2025-10-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De hade säkert fått hjälp med att angöra. Och vad stor omsorg du plötsligt fått för sjöfararna. Just att leverera är en liten del i det hela, hur tror du smugglare gör?

Nej jag bryr mig inte om teatersällskapet per se. Försöker bara beskriva plausibla orsaker till varför clownerna inte fick (och naturligtvis inte heller räknade med) att lägga till i krigszonen och varför den av Israel anvisade hamnen var det givna valet för en flottilj som på riktigt hade haft som mål att leverera nödhjälp. Även om segelbåt naturligtvis är ett idiotval för det ändamålet.

Jag uppfattar det som att du antingen tror hamasflottiljen verkligen hade nödhjälp som högsta prio eller mest larvar dig för att du tycker det är pinsamt. Det är ok.
Citera
2025-10-12, 21:43
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Mina egna källor?

Här har du den fullständiga rapporten som tog 2 år att sammanställa, där en oberoende kommissionen fastslår att Israel begått folkmord och div krigsbrott.

https://www.un.org/unispal/wp-conten...c-60-crp-3.pdf
De är inte trovärdiga och har gått ut med felaktiga uppgifter förr.
Citera
2025-10-14, 17:52
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
jag fick iaf lära mig i skolan om källkritik. tror man sa att man skulle ha 4-5 oneroende källor?

jag vet inte hur det är med dig men jag sväljer inte allt jag ser/läser med hull och hår.

Exakt. Det är det jag inte gör, varken den enas eller andras sida längre.
Citera
2025-10-16, 12:03
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Men FN ljuger nog ikke.

August 5, 2025 | Flash Brief
"UN Reports 88 Percent of Aid Trucks Slated for Delivery in Gaza Since May Looted Along Routes"

https://www.fdd.org/analysis/2025/08...-along-routes/
Hmm tycker du att FN är en pålitlig källa så är du inte särskilt orienterad i dagens politiska klimat
Citera
2025-10-16, 13:15
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneduo99
Hmm tycker du att FN är en pålitlig källa så är du inte särskilt orienterad i dagens politiska klimat
Har du gått gjennom alle mine innlegg seneste uken og enbart hittat en oneliner fra 10.oktober som ikke var presist nog formulert ?
Man kjenner seg beæret faktisk.
FN ljuger nog ikke om dette, skulle det nog stått, men det kom fram av at det var just dette som ble diskutert. Skrev det efter å ha ha
gått kritisk gjennom rapporten og alle bildebevis av at Hamas stjeler maten som de vil, og kom fram til den konklusjonen.

https://www.google.com/search?q=hama...f5P6tNEIM,st:0

https://www.fdd.org/analysis/2025/08...-along-routes/
Citera
2025-10-16, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
När man scrollar runt på internet så dyker det upp.

Det klippet är ju från Spanien, innan dom seglade ut.
När dom kom fram till Ashdod 30 dagar senare så var maten slut.
Citera
2025-10-16, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Fattar du inte att det är mycket enklare att borda 50 jollar ute på havet än det kaos som skulle uppstå om de faktiskt kommit fram och försökt navigera in de där båtarna vid Gaza strand och börjat baxa upp kartongerna i sina vänsterextrimistkostymer tillsammans med krigspsykotiska palestinier. Då hade nog IDF och några vägglöss plötsligt framstått som oerhört tilltalande.

Navigera in ? Det är grunt vid kusten i Gaza.
En segelbåt hamnar MINST 100 meter från stranden.
Dom hade fått simma eller paddla gummibåt in till stranden.

Amerikanska Marin Kåren försökte ju bygga men flytande hamn " Gaza floating pier "
2024. Den höll i en månad innan den gick i bitar pga sjöhävning och vågor.
Och det med hela US Navys resurser. Det var Bidens lilla hobby projekt för att blidka
Palestina vänstern i USA.
Citera
2025-10-17, 17:41
Medlem
Okey
Citera
2025-10-17, 19:24
Medlem
c.divers avatar
Alla har väl idag fattat att den där "flottillan" inte hade med sig mer förnöderheter än en epatraktor som hängt på en av lastbilarna som åkte in i Gaza
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in