Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-10-15, 03:49
Medlem
Mitt visakort har slutat att fungera för att det har blivit för slitet, och alla butiker tar inte kontanter. Finns det något förbetalt betalkort som jag kan köpa (med kontanter) medan jag väntar på mitt nya visakort som kan ta upp till en vecka innan jag får det? Pressbyrån har ett kort som heter Paygoo, men naturligtvis så kan man inte köpa det med kontanter...
Citera
2025-10-15, 04:57
Medlem
Sereenas avatar
Måste det vara ett kort dock?

Har du en någorlunda modern mobil så finns ju alternativ som tex Google wallet, och i många butiker kan man betala med swish numera.
Citera
2025-10-15, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Mitt visakort har slutat att fungera för att det har blivit för slitet, och alla butiker tar inte kontanter. Finns det något förbetalt betalkort som jag kan köpa (med kontanter) medan jag väntar på mitt nya visakort som kan ta upp till en vecka innan jag får det? Pressbyrån har ett kort som heter Paygoo, men naturligtvis så kan man inte köpa det med kontanter...

Klart du kan köpa det med kontanter. Förutom Pressbyrån, så säljer 7/11, Hemköp, Circle K och Willys Pay Goo, jag har köpt det flera gånger som present, och betalat med kontanter såväl som med kort
Citera
2025-10-15, 08:53
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Klart du kan köpa det med kontanter. Förutom Pressbyrån, så säljer 7/11, Hemköp, Circle K och Willys Pay Goo, jag har köpt det flera gånger som present, och betalat med kontanter såväl som med kort

TS vill säkert köpa ett för flera tusen som en kriminell nazist.

Hur fick ts ut kontanter från sitt slitna kort? Just det! Det är svarta pengar han vill ha hjälp med.

Köp dom där korten för max 500kr så blir det inga problem.
Citera
2025-10-15, 08:59
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Kontakta din lokala bank så får du ett nytt kort.
Citera
2025-10-15, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Måste det vara ett kort dock?

Har du en någorlunda modern mobil så finns ju alternativ som tex Google wallet, och i många butiker kan man betala med swish numera.

Säljs fortfarande helt nya mobiler i det lite billigare segmentet som saknar NFC-chip.
Citera
2025-10-15, 10:18
Medlem
Hur lyckas man slita ut kort idag när nästan alla betalningar är trådlösa och man bara sticker i än chippet någon gång ibland?

Annat var ju när man alltid använde magnetremsan....
Citera
2025-10-15, 12:08
Medlem
Schmutskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta

Vad är problemet, du har väl en mobil och banken på mobilen? Apple Pay? Google Pay? hur enkelt som helst -.-
Citera
2025-10-15, 13:13
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Säljs fortfarande helt nya mobiler i det lite billigare segmentet som saknar NFC-chip.
Jag kände mig tvungen att kolla då jag trodde alla hade NFC idag men en koll på den billiga Xiaomi Redmi A5 visar sig sakna NFC. https://www.gsmarena.com/ är en oändlig källa till data på mobiler.

Citat:
Hur lyckas man slita ut kort idag när nästan alla betalningar är trådlösa och man bara sticker i än chippet någon gång ibland?

Annat var ju när man alltid använde magnetremsan....
Jag undrar detsamma. Mina gamla utgångna kort ser nästan nya ut. Behåller dem för att de fungerar som RFID som man kan registrera hos exempelvis en laddoperatör för elbilar.
Citera
2025-10-15, 13:39
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Fast, då är det ju mobiler som medvetet valt att inte ha vissa moderna funktioner.
Citera
2025-10-15, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Fast, då är det ju mobiler som medvetet valt att inte ha vissa moderna funktioner.

Jo, men alla vill kanske inte lägga flera tusen.

Lägger man sig runt tusenlappen så är det lowend telefoner med minimum tillåtna från Android CDD.
Citera
2025-10-16, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Perfekt, tack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in