Citat:
Ursprungligen postat av
WetCigarette
Ja? Om jag säger att det alltid är brassar som vinner fotbollsturneringar och refererar till Pelé som var aktiv 1958-70 så stödjer ju inte det argumentet om vad som sker nu.
Nej. Att säga att det typ alltid är ryssar är inte samma sak som att säga att det alltid är ryssar.
Du ser en länk som säger att 69% av all ransomware utförs av ryssar och tycker att det talar emot påståendet att det typ alltid är ryssar? Du förstår att resterande nationaliteter delar på de resterande 31% va? Medan majoriteten, 69%, är bara ryssar.
Det är allmänt känt att ryssar är den absolut största gruppen inom cyberattacker. Det är allmänt känt att ryska cybergrupper tillåts hålla på bäst de vill så länge de inte angriper mål inom den ryska intressesfären.
Sammanfattat kan man säga: Det är typ alltid ryssar som står bakom cyberattacker.
Det hade ju stött din teori om det faktiskt så att det bara var brassar som vann.
Nej, du skickar med en länk som säger att "Russian-speaking" människor står för 69%. Det är inte samma sak som att det faktiskt är ryssar.
Uppgifterna kommer ifrån TRM Labs, ett amerikanskt bolag. Kan man lita på dessa uppgifter?
Sedan handlar det du pratar om enbart om kryptovalutor. Det är bara en del i cyberangrepps-världen.
Hur fick du det till att det plötsligt är "typ alltid ryssar" som står bakom cyberattacker?
Vad jag vet så har man mycket IoT i Ryssland. Det kanske är därför många av adresserna härstammar från just Ryssland. En hackare kan sitta varsomhelst i världen.
Så din sammanfattning är bajs anser jag.
Det man vet är att någon typ av incident har skett i Karlskrona, men man vet inte ens vad för typ av incident.
Hur kan du självsäkert gå ut o hävda att det är ryssar?