2025-10-05, 18:28
Medlem
Crabbofixs avatar
såg 4-5 gubbar på harley häromdan, känslan var ju "vilka jävla töntar" och det tror jag dom flesta tänker. alla år med dessa efterblivna mc-gäng osv har ju satt sina spår, det är ju svårt att ta harley-åkare på allvar. jan emanuel, ja klart som fan han åker harley och så där håller det på. det är den ena fjanten efter den andra.

Så vilka är det som 2025 tycker att "åka harley" är en ball grej?
Citera
2025-10-05, 18:46
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
På lätt ruffiga baren Garage på David Bagares, så fanns en diskret skylt på väggen bakom bartendrarna.

Man lade knappt märke till den skylten.

Det stod:

Gud kör Harley

Det sade allt.

När vi var unga så hade vi en Sportster. Det lirade för oss.
Citera
2025-10-05, 18:47
Avstängd
LJUDET!! Jag säger bara, ljudet.
Citera
2025-10-05, 18:48
Medlem
Onanikrems avatar
Kört MC i 40 ÅR och då företrädes HD. Inte patchad och har aldrig varit heller, visst känner jag sånt folk men inga jag hänger med direkt.

Bryr mig inte om mode
Citera
2025-10-05, 18:48
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Det är många kvinnor och män 60+ som köper och åker på sina Harley-Davidson kan inte se något töntigt i det!
Citera
2025-10-05, 18:54
Medlem
Låt folk åka MC. Vad är problemet TS?
Har du inte motorcykelkort och MC själv? Är det där det skaver?
Det brukar vara sådana som sitter i någon fattig bil eller sitter på bussen som ondgör sig.
Citera
2025-10-05, 18:59
Medlem
Knucklehugss avatar
Lite som att säga, varför går du omkring i Levis jeans? Det är så 2010 över det... nä jag vet faktiskt inte, kanske folk gillar designen? ljudet? komforten? Själv är jag för motoguzzi just pga nämnda skäl.
Citera
2025-10-05, 19:01
Avslutad
Tycker faktiskt de flesta Harleys ser riktigt sexiga ut, har aldrig suttit på en tyngre MC, däremot tycker jag de som bränner förbi i 300km/h på sina "ninjor" eller vad de heter är riktigt töntiga. Min bild av dessa är skolelev utan gymnasiebehörighet i 30-års åldern som aldrig växt upp.
Citera
2025-10-05, 19:07
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
LJUDET!! Jag säger bara, ljudet.
Du menar oljudet? Åka omkring och leva rövare?
Åk i öknen om du gillar ljudet och påtvinga inte omgivningen det. Vi andra gillar det INTE
Citera
2025-10-05, 19:28
Avstängd
Kommer själv inom ett halvår att vara HD-ägare - custom. Jag älskar den långa historiken bakom HD och man hör när en HD närmar sig. Underbart.
Citera
2025-10-05, 19:31
Medlem
Fantens avatar
Jag är rätt säker på att dom som kör HD skiter fullständigt i dom som tycker att det är töntigt.
Citera
2025-10-05, 19:51
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag är rätt säker på att dom som kör HD skiter fullständigt i dom som tycker att det är töntigt.

tvärtom, det finns inga människor som bryr sig så mycket om vad andra tycker.

harley davidson symboliserar ju allt det töntiga som folk strävar efter - framstå som rebelliska, tuffa osv genom filmer och tv-serier som sons of anarchy, easy rider, harley davidson and the marlboro-man, captain america: first avenger.

harley davidson-merch (tröjor, snusdosor, whiskeyglas, skinnvästar, nyckelringar, toppluvor osv)

kändisar som åker harley (jason momoa osv)

finns ingen ängsligare grupp människor, och det är också dom bakomliggande skälen till att dom flesta väljer harley framför andra märken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in