Citat:
Rena barnungen då 😂😉Bra fråga.
Jag tror på Gud. Man skulle kunna säga att tillvaron vi befinner oss i är en sorts simulation, därför att det finns någon som styr och kanske allt även är förutbestämt.
Enligt Bibeln finns "ondskans barn" eller "vredens kärl" till för att föra Guds barn till räddning.
Jag har helt gett upp om NPC. Däremot går det att knuffa dem i olika riktningar, ungefär som att installera ny mjukvara kanske man kan säga (jag är idiot när det kommer till teknik, så ta liknelsen för vad den är!)
Vem/vad Gud sedan är, det blir en annan fråga. Däremot har Gud uppfyllt alla profetior om Guds barn. Tro då inte att min läsning av bibeln rimmar med diverse NPCkristnas...
En tanke är att den energi och materia som utgör det vi kallar "allt" går i en viss riktning förutbestämd av rörelsens ursprung. Om det stämmer skulle, åtminstone teoretiskt, en människa som kan räkna på utvecklingen kunna förutspå framtiden på riktigt lång sikt.
Jag vet inte vem eller vad Gud är, men det står klart att oavsett hur så uppstod Jesus från de döda. Oavsett om det berodde på att Gud fixade biffen pga kärlek till avbilden Jesus eller om Jesus knäckte koden (om en sådan finns) så finner jag det vettigt att göra som han sa.