Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Det är stor skillnad på att tycka någon enstaka person i omgivningen är jobbig eller om man tycker ganska många är det.
Om det är ganska många som är jobbiga i ens liv, då är det nog snarare sig själv man ska titta närmare på. Alltså egna personliga problem. De flesta som hamnar i den situationen brukar ganska snabbt bara dra sig undan och umgås med nästan ingen person alls förutom de som de inte kan dra sig undan från. Typ mamma.
En enda jobbig person, där finns mängder med olika knep och möjligheter att prova sig fram med beroende på situationen.
Eller så är det bara helt enkelt frivillig ensamhet. Jag känner en hel del inklusive mig själv, som "dragit sig tillbaka" och föredrar mer att göra saker på egen hand. Minns hur viktigt det var när man var typ 25 och osäker. Och att man skulle ha massa vänner, gå på alla fester, events etc. Det riktigt sorgliga är att en del fortfarande lever kvar i detta och är princip lika osäkra vid 40. Och söker ständigt bekräftelse.
Jobbade på en märklig arbetsplats en gång, där en del kvinnor framför allt betedde sig som om dom var kvar i högstadiet. Jag minns en kvinna som stod på sig, sa nej. Och gick lite sin egen väg. Dom blev jävligt osäkra inför henne och försökte trycka ned henne etc. Men det komiska var att hon hade absolut noll intresse för deras intriger och nonsens.
Finns även ny forskning som visar på att människor som kan umgås med sig själva, är väldigt intelligenta och självständiga. Dom är inte beroende av att ha någon omkring sig. Vilket gör att dom är duktiga på att fatta och ta egna beslut etc. Det är en merit i sig själv om man kan bemästra det.
Tyvärr är ju majoriteten av folk så jävla beroende av varandra och vad den/dom andra gör. Ett skock får som det heter. Och många har väldigt lätt för att falla för grupptryck.