Citat:
Ursprungligen postat av
flat7
Ägde en Duster första generationen innan och det ör också en trevlig bil om än mycket mer spartansk än Duster 2 som jag nämner ovan. Båda mina var dieslar med 4x4. 1.5dci motorn är pålitlig och sitter i allt från Dacia till Mercedes. Undvik 1.2tce (bensin) då de har kamkedjestrul och kan rasa. Duster har svag framvagn och leder slits relativt snabbt men delarna är billiga. Vissa exemplar av D1 hade ett felmonterat ac rör som resulterade i vatten på golvet. Detta är alla svagheter jag känner till och I stort är det en pålitlig bil som visat sig hålla bra med få typfel och riktigt låga ägande kostnader. Fyrhjulsdriften funkar ypperligt och Duster är känd för att ta sig fram bra i terrängen.Jag är riktigt nöjd med min 2019 Prestige 1.5dci blue Prestige 4x4.
Tack! Jo jag förstår att första generationen är betydligt mer spartansk, men bra att höra att du var nöjd ändå med din första Duster.
Bensinare blir det inte, är bara intresserad av diesel. Kanske får vänta och spara ihop lite mer pengar helt enkelt.