2009-07-25, 00:32
Medlem
jarbouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Fattigdom säger ingenting om människor är primitiva eller ej. Vad som i samband med Islam är primitivt, är själva ideologin och dess resultat i form av lagstiftning och inställning till verkligheten (naturvetenskap, bildning, demokrati, behandling av kvinnor resp. otrogna). I dessa avseenden hör Islam och den muslimska världen till de mest primitiva. Ställer du dig tveksam till detta? I så fall får du svårigheter att förklara dig i samband med sharia-lagen (amputation av lemmar på tjuvar, piskstraff, stening av otrogna och homosexuella, dödsstraff på exmuslimer etc.).
Du verkar inte ha några stora stora kunskaper om vare sig historia, islam eller hur många samhällen ser ut och varför dessa har hamnat i just denna situation...
Därför kan jag inte förstå hur din okunniga och obalanserade demagogi kan fortgå utan att besvaras av andra intelligenta tillika ofta objektiva skribenter som jag vet ofta vistas här på Flashback...Istället så brukar en skock imbecilla ja-sägare utan någon som helst kritiskt tänkande samlas och följa din islamofobiska agenda som tex Simpson78 m.fl... När man väl punkterar dina (ofta mycket uppblåsta men med kanske en liten anspelning av sanning) argument, så hänvisar du till "belagda statistiska data" som inte existerar! Din argumentations teknik har vissa drag av Goebbels (medvetet eller omedvetet), du har bara bytt ut judarna mot muslimer...
Senast redigerad av jarbouh 2009-07-25 kl. 00:40.
Citera
2009-07-25, 00:43
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarbouh
Du verkar inte ha några stora stora kunskaper om vare sig historia, islam eller hur många samhällen ser ut och varför dessa har hamnat i just denna situation...Din argumentations teknik har vissa drag av Goebbels, du har bara bytt ut judarna mot muslimer...
Så uttrycker sig ungdomar som själva saknar just det de anklagar andra för att sakna. En genomläsning av dina inlägg hittills visar i varje fall ingen förmåga till annat än kritik av andras inlägg - inget ur egen fatabur som antyder substans genom kunskap.
Citera
2009-07-25, 01:20
Medlem
Citat:
I varje inlägg, avsett som försvar för Islam som ideologi och kulturbärare, skrivet av någon muslim eller promuslim, brukar, i möjligaste mån nutida händelseförlopp och bristande utvecklingsnivå i den muslimska världen, vändas till att beskriva Islams framgångar i svunna tider. En kristen tillskyndare, som på allvar skulle relatera huvuddelen av sin idag utövade religion till tiden för kristendomens tillkomst, som det beskrivs i Gamla Testamentet, skulle närmast betraktas med ett medlidsamt leende.

Vad vill du att vi ska göra? Ska vi ligga ner och låta dig sparka på oss ännu mer?

Men nu är du lite ful när vi diskuterar. Vi muslimer medger iaf att det finns brister i våra samhällen. Vi medger att vi har några dåliga muslimer bland oss. Men vilket samhälle är perfekt? Men när jag kritiserade Europa så undvek du frågan flera gånger. Så vad är det för diskussion du vill ha med oss muslimer? Du finplockar alla våra frågor och sen kommer du med fler fördomar än jag spottar ut kärnorna ur en melon.

När började ditt hat mot muslimer?

http://www.youtube.com/watch?v=X9NCkBLUFp0
Citera
2009-07-25, 01:47
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salah-addin
Vad vill du att vi ska göra? Ska vi ligga ner och låta dig sparka på oss ännu mer?

Men nu är du lite ful när vi diskuterar. Vi muslimer medger iaf att det finns brister i våra samhällen. Vi medger att vi har några dåliga muslimer bland oss. Men vilket samhälle är perfekt? Men när jag kritiserade Europa så undvek du frågan flera gånger. Så vad är det för diskussion du vill ha med oss muslimer? Du finplockar alla våra frågor och sen kommer du med fler fördomar än jag spottar ut kärnorna ur en melon.

När började ditt hat mot muslimer?

http://www.youtube.com/watch?v=X9NCkBLUFp0
Fyra av familjens bästa vänner är muslimer. Det är bl.a. därför som jag intresserar mig för diskussion runt Islam, även om mitt huvudintresse ligger i att söka förståelse för hur svenska kvinnor kan tänka sig att konvertera till Islam. Detta ger anledning till att gå in i och ibland starta vissa trådar.

Märkligt att framkasta tanken på att någon som har negativa synpunkter på Islam som ideologi nödvändigtvis måste vara muslimhatare. Det kan liknas vid att den som påpekar faran med alkohol skulle hata alla människor som njuter av olika sorters spritdrycker. Min inställning till Islam har självklart inget med inställningen till muslimer att göra. För övrigt ligger den muslimska världens problem inte främst hos de moderata muslimerna (även om de oftast är alltför tysta inför allt deras militanta ytterkant ägnar sig åt) utan hos dem som anser muslimskt våld vara enda lösningen på konflikter med andra otrogna.

