1792 och Franska Revolutionen-dags igen.

https://chatcontrol.se/status I bästa fall är vissa partier oklara i frågan. Ingen kan grundläggande stå bakom att det aldrig är okej med grundlös övervakning. På samma sätt vill väl inget parti i riksdagen avskaffa att FRA spårar all din kommunikation som går över Sveriges gräns (det vill säga typ allt).
Citera
2025-10-18, 01:54
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Är inte full kontroll jag tänker på, utan är bara trött på att se en massa kinesiska namn i Europa och på en massa efterblivna cheaters..

Gissar på att det finns en internetkontakt i något hus någonstans i Sverige som man bara kan dra ut så att vi i Sverige slipper se er.

Och dom kontakterna som vi drar ut, det blir då Kina, Ryssland, Balkan..
Kanske göra tvärtom om bygga en virtuell mur runt det svenska internet så att inga utländska influenser och krimtänk kommer in? Lite som Nordkorea. SweNet? Om den russofobiska sverigedemokraten själv får välja?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in