• 2
  • 3
2025-10-10, 17:07
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Rekommenderar då aluminium istället för plast. Gamla Buster är riktigt bra båtar
Ja aluminium är säkert ännu bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av snippjanne
Att ha en båt med ruff där man klättrar runt på relingen är väl ändå det minst praktiska för rörelsehindrade?

En helt vanlig eka är ju oerhört mycket lättare att kliva i och sätta sig I.
Här ser du hur jag menar med kant på insidan. Och sen är ju inte tanken att någon ska klättra omkring, men om/när han behöver förflytta sig tror jag en kant likt den är bra.
https://www.blocket.se/annons/gavleb...000/1003027629

Kanske slutar med en vanlig eka, men börjar med att kolla lite annat först.
Citera
2025-10-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Ja aluminium är säkert ännu bättre.

Här ser du hur jag menar med kant på insidan. Och sen är ju inte tanken att någon ska klättra omkring, men om/när han behöver förflytta sig tror jag en kant likt den är bra.
https://www.blocket.se/annons/gavleb...000/1003027629

Kanske slutar med en vanlig eka, men börjar med att kolla lite annat först.
Jag citerade ett inlägg som föreslog en båt där man behöver klättra runt en ruff för att komma ner i sittbrunnen, vilket ju verkar väldigt olampligt. De flesta öppna enklare båtar kan man slå sig ner det första man gör när man kommer i.

Ditt exempel ser väldigt lämpligt ut! Den lilla kanten skulle göra det extra lätt att hasa sig längre bak om man vill! Också bra att det finns något att greppa tag i när man ska ta sig upp och i.

Tror du är på rätt spår!
Citera
2025-10-11, 17:10
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snippjanne
Jag citerade ett inlägg som föreslog en båt där man behöver klättra runt en ruff för att komma ner i sittbrunnen, vilket ju verkar väldigt olampligt. De flesta öppna enklare båtar kan man slå sig ner det första man gör när man kommer i.

Ditt exempel ser väldigt lämpligt ut! Den lilla kanten skulle göra det extra lätt att hasa sig längre bak om man vill! Också bra att det finns något att greppa tag i när man ska ta sig upp och i.

Tror du är på rätt spår!
Ja jag gillade den båten. Såg även fin ut för att va 36 år gammal (om det stämmer).
Nästan så jag får lust att slå till men hade önskat den de va lite lägre pris, speciellt när trailer inte ingår i priset.
Tror du man sitter för djupt ner i den båten för att fiska?
Hur vet man om det är elstart på motorer, för de bör jag ju också ha. Många skriver ju ut det men som i det här fallet vet man ju inte.
Senast redigerad av bonobono 2025-10-11 kl. 17:12.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in