2025-10-03, 23:26
Medlem
MadAddicts avatar
Flera döda och skadade I skjutning I Nice, Frankrike.
Vad vet vi?
https://www.timesnownews.com/world/e...icle-152937274

"The incident happened around 9 pm near Place des Amaryllis, where masked assailants reportedly engaged in a turf war, using Kalashnikov rifles. Bullets struck apartment walls, putting local families at risk. Among the victims were a local dealer and a bystander, while four others were injured, including a teen in critical condition."
Senast redigerad av MadAddict 2025-10-03 kl. 23:29.
Citera
2025-10-04, 00:23
Medlem
Flor-Idas avatar
Inte ett ord i svensk media mer än tre timmar efter...
Citera
2025-10-04, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Inte ett ord i svensk media mer än tre timmar efter...

Ingen som bryr sig längre då det blivit vardag. 🫣🤯
Citera
2025-10-04, 08:03
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M5-Power
Ingen som bryr sig längre då det blivit vardag. 🫣🤯

Verkar vara ett så att säga sånt där utsatt område, om jag förstår det jag läser rätt.

Citat:
According to local authorities, the motive behind this tragedy appears clearly connected to a conflict over drug trafficking, which is common in certain vulnerable urban areas. The Moulins district, already identified as sensitive, carries significant security concerns, with a history of violence and illicit activities.
Citera
2025-10-04, 08:42
Medlem
Trublions avatar
Hemskt bokslut. Banditism. Två döda tre skadade varav två allvarlig enligt Nice Matin. Automatvapen. Mina tankar går till offren och deras familjer medan jag stilla äter min salade Niçoise

Citat:
Le bilan est terrible : au moins deux morts et trios blessés, dont deux dans un état grave,
https://www.nicematin.com/faits-dive...-nice-10650715
Citera
2025-10-04, 13:00
Medlem
kyrkstockens avatar
Ts skriver ju själv " turf war.

Dvs strider om områden/rivir.

Marseille är ju ett rövhål som får Malmö och Södertälje att framstå som idyller.
Citera
2025-10-05, 18:27
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Marseille är ju ett rövhål som får Malmö och Södertälje att framstå som idyller.
Det är inte Marseille det handlar om utan det avslappnade och till viss del luxuösa Nice. Alldeles vid flygplatsen. Inte långt därifrån bor Elton John i ett stort palatsliknande hus. etc.
Citera
2025-10-05, 19:54
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Det finns gott om muhammedaner där också. Kriminella rövhål.
Har skett några terrordåd också. Det är inte lika fint som det var för 20-30 år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Det är inte Marseille det handlar om utan det avslappnade och till viss del luxuösa Nice. Alldeles vid flygplatsen. Inte långt därifrån bor Elton John i ett stort palatsliknande hus. etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in