2025-10-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Dina siffor bekräftar ju vad din motståndare påstår, att sverige var rejält fattigt på 40talet (93% jämfört med krigssekonomier). Typiskt lågbegåvade att försöka sig på att trolla med statistik som de aldrig bottnar i.

1940 fanns inte ens med i tabellen.

Lågbegåvad kan du vara själv.

Här är en repris: läs den extra långsamt denna gång:

År Sverige Västeuropeiskt snitt Sverige i % av snittet
1900 ~4 800 ~6 300 ≈ 76 %
1920 ~6 000 ~7 000 ≈ 86 %
1930 ~7 800 ~8 300 ≈ 94 %
1950 ~10 200 ~9 000 ≈ 113 %
1960 ~13 800 ~11 500 ≈ 120 %

Jag visar på att det inte var någon större skillnad!!!!!!!!!!!
Senast redigerad av Trumputin 2025-10-05 kl. 16:40.
Citera
2025-10-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Och våldtäkter som inte togs på allvar.
Vilket fick till följd att kvinnorna inte vågade berätta.
Vilken idyll!

Ett nytt problem efter invandringen är våldtäkter i taxibilar.

Nu läser man om våldtäkter var och varannan dag, och invandrare är klart överrepresenterade. Det är bara att googla.
Senast redigerad av Newton555 2025-10-05 kl. 16:12.
Citera
2025-10-05, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Man måste betänka att 1900 arbetade hälften av Sveriges befolkning inom jordbruket. Så det är inte konstigt att vi var fattiga. För ärligt talat, Sverige suger på jordbruk. Det är kallt, mörkt, magert, stenigt och sandigt. Så även om folk mer eller mindre jobbade ihjäl sig blev det inte så mycket av det.

Men när vi slutar med jordbruk och börjar övergå till industri går det bättre. Då blev vi istället bland de bästa i världen.

Så tabellen speglar tydligt Sveriges övergång från agrarsamhälle till industrisamhälle.

Ja det stämmer.

Fattar inte varför folk i denna tråd ska baktala Sverige som vi vore det sämsta folket på jorden.
Citera
2025-10-05, 16:17
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Du tar upp våldtäkter som exempel på saker som var fel i landet förr jämfört med nu?

Känner du inte dig ganska dum just nu?

Jag tar upp förhållanden på 60-talet, som visar att landet inte var en idyll då, som flera i tråden hävdar att det var.
Och du har mitt medhåll om att det inte är en idyll nu.
Citera
2025-10-05, 16:20
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Ett nytt problem efter invandringen är våldtäkter i taxibilar.

Nu läser man om våldtäkter var och varannan dag, och invandrare är klart överrepresenterade. Det är bara att googla.

Jag tar upp saker som visar att landet inte var en idyll på 60-talet, så som TS och flera i tråden påstår.
Det är vad jag gör; tar upp saker som visar att TS har fel ang sin idylluppfattning.
Jag är fullt medveten om att landet inte är en idyll i dag.
Citera
2025-10-05, 16:22
Medlem
Citat:
Jag tar upp förhållanden på 60-talet, som visar att landet inte var en idyll då, som flera i tråden hävdar att det var.
Och du har mitt medhåll om att det inte är en idyll nu.

Jämför en kvällstidning från 60-talet med dagens nyheter. Kunde vi då dagligen läsa om mord, skjutningar, sprängningar och våldtäkter? Jag växte upp då, så jag vet hur det var i Sverige på den tiden. Brottslighet har alltid funnits, men det är genom invandringen som allt har blivit så brutalt. Det var invandrarna som började med sprängningar 2013, och under 2023-2024 skedde 378 sprängningar. Och nu är barnsoldater som är 13-14 år inblandade.
Senast redigerad av Newton555 2025-10-05 kl. 16:27.
Citera
2025-10-05, 16:26
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Det nya Sverige, efter invandringen, är nog så mycket värre än ett hem utan köksfläkt och diskmaskin.

Sverige låg tidigare i topp när det gäller trygghet och säkerhet, men är nu det mest kriminella landet i Nordeuropa.

Hur ser det nu ut på våra äldreboenden när personalen knappast pratar svenska? De hotar med gängkriminella släktingar. Så här var det inte när "Britt-Marie och Siv" tog hand om våra gamla.

