Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-05, 05:56
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Jag tänkte samla på toxiska ämnen av kuriositet lagom till Halloween! Hederligt arsenik och cyanid med många flera vill jag ha i samling! Finns det butiker på nätet eller är det darknet som gället?
Citera
2025-10-05, 08:33
Medlem
Anybodykillers avatar
Finns mö gött på skrota och mä lite fantasi så kan en hitta skiit på sekundhänd ock.
Citera
2025-10-05, 10:21
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag tänkte samla på toxiska ämnen av kuriositet lagom till Halloween! Hederligt arsenik och cyanid med många flera vill jag ha i samling! Finns det butiker på nätet eller är det darknet som gället?
Är också sugen på att samla lite roliga gifter att ha i bokhyllan. Både att köpa och att framställa själv. Har DDT, men ganska utspätt.
Citera
2025-10-05, 13:38
Medlem
Botox.Botulism-ett av världens starkaste gift. Går skapa själv. Tänker inte berätta hur,du får googla.
Citera
2025-10-05, 21:21
Medlem
a-mortals avatar
"Allt är giftigt, det är dosen som avgör", fast det stämmer egentligen inte.

Röd flugsvamp rekommenderar jag, de är inte speciellt giftiga och gratis såhär års.
På bensinmacken har du mängder med spännande gift.
Mest intressanta gifterna hittar du förstås på apoteket.
Är du lat kan du köpa något på ICA, de brukar ju sälja en del mot ohyra.
Man kan ju köpa rå kyckling, låta det ruttna och sedan filtrera så får du en giftig lösning.
Har vettet totalt flugit ur dig kan du samla upp din egna avföring.

Jag rekommenderar inte att du håller på med bly, arsenik eller vit flugsvamp och annat som är giftigt att ta i och som folk även tenderar att peta på.
Det räcker ju med giftet man får i sig via tandkräm, drycker, fisk och diverse växter, frukter och svampar, och huvudsakligen mediciner.
Citera
2025-11-18, 20:48
Medlem
Arsenikhaltiga mineral finns i Sverige! I själva verket är vi, historiskt sett, bland världens största arsenikexportörer, då Boliden på -80-talet skickade tusentals ton arsenikhaltigt slam till Chile, där det bara dumpades och fick läcka ut i grundvattnet! En miljöskandal svenska regeringen bara ryckte på axlarna åt och hånlog.

Cyanid får du nog framställa själv, om du vill ha mer än de få milligram du eventuellt kan extrahera ur bittermandel eller äppelkärnor. Lyckligtvis är syntesen relativt enkel (om man arbetar utomhus med gasmask!), och kräver inga exotiska kemikalier. Googla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in