Citat:
Ursprungligen postat av
Crabbofix
såg 4-5 gubbar på harley häromdan, känslan var ju "vilka jävla töntar" och det tror jag dom flesta tänker. alla år med dessa efterblivna mc-gäng osv har ju satt sina spår, det är ju svårt att ta harley-åkare på allvar. jan emanuel, ja klart som fan han åker harley och så där håller det på. det är den ena fjanten efter den andra.
Så vilka är det som 2025 tycker att "åka harley" är en ball grej?
Haha, vilken bitter betraktelse!
Först å främst ska man fullständigt SKITA i vad andra tycker om din smak! Vad gäller (dumma) beteenden och uppföranden hos andra ska man lägga sig i vid behov! Men med subjektiva smaker så är det bara dumt!
Jag gillar i stort inte Harleys modeller eller sittställningar som jag kände till. Däremot är V2-ljudet och känslan i modellerna ganska tilltalande.
Jag är egentligen mer intresserad av Triumph, Moto-Guzzi, Ducati eller Husqvarnas veteran-mc, mest för stil och 2-cylindriga motorer.
MEN nu kommer det knäppaste; jag hittade precis en liten Harley Street Rod 750, som jag aldrig sett tidigare! Den är mer framåtlutad sittställning med rakt styre, som en café-räcer.
Skön hoj med gött ljud! Inte som den traditionella bakåtlutande H-D:n.
Jag har även läst om och fått för mig att denna lilla Street Rod inte är så "välkommen" bland de "riktiga" större HD-cyklarna. Men det skiter jag högaktningsfullt i!
Ja, jag är över 50, så jag passar ju in i fördomarna iallafall...😄