Invandrare får en stor del av lönen betald av Försäkringskassan/Arbetsförmedlingen, och är därför billigare att anställa. Detta gör att de går före svenskar som har bättre utbildning och längre arbetslivserfarenhet. Det svenska folket fasar nu för att hamna på ett äldreboende. Det är bara att googla, så kan du läsa om hur det nu är. Och minst 5-6 stycken gamla har blivit våldtagna av invandrare.

Mord, sprängningar och skjutningar var och varannan dag
Barnsoldater som är 12-13 år är inblandade
C:a 650 000 kan inte försörja sig själva
60 utsatta områden med kriminalitet, droger och ett högt bidragsberoende
Invandrare är överrepresenterade när det gäller bidragsbrott
Sjukvårdspersonal, och inom Försäkringskassan och Socialtjänsten, utsätts för dagliga hot
I vissa områden behöver blåljuspersonal poliseskort
Fina trygga områden har nu stora problem med kriminalitet
Droger säljs vid skolor
De kriminella har nu riktat in sig på svenska barn

Förstår du inte. Jag hävdar inte att landet är en idyll i dag. Det är det inte.

Jag hävdar att det inte var det på 60-talet heller.
Och jag ger sakliga exempel visar det.
Jag gissar att jag är en av få i tråden som verkligen minns hur det var då.
Det var ingen idyll då, och det är ingen idyll nu.
Citera
2025-10-05, 16:28
Medlem
Citat:

Jag växte upp då. Men som jag har skrivit tidigare, då läste man inte om mord, sprängningar, skjutningar och våldtäkter var och varannan dag.
Citera
2025-10-05, 16:32
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Och våldtäkter som inte togs på allvar.
Vilket fick till följd att kvinnorna inte vågade berätta.
Vilken idyll!
Du menar att det är färre våldtäkter nu tack vare invandringen? Eller menar du att våldtäkter bara förekom i Sverige på 60-talet?
Citera
2025-10-05, 16:34
Medlem
Om alla utomeuropeiska invandrare avlägsnas från Sverige?

Så som vi hade det när vi växte upp på 50-, 60 och halva 70-talet?
Ja tack.
Den tiden då ingen bar på kniv. Inga vapen alls faktiskt och slogs gjorde vi i stort sett aldrig.
Tjejer våldtogs inte.
Varför skulle vi?

I mitten av 70-talet började Sverige importera Jugoslaver och Ungrare i första leden. Där och då började det pysa. Det kan vi tacka Olof Palme för. Det var hans baby.

Resten är vad ni ser och upplever idag.
Citera
2025-10-05, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eittol
Om vi på något sätt lyckades avlägsna alla utomeuropeiska, eller kanske ska man använda ordet icke västerländska personer inklusive deras barn.

Alla dessa människor som inte fanns i landet för cirka 40 år sedan.. som har förvandlat vårt land till oigenkännlighet.

Vad skulle hända om alla de avlägsnades från Sverige så att bara vi riktiga svenskar blev kvar.

Skulle samhället då kunna återgå till en idyll som det var på 60-talet?
Levde du ens på 60 talet och vet hur det var? Vad vill du göra med oss svenskar som är gifta med kvinnor födda utanför Europa och med våra barn? Ska dom sparkas ut ihop med barnen?

Sverige hade problem på den tiden också men inte i samma utsträckning. Är övertygad om att våld i hemmet förekom frekvent eftersom barnaga var tillåtet
Citera
2025-10-05, 16:40
Medlem
Citat:

Du har nog inte missat hur Palestinademonstrationerna går till nu för tiden. Skrik, gap, våld och aggressivitet. De polisiära insatserna har kostat oss skattebetalare många miljoner.
Och vad hände under påskupploppet i Malmö? Kostnader för minst 43,5 miljoner då de satte eld på polisbilar, och över 80 poliser blev skadade.

Skulle det svenska folket bete sig så här om någon brände upp en Bibel?

Denna video är från en första maj-demonstration på 80-talet. Detta var på den gamla goda tiden, och det svenska folket vet hur man beter sig.

https://youtu.be/2D0O_4k1yJM
Senast redigerad av Newton555 2025-10-05 kl. 16:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in