Igår, 13:08
Medlem
Lagade ett par fläckar med Biltema rostätare och ska lacla över.
Ska rostätaren tvättas bort innan man lackar, den har verkat i 24 timmar.
Det har runnit en del överskott - någon som vet?
Citera
Igår, 13:16
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.tubbs
Lagade ett par fläckar med Biltema rostätare och ska lacla över.
Ska rostätaren tvättas bort innan man lackar, den har verkat i 24 timmar.
Det har runnit en del överskott - någon som vet?
Det står alldeles säkert i bruksanvisningen. Om det är rostomvandlare behövs det inte, är det rostborttagare så ska den sköljas bort.
Citera
Igår, 14:01
Medlem
Är der den runda plastburken man penslar på? Använde sån och lackade över efter ett dygn, det var snustorrt.
Citera
Igår, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Är der den runda plastburken man penslar på? Använde sån och lackade över efter ett dygn, det var snustorrt.
Japp, det var en lite plastburk med nån sörja som jag penslade på efter att skakat den rejält.
Jag slipade med stålborste och penslade på och nu är det svart och torrt där det var lite rost kvar, men jag slabbade lite runt omkring på lacken så ska jag tvätta med aceton innan jag maskerar och lackar?
Citera
Igår, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.tubbs
Japp, det var en lite plastburk med nån sörja som jag penslade på efter att skakat den rejält.
Jag slipade med stålborste och penslade på och nu är det svart och torrt där det var lite rost kvar, men jag slabbade lite runt omkring på lacken så ska jag tvätta med aceton innan jag maskerar och lackar?
Nej, bara lackera. När det är svart och torrt är det klart för lack. Kan vara bubbligt om det är svår rost och får slipas jämt och behandlas igen.
Citera
Igår, 18:26
Medlem
Denna har jag använt:
https://www.biltema.se/bilvard/bilun...-ml-2000017147

JAg slipade med stålborste och benslade på men det kom ju på frisk lack så jag undrar om jag ska tvätta bort det innan jag maskerar och sprutar på färg.
Ser inget i bruksanvisningen
Citera
Igår, 19:11
Medlem
Om du är osäker så försök att gnida bort överskottet du fått på billacken med lite lösningsmedel då.

I instruktionen står att produkten fungerar som en primer (grundfärg) så vad jag förstår så är det bara att lacka över med bilens kulör på Biltema rostconvertern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in