2025-10-15, 20:41
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning

Vem har utfört höjning/breddning?

Ska besiktas i december.
Går det med dessa mackor etc!?

Positivt om någon vill reflektera/kommentera!

Om du inte vill framstå som ett rikspucko så är det minsta man kan begärda en länk till objektet!
Citera
2025-10-15, 20:42
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Ja...börjar verka som att panelen sagt sitt.
Det blir nog inget köp för min del.
Ska bli spännande att se om den säljs i närtid.
Den har legat ute i månader till högre pris.
Ska besiktas senast innan nyår...
Annars kan man ju bara göra som man själv vill? Blir du glad av denna bilen så spelar det väl ingen som helst roll vad någon annan säger?
Citera
2025-10-15, 21:12
Medlem
Lite od nu, har själv GM v8or men har inte just cadilac motor lite dåligt rykte,
Citera
2025-10-15, 21:26
Medlem
WilYawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Lite od nu, har själv GM v8or men har inte just cadilac motor lite dåligt rykte,

6.2L L94 är inte specifik för Cadillac, det är en standard GM motor och väldigt pålitlig sålänge den inte har AFM vilket 2007-2009 inte har.
Citera
2025-10-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilYawn
6.2L L94 är inte specifik för Cadillac, det är en standard GM motor och väldigt pålitlig sålänge den inte har AFM vilket 2007-2009 inte har.
Vad är AFM?
Citera
2025-10-15, 21:54
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackdaniels1098
Är ju bara min personliga åsikt, men jävlar va fult breddningen var utförd. Inte alls snyggt imo.
Ser ut som någon EPA som en 16 åring försökt göra något av.

Den är hemsk och tror att dom där plast "sakerna" på skärmkanterna gillar inte besiktningen för vassa kanter, sitt delen på förar sätets vänstra del har ju stoppningen gått sönder på.

Bilen har för mycket kladd för att se bra ut, drag kroken är en annan pryl som såg rolig ut men visst, finns säkert en 17 åring som tycker att den är frän och betalar dom pengarna det finns folk till allt 😄
Citera
2025-10-15, 21:57
Medlem
WilYawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Vad är AFM?

Active Fuel Management.

Motorn går ner på 4 cylindrar vid låg belastning, men det är ingen bra lösning GM har kokat ihop.

Många får motorras pga dålig smörjning, låsta lyftare och kamaxelhaveri.
Citera
2025-10-15, 22:04
Medlem
Citat:
Active Fuel Management.

Motorn går ner på 4 cylindrar vid låg belastning, men det är ingen bra lösning GM har kokat ihop.

Oj, tur man inte har sån skit
Citera
2025-10-15, 22:05
Medlem
Citat:
Active Fuel Management.

Lite som min manuella corvette ju, kör du för mesigt får du bara i vissa växlar.
Citera
2025-10-15, 22:36
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Är inte Escalade samma som Suburban?
Nej,samma som Tahoe och Youkon
Citera
2025-10-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Nej,samma som Tahoe och Youkon

Säker er jag inte. AI säger så här:

"The 2007 Cadillac Escalade is built on the same platform as the Chevrolet Suburban, meaning they share the same frame, but the Escalade is a luxury version with a larger engine and premium features. They are essentially the same vehicle underneath, with the Escalade offering more power, advanced technology, and higher-end materials in exchange for a higher price. "
Citera
2025-10-16, 01:00
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbacelo
Jag skulle hålla mig längt borta.. Årsmodell 2007, den exporterades 2011 och första reg sverige 2016 med 44 mil på mätaren...Inte särskilt troligt att den endast rullat 44 mil på 9 år eller hur?
Jag misstänker att någon skruvat ned mätaren eller att man monterat helt nytt "europeiskt" mätarhus när bilen anlänt till Sverige och då har den varit nollad.
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Förmodligen skrotad i USA - sen fulfixad i Baltikum - finns en hel industri för det.

https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/EXU152
Ja, det ser skumt ut att det tog 5 år innan den registrerades i Sverige efter att den lämnat USA.
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Hela bilen skriker mikropenis och mindevärdeskomplex. Nej, diskret elegans är vägen att gå.
Jantelagen
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Escalade är samma som Tahoe, är det en Rough country sats på den och inte en "bondhöjning" så är det ok....gällande breddningen så står det i annonsen att det är pålimmade skärmbreddare bara
Ja, Tahoe samt Suburban. Rätt pålitliga bilar remt mekaniskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Elefanten i rummet, svartskallar som hanterat den här bilen ända sedan den togs in i landet förmodligen. Inget man vill ha att göra med.
Förmodligen? Har du bevis?

Känns inte som en bil svartskallar importerar i första hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in