Som läkare är jag egentligen mest intresserad av den tankeuppbyggnad som formats i sinnet på enskilda muslimer. Efter några decenniers Islamstudier (inkluderande ett antal genomläsningar av Koranen på olika språk med de olika tolkningar som florerar), tror jag mig ha bibringats en relativt klar uppfattning om hur muslimer, som anser sig vara renläriga, tänker.

P.S.
Vad gäller Europa och kristnas uppförande finns ingen anledning att sticka under stol med problemen även på den sidan. Dock rörde denna tråd Islam och om det var tillåtet att döda inom Islam. Vi har väl egentligen kommit en bit OT redan nu. Öppna gärna en tråd om Europa och Kristendomen, om du känner för det!
Senast redigerad av Nickep 2009-07-25 kl. 01:52.
Citera
2009-07-25, 01:58
Medlem
CordobaCordobas avatar
Citat:
Fyra av familjens bästa vänner är muslimer. Det är bl.a. därför som jag intresserar mig för diskussion runt Islam, även om mitt huvudintresse ligger i att söka förståelse för hur svenska kvinnor kan tänka sig att konvertera till Islam. Detta ger anledning till att gå in i och ibland starta vissa trådar.

Märkligt att framkasta tanken på att någon som har negativa synpunkter på Islam som ideologi nödvändigtvis måste vara muslimhatare. Det kan liknas vid att den som påpekar faran med alkohol skulle hata alla människor som njuter av olika sorters spritdrycker. Min inställning till Islam har självklart inget med inställningen till muslimer att göra. För övrigt ligger den muslimska världens problem inte främst hos de moderata muslimerna (även om de oftast är alltför tysta inför allt deras militanta ytterkant ägnar sig åt) utan hos dem som anser muslimskt våld vara enda lösningen på konflikter med andra otrogna.

Som läkare är jag egentligen mest intresserad av den tankeuppbyggnad som formats i sinnet på enskilda muslimer. Efter några decenniers Islamstudier (inkluderande ett antal genomläsningar av Koranen på olika språk med de olika tolkningar som florerar), tror jag mig ha bibringats en relativt klar uppfattning om hur muslimer, som anser sig vara renläriga, tänker.

Den som läser det inlägget Nickep skulle säkert tro dig, men dina 15000 inlägg säger den totala motsatsen, och inget annat än att du har ett sorts hat mot islam.
Vi muslimer är öppna för diskussioner och kritik, men tyvärr hittills och under den korta tiden jag har varit medlem här har jag inte träffat på något av det du nämnde ovan. och det enda man möter är sånna typer som dig, som aldrig vill lysa eller se sanningen.

Mycket av det som ni påstår och hämtar från källor som är bristfälliga saknar sin grund från islam, och trotts det så fortsätter ni att envisas och påstå att det är den sanningen.

När jag som sjuk person går till en läkare som dig och blir undersökt av dig, så får jag säkert en medicin eller några tips från dig. och ifall jag ska spegla FB livet så skulle jag kritisera din råd och inte ta emot din medicin och istället skulle jag dra till bilmekaniker för att undersöka mig och tar istället råd och medicin från honom!!!
Ingen klok människa skulle ha gjort så, men det är exakt det som händer hela tiden här på FB!

Hälsningar Cordoba
Citera
2009-07-25, 01:59
Medlem
jarbouhs avatar
Citat:
Så uttrycker sig ungdomar som själva saknar just det de anklagar andra för att sakna. En genomläsning av dina inlägg hittills visar i varje fall ingen förmåga till annat än kritik av andras inlägg - inget ur egen fatabur som antyder substans genom kunskap.
Patetiskt!
De kunskaper som jag har införskaffat (av intresse och 160 poäng på orientalistikprogrammet i Uppsala) i ämnet må vara blygsamma, men jag skulle bli mycket förvånad om dessa inte vida översteg dina (att döma av dina inlägg).
Jag har frågat dig tidigare men gör det igen vilka av mina argument är i ditt tycke inte tagna ur min egen fatabur?
Att mina tidigare inlägg bara skulle innehålla kritik av andras inlägg stämmer ju absolut inte och det vet du också!
Citera
2009-07-25, 02:15
Medlem
jarbouhs avatar
Citat:
Men lägg av!
Man kan ju tydligt se den röda tråden (av islamofobisk agenda) i nästan samtliga av dina 15000 inlägg!
Citera
2009-07-25, 02:33
Medlem
Simpson78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
Inte om du menar mörda för mördandet skull, då är du ute i blåsväder. Men att döda i självförsvar under krig ja. Får inte ni det - nej visst ni ska visst vända andra kinden till och låta er dödas... så var det ju.

