2025-10-17, 10:56
Medlem
Hej,

jag fick nyss ett mejl från Picsmart med rubriken "Investera i Picsmarts tillväxt" – är det någon annan som också fått detta?

Jag blev lite förvånad eftersom jag minns att företaget gick i konkurs i september 2024. När jag kollade upp det igen, verkar det som att Picsmart nu drivs vidare av ett annat bolag – Paketify AB.

Det gör att detta investeringsutskick känns lite märkligt och något vilseledande, tycker jag. Det framställs som om det är samma bolag som tidigare, men nu med "en ny, lönsam affärsmodell". Det nämns visserligen att det är Picsmart (Paketify AB), men det är lätt att missa den detaljen om man inte är uppmärksam.

Någon annan som har mer insyn i detta? Det vore intressant att höra om fler reagerat på samma sätt, eller har mer information om Paketify och deras koppling till gamla Picsmart.

---------------------------

https://app.invono.se/public/emissio...f-63c7a47b3123

https://www.allabolag.se/foretag/pak.../2KI10OHI5YI2J

Du som redan väljer Picsmart vet att det smarta vardagslivet handlar om att välja nära, enkelt och mänskligt.

Du får som trogen kund en unik möjlighet att bli delägare i vårt snabbt växande bolag, Picsmart (Paketify AB).

Vi har alla sett: "kaoset" i vardagen, de skenande matpriserna och bristen på hållbara alternativ. Men vi har också sett lösningen! Efter vår nystart – med samma idé, men en ny, lönsam affärsmodell – har många frågat: "Kan jag bidra mer än att bara handla? Kan jag bli delägare?"

Att investera i Picsmart är att ta ett aktivt ställningstagande för nästa kapitel för den lokala handeln. Det är att investera i:

En Beprövad Modell: Vi är lönsamma på butiksnivå redan nu och bevisar att det går att kombinera bekvämlighet med hållbarhet.

Stark Ekonomi: Vi har en tydlig väg till positivt kassaflöde på koncernnivå under Q3 2026 och prognostiserar en 4,5 gånger omsättningstillväxt inom 10 månader.

Crowdbuilding: Dina pengar försvinner inte i kod. De blir till leveranser som fungerar, butiker som växer och lokalsamhällen som lever. Vi använder kapitalet för att gasa: Marknadsföring (50%), Tech (30%) och Tillväxt (20%).

Dags att ta steget
Investerarerbjudande – exklusivt för Picsmarts aktietecknare
Fram till den 31 oktober 2025, eller tills alla aktier är tecknade, har du chans att bli en av oss.

Tecknar du minst 90 aktier (3 960 kr) får du 12 fria frakter att använda på picsmart.se.

Tecknar du minst 180 aktier (7 920 kr) får du 24 fria frakter.

Fraktförmånerna gäller i 24 månader från din första beställning.

Som aktieägare får du dessutom unika medlemspriser på picsmart.se – för alltid.

Det vore fantastiskt att ha dig med på resan och äga en del av det smartare vardagslivet!

Du hittar landningssidan med all viktig information (läs den noga!):
Investera i smartare lokal handel för människor och ett hållbart vardagsliv

Vänliga hälsningar,

Picsmart team

(stolta Smartie-byggare!)
Citera
2025-10-17, 11:14
Medlem
67arigGubbes avatar
Dom vilseleder dig och det är troligen bluff
Citera
2025-10-17, 11:36
Medlem
Jordgubbes avatar
Man kan ju se "Paketify AB" på allabolag (8 milj omsättning, nån tusenlapp om dan i resultat), men ser inte att någon analyserat företaget eller investering i det. Vad är det för investering, brukar inte sånt listas på nån IPO-sida eller liknande, och då analyseras av tex Afv?
Citera
2025-10-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Dom vilseleder dig och det är troligen bluff

Håller med, tänkte på den banan direkt, men roligt att se om det är någon annan som fick denna mejl eller var det oturlig bara jag.
Citera
2025-10-17, 17:12
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik förtydligad.

Mod.
Citera
2025-10-17, 17:13
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Företagande och företagsekonomi --> Företagsskvaller
/Moderator