2025-10-04, 12:34
Medlem
Idag 06.20 blev jag stoppad av Polisen i Gamla Stan i Stickholm på rutinkontroll. De stannade med bilen och ut kliver 3 poliser varav den ena frågar efter mitt personnummer. Denacena frågade vad jag gjorde på platsen och den tredje stod redo ifall jag skulle börja springa därifrån. Detta är inte okej alltså.
Citera
2025-10-04, 12:35
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Idag 06.20 blev jag stoppad av Polisen i Gamla Stan i Stickholm på rutinkontroll. De stannade med bilen och ut kliver 3 poliser varav den ena frågar efter mitt personnummer. Denacena frågade vad jag gjorde på platsen och den tredje stod redo ifall jag skulle börja springa därifrån. Detta är inte okej alltså.
Då vet vi, tack för info.
Citera
2025-10-04, 12:39
Medlem
Citat:

Varför är det inte ok? Det är väl bara bra att polisen gör kontroller i jakten på kriminella. Har du "rent mjöl i påsen" är det ju bara att visa legitimation och knalla vidare.
Citera
2025-10-04, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Då vet vi, tack för info.

Men Varför då? Får man inte vara ute på promenad. Dom kolla mig i registret och så sa polisen:
- "Jag tror vi har nått här hörni".
Då berättade jag om mitt pågående ärende för ringa bedrägeri.
Varan skall polisen stanna vanligt folk på stan för? De bad inte om ursäkt eller nått utan bara lät mig gå. Sverige är en faschist stat
Senast redigerad av Sskrruvdrucken 2025-10-04 kl. 12:42.
Citera
2025-10-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Varför är det inte ok? Det är väl bara bra att polisen gör kontroller i jakten på kriminella. Har du "rent mjöl i påsen" är det ju bara att visa legitimation och knalla vidare.

Kriminella? Mitt på stan? Detta är inte okej. Varför får de kolla mitt personnummer utan att jag är misstänkt för något brott på platsen? Detta är ingen bilkörningskontrol. Jag bara gick ju där.....De frågade vad jag gjorde på platsen. Inte okej på allmän gågata.
Citera
2025-10-04, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321

De stod och pratade med mig i över 5 minuter. Utan att påpeka att jag är misstänkt för nått brott. Hoppas ni själva måste vara med om detta nångång, detta är förnedrande.
Citera
2025-10-04, 12:45
Medlem
Var det i en säkerhetszon du blev stoppad? I så fall har polisen rätt att göra det, men inte annars om det inte finns en konkret misstanke om att du begått ett brott. Ser du nerdrogad ut kan de väl till exempel stanna dig men annars är det väldigt dåligt tycker jag.
Citera
2025-10-04, 12:46
Medlem
Loikkaris avatar
Ja, polisen får kontrollera personer om det finns särskild anledning att göra det. Det är bara att visa leg o låta dem kolla ytlig vad finns i kroppen, inget att bli sårad för.
Citera
2025-10-04, 12:47
Medlem
Citat:
Men Varför då? Får man inte vara ute på promenad. Dom kolla mig i registret och så sa polisen:
- "Jag tror vi har nått här hörni".
Då berättade jag om mitt pågående ärende för ringa bedrägeri.
Varan skall polisen stanna vanligt folk på stan för? De bad inte om ursäkt eller nått utan bara lät mig gå. Sverige är en faschist stat

Antagligen så letar de efter någon som gjort något dumt, och du passade in på beskrivningen.

Det slutade ju med en kort pratstund och du fick gå vidare, eller?

Ser inte problemet i detta.
Citera
2025-10-04, 12:49
Medlem
Citat:
De stod och pratade med mig i över 5 minuter. Utan att påpeka att jag är misstänkt för nått brott. Hoppas ni själva måste vara med om detta nångång, detta är förnedrande.

Jag har också blivit ombedd att visa legitimation av polisen utan brottsmisstanke. Ser det helt naturligt att polisen får göra så. I flesta fall så letar dom efter någon som begått ett brott. Om det tog 5 minuter så betedde du dig förmodligen på ett misstänkt sätt.
Citera
2025-10-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Ja, polisen får kontrollera personer om det finns särskild anledning att göra det. Det är bara att visa leg o låta dem kolla ytlig vad finns i kroppen, inget att bli sårad för.

En polis får väl stoppa vem han vill sålänge det finns någon slags misstanke om ett brott?

Du pratar om att bli muddrad gissar jag.
Citera
2025-10-04, 12:53
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Du såg väl ut som en pundar jävel? Vem är ens ute klockan 6 och ''promenerar''? Jo någon som varit vaken på tjack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in