2025-10-16, 03:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Oj då!!
Tack ska du ha för feedback.
Lyckades jag verkligen inte få med länken!!
Ursäkta till er som klickat.

Här är skönheten, om någon är kvar i tråden!:

https://www.bytbil.com/stockholms-lan/personbil-escalade-esv-6-2-v8-awd-hydra-matic-luxury-7-sits-2103-18625769

Fy fan..det fulaste lik jag någonsin sett..tacka vet jag en breddad Trabant eller en Peugeot 404 diesel
Citera
2025-10-16, 04:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Om du inte vill framstå som ett rikspucko så är det minsta man kan begärda en länk till objektet!

Det finns länk, det var jag som missade bifoga i första inlägget, löjligt klantigt, ja men iaf, länken finns i fjärde inlägget på förstasidan
Citera
2025-10-16, 04:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WilYawn
6.2L L94 är inte specifik för Cadillac, det är en standard GM motor och väldigt pålitlig sålänge den inte har AFM vilket 2007-2009 inte har.

Tack, intressant.
Har du tips på vilken Tahoe från ca sent 90tal man ska satsa på för så lite bekymmer som möjligt?
Tänker såklart på motor, rost, elektronik.
mvh
Citera
2025-10-16, 05:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Jag misstänker att någon skruvat ned mätaren eller att man monterat helt nytt "europeiskt" mätarhus när bilen anlänt till Sverige och då har den varit nollad.

Ja, det ser skumt ut att det tog 5 år innan den registrerades i Sverige efter att den lämnat USA.

Jantelagen

Ja, Tahoe samt Suburban. Rätt pålitliga bilar remt mekaniskt.

Förmodligen? Har du bevis?

Känns inte som en bil svartskallar importerar i första hand.

Har också bilden att araber inte handskas med amerikanska suvar/ pickuper
Citera
2025-10-16, 07:15
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Det finns länk, det var jag som missade bifoga i första inlägget, löjligt klantigt, ja men iaf, länken finns i fjärde inlägget på förstasidan

Ok, tack.

USA bilar är häftiga men vette om man verkligen vågar äga en…
Citera
2025-10-16, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Elefanten i rummet, svartskallar som hanterat den här bilen ända sedan den togs in i landet förmodligen. Inget man vill ha att göra med.

Höjningen är nog bara för show, ingen som kör ut i terrängen sätter en ljusramp under nosen fram på en bil?
Citera
2025-10-16, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Ok, tack.

USA bilar är häftiga men vette om man verkligen vågar äga en…
Beror på ju, jag har två veteraner, äldre än 30 år, aldrig varit fel på dem å billiga att äga.
Citera
2025-10-16, 08:16
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Säker er jag inte. AI säger så här:

"The 2007 Cadillac Escalade is built on the same platform as the Chevrolet Suburban, meaning they share the same frame, but the Escalade is a luxury version with a larger engine and premium features. They are essentially the same vehicle underneath, with the Escalade offering more power, advanced technology, and higher-end materials in exchange for a higher price. "
Det är fel, iofs så är allt förutom längden samma på Tahoe och Suburban, men Escaladen har samma längd som Tahoe
Citera
2025-10-16, 08:18
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Jag misstänker att någon skruvat ned mätaren eller att man monterat helt nytt "europeiskt" mätarhus när bilen anlänt till Sverige och då har den varit nollad.

Ja, det ser skumt ut att det tog 5 år innan den registrerades i Sverige efter att den lämnat USA.

Jantelagen

Ja, Tahoe samt Suburban. Rätt pålitliga bilar remt mekaniskt.

Förmodligen? Har du bevis?

Känns inte som en bil svartskallar importerar i första hand.
Ja,förutom att Suburban är längre, men ja, rent mekaniskt så är dom faktiskt väldigt pålitliga.
Citera
2025-10-16, 08:22
Medlem
Citat:
Har också bilden att araber inte handskas med amerikanska suvar/ pickuper

De sysslar med allt som de kan huzzla pengar från ovetande och godtrogna människor, det ligger i deras natur.
Citera
2025-10-16, 08:22
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Tack, intressant.
Har du tips på vilken Tahoe från ca sent 90tal man ska satsa på för så lite bekymmer som möjligt?
Tänker såklart på motor, rost, elektronik.
mvh
Ska du ha så lite bekymmer som möjligt så ska du ha modellen fram till 2001. Men det är svårt att hitta en vettig sådan då rosten tar dom, jag har haft ett gäng Suburban/Tahoe och årsmodellerna 2001-2008 tror jag det är har varit mest pålitliga, finns vissa saker som för eller senare går sönder på dom alla, men så är det ju på alla bilar, min sista, en Tahoe Z71 från 2005 var en av dom bästa bilar jag haft,förutom bränsleförbrukningen då
Citera
2025-10-16, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Beror på ju, jag har två veteraner, äldre än 30 år, aldrig varit fel på dem å billiga att äga.

Tänkte främst på nyare, den som ts verkade sugen på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in