• 1
  • 2
2025-10-03, 19:57
Medlem
Hej! Jag har alltid velat klara mina sysslor utan lampa,tex klä av mig och klä på mig och bädda ner mig i sängen. Jag skulle aldrig tända lampan på nattygsbordet om det kommer ett meddelande på mobilen. Är det kväll så ska det vara mörkt. Min fru sedan 30 år är helt tvärt om hon behöver tända för att göra minsta aktivitet. Till exempel läsa ett meddelande på mobilen,som om det inte räckte med ljuset från mobilen. Hon vet om min irritation men väljer hellre lite bannor ganska ofta. Känner ni igen er?
Citera
2025-10-03, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtochstorm
Hej! Jag har alltid velat klara mina sysslor utan lampa,tex klä av mig och klä på mig och bädda ner mig i sängen. Jag skulle aldrig tända lampan på nattygsbordet om det kommer ett meddelande på mobilen. Är det kväll så ska det vara mörkt. Min fru sedan 30 år är helt tvärt om hon behöver tända för att göra minsta aktivitet. Till exempel läsa ett meddelande på mobilen,som om det inte räckte med ljuset från mobilen. Hon vet om min irritation men väljer hellre lite bannor ganska ofta. Känner ni igen er?
Blixt och storm! Vilket problem ni har.

Nej jag minns helt plötsligt varför jag är singel och kommer att förbli
Citera
2025-10-03, 20:01
Medlem
Roidberts avatar
Låter jobbigt. Det är inte bra att utsätta sig själv för elektriskt ljus när man skall sova. Blir svårare att slappna av då. Du får säga till henne på skarpen helt enkelt.

Tidigare när jag ofta behövde gå upp och kissa på natten brukade jag tända levande ljus i badrummet innan läggdags för att slippa tända taklampan.
Citera
2025-10-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discrip
Blixt och storm! Vilket problem ni har.

Nej jag minns helt plötsligt varför jag är singel och kommer att förbli
Jag håller med. Att stå ut med olikheter och tjafs om desamma, är inte värt hälsan. Inte undra på att folk får högt blodtryck, hjärtinfarkt och hjärnblödning🤯
Citera
2025-10-03, 20:05
Medlem
Citat:

Nej det gör jag inte, jag vill ha lyset tänt när jag älskar med min kvinna!
Citera
2025-10-03, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Jag håller med. Att stå ut med olikheter och tjafs om desamma, är inte värt hälsan. Inte undra på att folk får högt blodtryck, hjärtinfarkt och hjärnblödning🤯
Just nu ligger jag i mörker, men annars tycker jag om att ha lampan tänd. Man gör som man själv är bekväm i. Bo själv, så bestämmer man sina egna regler
Senast redigerad av Discrip 2025-10-03 kl. 20:10.
Citera
2025-10-03, 20:25
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Alla kvinnor i mit liv, någonsin, inklusive min mamma:

"MEN TÄND SÅ ATT DU SER NÅT!"
Citera
2025-10-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Alla kvinnor i mit liv, någonsin, inklusive min mamma:

"MEN TÄND SÅ ATT DU SER NÅT!"

Man sitter och läser och helt plötsligt har hon tänt varenda lampa "för att man ska kunna se vad man läser". Det är väl lite samma sak med att mödrar klär på sina barn extra när de själva fryser.

Helt enkelt svårt att sätta sig in i andras situation utan istället utgår de från att om de fryser eller inte kan se, så är det detsamma för alla andra. Man kan säkert även dra paralleller till solipsim.
Citera
2025-10-03, 20:37
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Man sitter och läser och helt plötsligt har hon tänt varenda lampa "för att man ska kunna se vad man läser". Det är väl lite samma sak med att mödrar klär på sina barn extra när de själva fryser.

Ja. "Mina behov är dina behov".
Att kvinnor är mer empatiska än män är en sanning med modifikation. Deras "varmare kläder, mer mat, fler lampor tända" bygger på en sorts ganska grova generaliseringar, som inte har särskilt mycket att göra med att sätta sig in i en enskild individs situation. Om jag kan klä på mig och äta frukost i mörkret, så är det av någon anledning väldigt provocerande.
Citera
2025-10-03, 20:47
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:

Nä. Jag har etagelägenhet och tände aldrig lampan förr tills jag trillade ner för trappen på fyllan fyfan. Din kvinna är en klok kvinna lyssna på henne, livsfarligt att inte tända lampan!!!
Citera
2025-10-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discrip
Just nu ligger jag i mörker, men annars tycker jag om att ha lampan tänd. Man gör som man själv är bekväm i. Bo själv, så bestämmer man sina egna regler
Helt rätt. Jag har varit sambo några gånger men nu räcker det. Inte en gång till. Idag skulle jag inte tåla om någon kommenterade mitt sätt att agera…🤯
Citera
2025-10-03, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Helt rätt. Jag har varit sambo några gånger men nu räcker det. Inte en gång till. Idag skulle jag inte tåla om någon kommenterade mitt sätt att agera…🤯
Skita med öppen dörr! In the mörker. Dat’s da shiet bro
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in