Du kanske tycker det är kul att ha sex när du har mens eller din motpart har det, men det är ju liksom ingen som tar det ifrån dig - bloda på så att säga. Men de flesta tycker det inte är speciellt kul att ha det under mens, för man liksom vill ha fullt nöje under sex, inte bara ha det för man ska ha det - men det kanske är lite överkurs här för att kunna nå fram ...

Vem försöker du lura när du säger (i krig)? Vi vet alla att det inte stämmer. Ni får döda för dödandets skulle. Ni ska döda dom otrogna. Läs alla verser ur koranen som Peter_uu har postat.
Citera
2009-07-25, 02:38
Medlem
Simpson78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falconary
Ironiskt att du själv bevisar motsägelser i Bibeln när du försöker försvara... Hahaha vad många här verkar vara iq-befriade. Jag kan även komma med fler citat från Bibeln som motbevisar ovanstående verser
Bland dem äldsta kyrkorna i världen så utövas omskärning.

För övrigt så har du INTE citerat vad Jesus själv sade. Kristendomen har blivit en jädra massa blandning om vad hans anhängare och random präster tycker... inte nog med det så är bibeln oerhört förvanskad.

Visa gärna där bibeln motsäger sig självt då det gäller omskärelse och griskött.
Om du syftar på motsägelser mellan GT och NT så är du helt fel ute, då jag påstår att Jesus kom med något nytt. Alltså nya testamentet. När människor och samhällen förändras så behöver lagar och regler göra det samma. Det är jävligt enkelt.
Senast redigerad av Simpson78 2009-07-25 kl. 03:19.
Citera
2009-07-25, 02:49
Medlem
Simpson78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falconary
Kom Jesus för förändring? hahahaa. Vad för förändring? Har du läst Bibeln, har du läst om kristendomen ens? Är det inte dessutom konstigt att jesus gång på gång på gång på gång upprepar att han ENDAST kommit för dem förlorade fåren av israels hus och INTE för hela världen? Har vi inte direkta motsägelser här?

Hörru din blåsta muslim. En förändring är bla att vända andra kinden till.
Det är stor skillnad att förändra dom 10 budorden och förändra ätandet av griskött. Samhället går framåt och förändring behöver göras. Man kan inte göra som islam, vara kvar på 600-talet.

Att den som tror ska få evigt liv, förlåtelsen. På grund av vår ondska och vårt uppror mot Gud lyder vi under "syndens och dödens lag" i stället för under "livets lag". "Syndens lön är döden, men Guds gåva är evigt liv i Kristus Jesus" säger Paulus i Rom 6:23
Detta om något kom Jesus med. Alltså en förändring av människor hjärtan och hjärna.

Hittar du detta i GT eller?

Varför skriver du om en vers i Bibeln där du påstår att Jesus har sagt något?
Men tror inte ni muslimer att Bibeln är förfalskad? Man kanske har förfalskat den eller man har kanske förfalskat endast då det passar Islam. Hur ska ni ha det? Vi har ju redan bevisat att islam motsäger sig självt när den påstår Bibeln är förfalskad. Det bevisas klart i denna tråd "bibeln förfalskad enligt islam"
Senast redigerad av Simpson78 2009-07-25 kl. 03:44.
Citera
2009-07-25, 03:03
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpson78
Visa gärna där bibeln motsäger sig självt då det gäller omskärelse och griskött.
Ok när det gäller omskärelse...
Emot:
Citat:
Ursprungligen postat av 2 Mos 12:48
Om någon invandrare som bor hos dig vill fira påsk till Herrens ära måste alla manliga medlemmar av hans familj omskäras.
Citat:
Ursprungligen postat av 1 Mos 17:14
Men en oomskuren, en av manligt kön som inte har fått förhuden bortskuren, han skall utstötas ur sitt folk: han har brutit mitt förbund.
Citat:
Ursprungligen postat av 1 Mos 17:12
Alla av manligt kön bland er skall omskäras när de är åtta dagar gamla, i släktled efter släktled, också slavar som är födda hos dig och slavar som du har köpt av någon utlänning, sådana som inte är av din släkt.
För:
Citat:
Ursprungligen postat av Jer 9:25
Det skall komma en tid, säger Herren, då jag skall straffa alla som är omskurna:
Citat:
Ursprungligen postat av 1 Kor 7:19
Omskärelse eller förhud, det är likgiltigt, vad som betyder något är att man håller Guds bud.
Citat:
Ursprungligen postat av Gal 5:6
I ett liv med Kristus Jesus kommer det inte an på omskärelse eller förhud, utan på tron, som får sitt uttryck i kärlek.
Citera
2009-07-25, 03:11
Medlem
Simpson78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Ok när det gäller omskärelse...
Emot:

För:

Ehh du har nog inte förstått vad vi snackar om. Jag säger att Jesus kom med det nya testamentet. Alltså något nytt. Bla att omskärelse och äta griskött inte längre gällde.
Därför kallas det nya testamentet. När samhället och människan förändras så måste ibland reglerna och lagarna följa det samma. Annars kan det bli som med Islam att man är kvar på 600-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in