2025-10-05, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Det här låter ju som penis-avund. Jag har och kör Harley för att jag vill det och känner för det. Kunde inte bry mig mindre om vad andra tycker om det. Precis samma anledning som jag ska köpa och köra Royal Enfield och Triumph.

Instämmer.
Citera
2025-10-05, 23:26
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ja, motorcykelåkande medelålders och äldre gubbar är ganska fånigt. Inte motorcykelåkande som sådant då det är ett transportmedel, utan när motorcykeln slutar vara ett fordon från A till B och istället ska bli en subkulturell markör. Då blir det fånigt.

Ni känner igen stilen. Öldrickande vita män där bukfetman väller fram. Ett stort ovårdat gråsprängt skägg. Bandana. Smutsiga jeans. Trånga boots som de mer än femtio år gamla blodtrycksmedicinsvullna fötterna pressats ner i. Plus då den dryga attityden som tydligen också tillhör utklädnaden, en slags surmulen arga leken som alla gubbarna har vid varje rödljus och vid varje bensinmack. Det blir fånigt. Ingen tycker att ni är häftiga. Ingen sitter i sin Skoda Fabia och önskar att han fick vara med. Ni är en bromskloss i trafiken och ett irritationsmoment så fort ni kliver av och vaggar iväg mot korvkiosken. Bikerkulturen är en subkultur med framtiden bakom sig, på samma sätt som raggare och Elvis Presley-fånar. Ett slags tjurigt hyllande av ett USA som förmedlades via Hollywood men som försvann redan på 70-talet där borta men som levt kvar i europeisk boomerkultur.
Herregud ja. Hojåkare känns så mossigt. Får Hulk Hogan-vibbar med sin fucking BANDANA!
Citera
2025-10-05, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
du påstår att folk som kör hd inte bryr sig.

men harley davidsons hela historia handlar ju om att få folk att bry sig - dom har ju rönt enorma framgångar på att 'tuffa' mcgäng kört harley. att långfilmer har använt harley.

dom sponsrade terminator 2 så arnold kunde vara tuff på en harley. samma sak med captain america med mera.

det är ju en medveten strategi att visa "vill du också vara en rebellisk typ? kör en harley vetja!"

och följdaktligen så har dom dragit till sig den typen, alltså folk som bryr sig om hur dom framstår! raka motsatsen till ditt felaktiga påstående att folk 'bara är' som kör harley.

Tror du har mest rätt i tråden.
Citera
2025-10-05, 23:33
Medlem
Crabbofixs avatar
jo ni hävdar att ni bara 'råkar' gilla harley davidson.

Harley-Davidson's marketing created desire by selling a lifestyle of freedom, adventure, and belonging, using emotional storytelling and building a strong, consistent brand identity rather than just the motorcycles themselves. This strategy cultivated deep brand loyalty, transforming riders into part of a community and fostering a lasting connection that translated into sales and market success.

ni är bara offer för skicklig marknadsföring.
Citera
2025-10-05, 23:45
Medlem
Crabbofixs avatar
Ken Schmidt's Vision: In the 1980s and 1990s, the brand was in decline, and Ken Schmidt, the then-Director of Marketing, shifted the focus to an emotional brand.

alltså: harley davidson var på dekis, då bestämde sig ken schmidt att fokusera på KÄNSLOR!

Harley-åkare är alltså en slags emo.

han är idag en svindyr föreläsare, ett av ämnena är Building Tattoo-Worthy Customer Relationships,
ungefär - låt oss gå från att ha kunder som bara handlar av oss, till dumskallar som är beredda att tatuera in vår logga!

det är harley-åkaren det gott folk.

offer för skicklig marknadsföring.
Citera
2025-10-05, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Du menar oljudet? Åka omkring och leva rövare?
Åk i öknen om du gillar ljudet och påtvinga inte omgivningen det. Vi andra gillar det INTE

Använd helst inte "Vi andra" när du bara talar för dig själv, vilket du givetvis gör här. Personligen tycker jag att ljudet är det bästa med HD (tydligen resultatet av en "felkonstruktion"). I övrigt finns det många andra tillverkare som gör liknande - och i mitt tycke betydligt bättre och pålitligare - hojar. Jag har t ex hållit mig till Honda de senaste 20 åren.
Citera
2025-10-06, 00:00
Medlem
Crabbofixs avatar
hd-ljudet finns på spotify
Citera
2025-10-06, 00:11
Medlem
Newkies avatar
Citat:
såg 4-5 gubbar på harley häromdan, känslan var ju "vilka jävla töntar" och det tror jag dom flesta tänker. alla år med dessa efterblivna mc-gäng osv har ju satt sina spår, det är ju svårt att ta harley-åkare på allvar. jan emanuel, ja klart som fan han åker harley och så där håller det på. det är den ena fjanten efter den andra.

Så vilka är det som 2025 tycker att "åka harley" är en ball grej?

Varför tror du att folk bryr sig om vad du tycker är töntigt.

Testa att leva för dig själv istället för att vara rädd vad andra tycker.
Citera
2025-10-06, 00:14
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Varför tror du att folk bryr sig om vad du tycker är töntigt.

du verkar ju bry dig i alla fall
Citera
2025-10-06, 00:18
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Så vilka är det som 2025 tycker att "åka harley" är en ball grej?

Det finns många Mc-märken som män åker/kör, till och med finns det en falang som åker moped.
Citera
2025-10-06, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
LJUDET!! Jag säger bara, ljudet.

Precis! Det är alldeles för högt.
Citera
2025-10-06, 01:34
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Jag tycker inte alls att det är märkligt att vissa tycker en HD är ballare än en japanare eller kines. Det ligger väl i klass med om man föredrar amerikanska Lee, Levis eller Wrangler jeans eller om man köper jeans från H&M. Själv föredrar jag de förstnämnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in