• 5
  • 6
2025-10-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Det vet jag ingenting om
Nej. Det är möjligt.
2025-10-03, 22:13
Medlem
När barnen blivit över 18 så kan ni ju ses då de är vuxna. Du kanske kommer bli morfar eller farfar i framtiden och kan få fin kontakt med barnbarnen se dem växa upp, följa med på träningar och sånt. Allt kanske känns förjävligt just nu men det kan ju ändras helt i framtiden, vem vet?
Fundera kring vad som är viktigt för dig? Försök att göra upp mål i livet som du kan jobba på att uppnå. Påminn dig om att du är viktig ❤️
Var rädd om dig och ha tålamod med dig själv och din omgivning. Sök stöd ring någon och prata om hur du mår, vad du känner. Hoppas du hittar hoppet inom dig igen ❤️
2025-10-03, 22:23
Medlem
Du får väl skärpa dig och bli som normala människor. Arbeta och träna och spara pengar. Ingen sprit, cigg, snus eller andra droger, bara vatten och nyttig mat.
Om 10 år så är ditt liv bättre
2025-10-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Börja träna

Sjukt tröttsamt tips som jag höll på att spy på under hur lång tid som helst.

Sedan tvingades jag börja träna som rehabilitering efter en operation och det var fortfarande lika tråkigt som för 30 år sedan när det var ett stående inslag i fotbollsträningen - på den tiden skedde det slentrianmässigt och syftade mest till att lyfta så tungt som möjligt (och slet förmodligen mer på kroppen än byggde upp den).

Men nu skedde någonting jag inte hade kunnat förutse och än mindre föreställa mig - plötsligt började jag kicka på träning. Slutade med alkohol som hade negativ inverkan på träningen och fick ytterligare uppsving, riktig hävstångseffekt.

TS, har du någonsin varit tillfreds med livet över längre tid? Ytterligare ett banalt tips men om svaret är nej så gör en NPF-utredning även om du är vuxen. Det är ändå lite skönt att få en förklaring till varför du eventuellt haft en konstant gnagande känsla av oro i kroppen som exempelvis kan ha yttrat sig i att ha gått runt på jobbet och hela tiden väntat på att bli påkommen att vara en nolla ungefär.

Rent objektivt har du sannolikt presterat helt ok (kanske t.o.m. jävligt bra) och har kunnat identifiera idioter som presterat väsentligen sämre men ändå har dessa riktiga nollor tack vare sin bristande förmåga till insikt varit lyckligt ovetande om sin inkompetens och därför kommit undan - till skillnad från dig och det har spätt på eventuellt självförakt ytterligare.

Lite tröttsamt att behöva lyssna på en psykolog som inte kan relatera och inte omöjligtvis gillar att höra sin egen kloka röst - kola fungerar givetvis bättre, om än inte i ett längre tidsperspektiv.

Nummer ett är att kvitta kolan snarast möjligt. Därefter reparerar sig hjärnan och tanken på barnen håller förhoppningsvis motivationen uppe. Det är stundom en tråkig värld vi lever i men du är egentligen medveten om att det är en riskfaktor för barnen att mista en förälder, närvarande eller inte och det hindrar dig.

Om det finns en gud eller inte är också sekundärt - det viktiga är att det kan vända. Jag vet av erfarenhet.
2025-10-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Varför leva när det aldrig blir bättre?

Det känns som att du missade trådens mest relevanta fråga:

Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Vad skulle gör dig glad?
2025-10-03, 22:54
Medlem
Varför leva när det aldrig blir bättre?

För att du kan.
2025-10-03, 23:11
Medlem
zannazezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Gå med i PRO och gör trevliga utflykter…

Nej
2025-10-03, 23:12
Medlem
Blaskas avatar
Börja missbruka, funkar alltid!
2025-10-03, 23:14
Medlem
zannazezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Gå med i PRO och gör trevliga utflykter…

Nej är inte riktigt där än.
2025-10-04, 00:00
Moderator
Maviels avatar
https://www.flashback.org/announcement.php?f=196

Trådar enbart med fokus på självmord är inte tillåtna. TS får gärna starta en ny tråd om sina tankar och sitt mående.

Här finns lite telefonnummer där man kan få hjälp.

(FB) "Någon att tala med"-telefonnummer (Uppdaterat 2023-01-26)

Låser tråden, så att den finns kvar läsbar för TS.

/Moderator
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in