2025-10-03, 21:29
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Hade bara varit så skönt att slippa känna bara dö.

Jo, klart jag fattar vad du menar. Det är hemskt att ha en depression. Folk tror att det är någonslags passiv ledsenhet, när det mer är en knäckande trötthet och en mental plåga som är samma dag efter dag.

Hur länge det tar för en reset av hjärnan, runt två år kanske? Med en förbättring vid 6 månader. Det är en tumregel men det är ju självklart också helt individuellt.

Är du blandmissbrukare kanske ibogain kan hjälpa, har fått för mig den inte är lika bra för CS.

Om du orkar, försök göra dagarna lite som en egotripp. När du gör bra saker som äter bra, dricker vatten eller är i naturen, beröm dig för det! Försök ställa dig lite utanför dig och låtsas att du är en annan person, din bästa kompis, och ge honom råd, uppmuntran och stöd.
2025-10-03, 21:33
Medlem
Klandalfs avatar
Buhu.

Buhuhu.

Buhuhuhuh, jag ska göra en tråd på flashback om hur synd det är om mig så alla tycker synd om mig.

Fjant. Ta tag i ditt liv istället din dekade djävla loser.
2025-10-03, 21:34
Medlem
Hjärnan kommer börja återhämtat sig så fort du slutar med Kokainet. Det kommer så klart vara tyngst i början, men sjukvård och kommunen erbjuder ju samtalsstöd när man "gör sin egen rehab" och kan hjälpa till med motivation att fortsätta
2025-10-03, 21:36
Medlem
Prata med din läkare
2025-10-03, 21:37
Medlem
zannazezzs avatar
Citat:
Jag har upplevt allt. Allt från resor till droger till att trippa till kvinnor har även 2 barn men får ej träffa dom och jag är helt ärlig vill avsluta mitt liv, det här är ingen snyft tråd utan menar det orkar inte är 46 har som sagt förlorat allt.

Vill inte mer vill bara avsluta det hela slippa lida. Kanske är jag knark skadad eller inte men mår ej bra orkar inte.

Fucking orkar inte längre.

Har lust trycka i mig zoplikon och xanor och en flaska vodka och somna in. Som sagt ingen snyft tråd vill bara dö. Varför leva när det aldrig blir bättre?

Hej känner likadant som du, är gammal och livet är över. Kanske vi kan göra det tillsammans? mvh
2025-10-03, 21:39
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Kom igen flashbackare, nu peppar vi grabben.

Skriv nåt snällt

Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Buhu.

Buhuhu.

Buhuhuhuh, jag ska göra en tråd på flashback om hur synd det är om mig så alla tycker synd om mig.

Jag känner mig depraverad över att kalla mig mänsklig
2025-10-03, 21:42
Medlem
bomhulls avatar
Du verkar ha obalans i hjärnan och befinner dig i ett psykiskt sjukdomstillstånd-Detta kan vara lika farligt som en fysisk sjukdom som sätter sig någon annanstans i kroppen.
Du behöver hjälp med att bli drogfri/leva sunt och få positiva perspektiv på livet.
2025-10-03, 21:56
Medlem
SysterMorbids avatar
Förlorat allt? Lever dina barn?

Ta ansvar. Skärp till dig. Sökt vård.
2025-10-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Buhu.

Buhuhu.

Du verkar vara på hugget. Hur mår du själv? Du svarar negativt i flera trådar…
2025-10-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Hej känner likadant som du, är gammal och livet är över. Kanske vi kan göra det tillsammans? mvh
Gå med i PRO och gör trevliga utflykter…
2025-10-03, 22:08
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Du verkar vara på hugget. Hur mår du själv? Du svarar negativt i flera trådar…

Det vet jag ingenting om
2025-10-03, 22:09
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
När mina barn föddes var den bästa känslan i livet.

Det finns bara 2 saker som är meningsfulla som mänskligheten har tillgång till, resten är blockerat av det du kallar ekorrhjulet. Dessa saker är att 1. Skaffa barn, och 2. Ägna sig åt religion/spiritualitet/andlighet.

Jag rekommenderar dig att prova nr 2, det kanske ökar dina chanser till att universum ger dig mystiska upplevelser, som per definition är meningsfullhet. Psykadelika är ett exempel som kan vara en inkörsport. Likaså något enkelt som att läsa bibeln, eller vad som nu intresserar dig. Filosofi, psykologi. Allt som går åt det spirituella hållet kan trigga mystical/religious experiences. Det kan lite bota dom besvär du beskriver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in