• 1
  • 2
2006-09-04, 17:38
Medlem
likeithards avatar
med "vegetarianer" menar jag personer som bara kör på "narturliga droger" aka grönsaksknarkare.

inte sällan hör man folk försöka slingra sej undan när det bjuds på pulver eller tabletter, med tidernas sämsta undanfykt "eeeh.. jag köra bara på narturligt, inga kemikalier", detta tramsuttalande följs ofta av banala påståenden att narturliga droger skulle vara bättre än syntetiska.

varför skulle växtgifter vara bättre att berusa sej på än syntetiska rusmedel?

i ren frustration har jag således börjat använda mej av frasen "nej tack, jag kör bara kemiskt".

edit: denna frågeställning kanske borde ligga i cannabis-delen, då dessa tomtar är kända för att lovorda moder jord & skymfa kemikalier.
Citera
2006-09-04, 17:45
Medlem
Ett Hunds avatar
Troligtvis på grund utav att naturliga droger känns mer naturligt.

Man anser väl att substanser som moderjord själv har gjort är/bör/kan vara mindre skadlig än vad någon professor framkallat i sitt kemlab.

Bryr mig inte speciellt mycket själv. Jag väljer det bästa från båda sidor
Citera
2006-09-04, 17:45
Medlem
Toasts avatar
Karnse för att cannabis är det hälsosammaste alternativet...

Men det kan ju också vara någon regel för att förhindra sig själv att hamna i tyngre missbruk.
Citera
2006-09-04, 18:02
Medlem
De läskiga svampgudarna blir ju skitsura när man käkar syra, inte undra på att folk håller sig till det naturliga...
Citera
2006-09-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toast
Karnse för att cannabis är det hälsosammaste alternativet...
Jag skulle nog snarare säga "minst ohälsosamma".
Citera
2006-09-04, 18:24
Medlem
Toasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Jag skulle nog snarare säga "minst ohälsosamma".
Jo, värt att poängtera, även fast jag tycker att det är självklart då vi talar om droger.
Citera
2006-09-04, 18:28
Medlem
Stör mig också på detta fenomen, korkade människor!

Oftast är det ju också tjejer, som inte vet något alls om nånting...
Citera
2006-09-04, 18:42
Bannlyst
Därför att kemikalier fräter sönder hjärnan!110ettett½!!

Skämt å sido så stör jag mig också på det faktiskt - känner alltid en svag hycklerilukt när jag hör/ser det du skrev eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Man anser väl att substanser som moderjord själv har gjort är/bör/kan vara mindre skadlig än vad någon professor framkallat i sitt kemlab.

"Vissa substanser i vissa hänseenden", skulle jag vilja säga till de som antar det. Det är inte så att allt man käkar från naturen är svårt att dö av och lugna puckar att käka/röka bara för att till exempel cannabis och svamp råkar vara det. Gud, Jah, Allah kan också spela spratt. Riskbedömningar ska göras med vetenskapliga underlag, inte med antagandet att "det är naturligt alltså ofarligt" eller dylikt ordbajseri.
Citera
2006-09-04, 18:51
Medlem
Tjohildas avatar
Be dem käka flugsvamp nästa gång, det är ju "naturligt"
Citera
2006-09-04, 18:54
Medlem
galts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Be dem käka flugsvamp nästa gång, det är ju "naturligt"

En hel del av dem gör ju iofs det också
Citera
2006-09-04, 18:56
Medlem
dasshanss avatar
Bjud alla "vegetarianer" på en kopp the gjort av Änglatrumpet så ska de nog ändra sig om att det som är "naturligt" inte är nåt att leka med heller
Citera
2006-09-04, 19:28
Medlem
Nemesis1s avatar
Talade med en sådan människa senast idag, faktiskt... Det löjliga är ju att alla kemikalier ursprungligen kommer från naturen och alla växtdelar består av kemikalier, så därför kan man inte egentligen skilja "naturliga" droger från "kemiska"... Det enda som man kan veta säkert är att ett pulver innehåller det man vill ha plus lite koffazon eller druvsocker medan en växtdel innehåller det man vill ha plus hundra olika saker... Och koncentrationen av det man vill ha är högre i pulvret trots att det är utbankat i tolfte ledet...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in