• 1
  • 2
2025-10-04, 14:12
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Ja, Mercedes har inga konkurrenskraftiga elbilar, det är ju ett faktum. Precis som att EQB är en elversion av GLB om du läser den första artikeln du hänvisar till så står det där och eftersom du själv länkar till informationen så tycker jag inte att jag måste göra det med.
Jag vill alltid vara korrekt och postar därför mina källor. Var i denna länkade artikel står det det du hävdar om GLB.?

Källan igen

https://apollo-news.net/e-auto-debak...oogle_vignette
Citera
2025-10-04, 14:21
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Var nämns glb i den första artikeln som du påstår. ? Om du läser så går porsche samma väg och förlitar sig mer på fossil teknik än planerat.

För rubriken har jag redan bett om uräkt 3 ggr nu.

Och otroligt att tesla har framgång då ju märket bojkottas om jag fattat rätt?
Inte artikeln i ts, första artikeln i inlägget jag citerade, där står det att EQB baseras på GLB. Så jag anser inte att jag måste länka egna bevis för det.
https://www.focus.de/auto/elektroaut...9e395999d.html
Citera
2025-10-04, 14:25
Medlem
Citat:
Inte artikeln i ts, första artikeln i inlägget jag citerade, där står det att EQB baseras på GLB. Så jag anser inte att jag måste länka egna bevis för det.
https://www.focus.de/auto/elektroaut...9e395999d.html

Ja det var som sagt inte den första artikeln jag refererade till och trådstarten baserades ju på ursprungsartikeln resten kopiersde jag in då det finns en mängd artiklar i ämnet

För korrekthet är transperens viktigt och vara öppen med källor inte typ rskriva att påståenden får du hitta sjäkv det tjänar inte en konstruktiv dialog tyvär
Senast redigerad av ErlingBrautHaaland 2025-10-04 kl. 14:33.
Citera
2025-10-04, 14:41
Medlem
Citat:
EQB baseras alltså på GLB och är numera en omodern bil.
Du vinklar alltså lite, EQB är inte framtagen som elbil, kanske därför den inte lever upp till kraven, långsam laddning, kort räckvidd och ful.

Ersättaren kommer också den finnas som eldriven, med 800V teknik och bättre räckvidd, samt med förbränningsmotor. Men man får väl hoppas att den dels ser bättre ur och att den har en modern drivlina, vilket nuvarande EQB inte har.

Som sagt här refererar du till glb och inte som du skrev till fokus artikeln som jag för att främja en korrekt debatt kopiersde in senare. Verkar som du själv har problem med vinkling och källhänvisning fakiskt.
Citera
2025-10-04, 16:46
Medlem
Skulle EQB vara Mercedes "elbilsdröm" menar du? Nödlösning snarare.

Att de lägger ner EQE är ju en betydligt större nyhet, EQB var ju föråldrad redan när den var ny.
Citera
2025-10-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Skulle EQB vara Mercedes "elbilsdröm" menar du? Nödlösning snarare.

Att de lägger ner EQE är ju en betydligt större nyhet, EQB var ju föråldrad redan när den var ny.
Jag har redan bett om ursäkt för vad jag skrev inledningsvis. Det var inte meningen att såra andra jag ville bara ha en debatt baserad på de källor jag angivit
Citera
2025-10-04, 22:49
Medlem
Citat:
Jag har redan bett om ursäkt för vad jag skrev inledningsvis. Det var inte meningen att såra andra jag ville bara ha en debatt baserad på de källor jag angivit

Kan ju vara bra att ha lite koll på elbilsmarknaden om man vill ha en "debatt".
Nyligen lanserade bmw neue klasse, med räckvidd och teknikinnehåll som (för första gången för en traditionell biltillverkare) slår tesla på fingrarna. Då kan inte mercedes sälja skitbilar som EQB längre.
Citera
2025-10-05, 09:39
Medlem
ReijoHervonens avatar
Bra att biltillverkarna återfår förnuftet och går tillbaka till förbränningsmotorer. Hoppas att ansvariga politiker och internettroll som drivit elbilspropagandan ställs in för rätta och fängslas.
Citera
2025-10-05, 16:37
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Bra att biltillverkarna återfår förnuftet och går tillbaka till förbränningsmotorer. Hoppas att ansvariga politiker och internettroll som drivit elbilspropagandan ställs in för rätta och fängslas.

Det är väl mer så att man låter den återgå till att få førbränningsmotor på den utgåande plattformen. Elbilarna är på nya plattformar, till exempel anpassade før att inte tappa utrymme i kupén.

Tycker också att det är førnuftigt, ICE är ju inte direkt satsningsområdet framøver då är det bra att man recyclar det man annars skulle kastat och kør en stund till før de som fortfarande vill gøda saudier och ryssar.
Citera
2025-10-09, 22:44
Medlem
Citat:
Och otroligt att tesla har framgång då ju märket bojkottas om jag fattat rätt?

Tesla bojkottas främst av vänstermänniskor som ändå inte hade haft råd med en Tesla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in